کد خبر : 1816632 | 04 فروردين 1401 ساعت 18:21 | 25.3K بازدید | 3 دیدگاه

دو حسرت بزرگ برابر کره؛ سانتی‌مترها علیه ایران (عکس)

تیم ملی در شرایطی مقابل کره جنوبی نتوانست رکورد شکست ناپذیری خود را حفظ کند که دو موقعیت ایده آل را هم توسط سردار و الهیار صیادمنش از کف داد.

دو حسرت بزرگ برابر کره؛ سانتی‌مترها علیه ایران (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بعد از صعود زودهنگام به جام جهانی قطر، دستیابی به نتیجه مناسب مقابل کره جنوبی هرچند در دیداری نه چندان مهم و تاثیرگذار، می‌توانست یک اتفاق جالب برای شروع سال جدید تلقی شود که البته نمایش نه چندان قابل دفاع شاگردان اسکوچیچ به همراه فرصت سوزی‌هایی که داشتیم، ایران را از این شرایط دور کرد.

غیبت ستاره‌های تیم ملی به دلیل محرومیت (صادق محرمی و سعید عزت اللهی) و ممنوعیت سود بردن از طارمی، جهانبخش و سامان قدوس به دلیل ابتلا به کرونا باعث شد تا دراگان اسکوچیچ با تغییراتی بزرگ وارد این مسابقه شود و کاملا طبیعی هم به نظر می‌رسید که در خانه حریف، مالکیت را به کره جنوبی بدهد.

در نهایت اما تیم ملی ایران با دو گلی که سون و گوون به ثمر رساندند، بازنده سئول را ترک کرد. در این دیدار اما سردار آزمون و الهیار صیادمنش دو فرصت ایده آل تیم ملی را نتوانستند به خوبی سود برده و به گل مقابل حریف دست یابند.

اولین موقعیت در این بازی برای احسان حاج صفی کاپیتان چپ پای ایران شکل گرفته بود که او ضربه‌اش را به اجبار با پای راست زد که راهی به دروازه حریف نیافت تا ایران نتواند در همان دقایق کره جنوبی را غافلگیر کند. بعد از این موقعیت از دست رفته، حریف اما بازی را کاملا در دست گرفت تا ایران چشم به ضدحملات داشته باشد.

 

1700736

 

سردار آزمون فارغ از موقعیتی که در صحنه آفساید نصیبش شده بود، در آخرین ثانیه‌های نیمه اول و در شرایطی که سوون موفق به گلزنی شده بود، در موقعیتی که پشت سر مدافعان کره نصیب خود دید با فرار به سمت دروازه قصد گلزنی داشت که در آخرین لحظه در کنترل و ضربه به توپ ناکام ماند و چند سانتی‌متر توپ جلوتر از پایش قرار گرفت تا بتواند کره را به شوک بزرگی فرو ببرد.

 

1700738

 

در نیمه دوم هم با تغییراتی که ترکیب تیم ملی داشت، الهیار صیادمنش به عنوان جوانترین بازیکن تیم ملی در این جدال فرصت بازی یافت و در موقعیت فوق العاده‌ای که سردار آزمون با پاس پشت پا نصیبش کرده بود، تک به تک با دروازه‌بان کره جنوبی قرار گرفت که ضربه چیپ خود را هم البته نواخت که توپ با اختلاف کمی راهی اوت شد.

 

1700735

 

دو موقعیتی که هر کدام از آنها اگر به ثمر می‌رسید شاید سرنوشت دیگری در انتظار این بازی بود و می‌تواند مانع از شکسته شدن طلسم شکست ناپذیری ایران شود. با این حال البته نباید همچنان غیبت ستاره‌های ایران را در این جدال نادیده گرفت و چه بسا حضور هر کدام از نفراتی که از آنها یاد شد (صادق محرمی، سامان قدوس، مهدی طارمی، سعید عزت اللهی و علیرضا جهانبخش) به همراه مصدومیت زودهنگام شجاع خلیل زاده، شرایط بهتری را برای تیم ملی ایران شکل می‌داد.

 

1700739

 

1700737

دیدگاه‌ها