کد خبر : 1816418 | 02 فروردين 1401 ساعت 18:38 | 35K بازدید | 20 دیدگاه

آقای اسکوچیچ از تاریخ درس بگیرید

مرزبان: باید عدالت در رسیدن به تیم ملی احساس شود

کارشناس فوتبال کشور معقتد است برخی از بازیکنان دعوت شده به تیم ملی، عملکرد قابل قبولی در تیم‌های باشگاهی‌شان نداشته‌اند.

مرزبان: باید عدالت در رسیدن به تیم ملی احساس شود

به گزارش "ورزش سه"، همواره پس از اعلام فهرست تیم ملی انتقادهایی نسبت به حضور برخی بازیکنان در ادوار مختلف وجود داشته و حالا هم علیرضا مرزبان مربی سابق سپاهان و پرسپولیس با اشاره به نام چند بازیکن از لیگ برتر، نسبت به عدم دعوت از آنها واکنش نشان داده است و از اسکوچیچ و دستیارانش خواسته تا در آینده برای از بین نرفتن اعتماد درونی میان بازیکنان و کادر فنی به این مسئله توجه ویژه داشته باشد.
این گفت‌وگو را در ادامه می‌‎خوانید.


*آقای اسکوچیچ از تاریخ درس بگیرید
از تاریخ درس بگیریم. آقای اسکوچیچ تاریخ را بخوانید و بدانید به شما کمک خواهد کرد.
در تعجبم وقتی تیم ملی اسپانیا با پیکه به جام جهانی رفت و تیم ملی آلمان با مانوئل نویر؛ بازیکنانی که مصدوم بودند و مشکلات بزرگی بعدا در هماهنگی تیمی وجود داشت. اعتراضات درون تیمی زیاد شد. طوری که آلمان برای اولین مرتبه از دور گروهی در جام جهانی بالا نیامد و اسپانیا هم حذف شد. ولی مثل اینکه این مسئله درس عبرت برای ما نشده است.

*هفت بازیکن تیم ملی در تیم‌هایشان بازی نمی‌کنند
اگر بازیکنان خاصی در یک مقطع خاص به هر دلیلی در تیمشان بازی نمی‌کنند ولی برای تیم ملی مهم هستند، می‌توانیم این مسئله را قبول کنیم و می‌توانیم دریک فضای باز در مورد این مسئله صحبت کنیم، ولی وقتی بازیکنانی به تیم ملی ایران دعوت شده‌اند که هفت تن از این بازیکنان در تیم‌های خودشان هفته‌هاست بازی نمی‌کنند و کیفیت خوبی ندارند؛ سوال ایجاد می‌شود. اینکه بازیکنی که 6، هفت هفته است در ترکیب تیمش بازی نمی‌کند و کیفیت بازی کردن ندارد، چطور به تیم ملی ایران دعوت می‌شود؟ چطور از این بازیکن انتظار کیفیت داریم و چطور انتظار داریم که بازیکنان به اقتدار سرمربی تیم ملی ایران شک نکنند که آیا گزینه‌هایی که دعوت شده‌اند صد در صد کیفیتی هستند یا سیاسی.

*سیاسی یعنی از هر تیمی به‌طور مساوی بازیکن دعوت شود
سیاسی به آن معنا که حتما از هر تیمی بازیکنان به خصوصی دعوت بشوند. توازن بین بازیکنانی که دعوت می‌شوند؛ داشته باشند. اینکه اگر از تیمی چهار بازیکن دعوت می‌شود، از تیم دیگر هم حتما چهار بازیکن دعوت شود. این‌طور به تیم‌های دیگر، بازیکن کمتر می‌رسد و طوری رفتار می‌کنند که صدای اعتراضات را قطع کنند.

 

1700367

 

*وقتی این بازیکنان مقایسه می‌‎کنند، بحران ایجاد می‌شود
به‌عنوان مثال سعید صادقی و علیرضا علیزاده از گل‌گهر و محمد کریمی و سجاد شهباززاده از سپاهان. سوال من این است وقتی این بازیکنان می‌بینند بازیکنانی که به جای آنها دعوت شده‌اند، حتی در ترکیب تیم‌های باشگاهی خودشان هم نبوده‌اند، این بحران پیش می‌آید که آیا بازیکنان خوب دعوت می‌شوند یا مسائل دیگر در انتخاب بازیکنان تیم ملی نقش دارد.

*باید عدالت در رسیدن به تیم ملی احساس شود
مسئله قابل توجه در ادامه همکاری تیمی در یک تیم، میان بازیکنان و کادر فنی، اعتماد دو جانبه است که باید وجود داشته باشد. اگر این اعتماد از دست برود، تیم همبستگی خودش را از دست خواهد داد. از آنجا که بچه‌هایی که به آقای اسکوچیچ کمک می‌کنند، بچه‌های باتجربه‌ای هستند، باید به این مسئله کمک کنند که حس وفاداری در تیم ملی نقش مهمی را ایفا می‌کند، چون زمان زیادی برای تمرین نیست و ما انتظار زیادی هم از تمرینات نمی‌توانیم داشته باشیم. اما چیزی که مهم است اینکه هدف و احساس مشترک داشته باشیم. باید بین کادر فنی و بازیکنان اعتماد وجود داشته باشد. یک‌بار دیگر می‌گویم مهم این است که احساس عمومی در فوتبال ایران وجود داشته باشد که عدالت در رسیدن به تیم ملی رعایت می‌شود و این حس برای بازیکنان ما خوب است که بدانند اگر آماده باشند به تیم ملی دعوت می‌شوند.

*امیدوارم بازی برگشت هم مانند بازی رفت پیش برود
ما در بازی رفت با کره جنوبی دیدیم که به‌خصوص در نیمه دوم، بازی فوق العاده خوبی را نشان دیدیم. بازیکنان واقعا همبستگی خوبی نشان دادند. کادر فنی واقعا آنالیز خوبی از 45 دقیقه اول داشت و توانستند 45 دقیقه دوم را به نام خودشان بزنند. امیدوارم همین روند ادامه داشته باشد تا بتوانیم حداقل با آنها مساوی کنیم و اگر زورمان رسید، با یک برد خیلی خیلی خوب برگردیم. این موضوع هم برای ادامه لیگ حائز اهمیت است، هم برای مربیان ما و هم مردم ما که احساس خوبی به تیم ملی داشته باشند. اینکه این امیدواری را بدهیم که شاید بتوانیم از گروه خودمان بالا بیاییم و اگر نتوانستیم کیفیت خوبی را از خودمان نشان بدهیم. در هر صورت آرزوی سربلندی هم بازیکنان خوب خودمان را داریم. امیدوارم تیممان با یک بازی خیلی خیلی خوب مقابل کره جنوبی به ایران برگردند.

دیدگاه‌ها