کد خبر : 1816796 | 06 فروردين 1401 ساعت 11:58 | 19.7K بازدید | 5 دیدگاه

آتزوری همچنان در شوک؛

غم بزرگ برای ایتالیا؛ تلخی فراموش‌ نشدنی

آریگو ساکی؛ شانس‌هایی که در یورو آورده بودیم در دور مقدماتی به یک فاجعه تبدیل شد.

غم بزرگ برای ایتالیا؛ تلخی فراموش‌ نشدنی

به گزارش "ورزش سه"، ایتالیایی ها هنوز در شوک هستند. آنها راهی جهنم شده اند و صفحه اول روزنامه های این کشور نیز این غم بزرگ را فریاد می زنند. قطر 2022 دومین جام جهانی متوالی بدون ایتالیا خواهد بود، اتفاقی که در طول تاریخ تاکنون رخ نداده بود. قهرمان چهار دوره جام جهانی، در روسیه 2018 غایب بود و سوئدی ها در مسابقات مقدماتی اجازه صعود را به آتزوری ندادند. این بار اما شکست به مقدونیه باعث غیبت غیرمعمول و زمستانی ایتالیا خواهند بود. جورجینیو در پالرمو و جایی که مقدونیه شمالی با گل دقیقه 92 پیروز شد، گفت: "پنالتی های از دست رفته من را تا آخر عمر آزار می دهد."

ستاره خط میانی چلسی در دو دیدار در سپتامبر و نوامبر سال گذشته دو پنالتی را در گروه مقدماتی مقابل سوئیس از دست داد. اگر او حداقل یکی از آن دو پنالتی را تبدیل به گل کرده بود، ایتالیا از چند ماه قبل جای خود را در قطر رزرو کرده بود.

 

1701102

 

هشت ماه از قهرمانی آتزوری در یورو و موفقیت روبرت مانچینی و البته تمدید قرارداد او تا تا سال 2026 می گذرد. آنها پس از چکسلواکی (1978)، دانمارک (1994) و یونان (2006)، چهارمین قهرمان اروپا هستند که جام جهانی بعدی را ندیده اند. روزنامه گاتزتا دلو اسپورت معتقد است که زمان انتخاب زوج فابیو کاناوارو-مارچلو لیپی یا کارلو آنچلوتی فرا رسیده است.

آریگو ساکی، دیگر مرد کهنه کار ایتالیا در مربیگری اما ناامیدتر از این حرف هاست: "عنوان قهرمانی اروپا یک استثنا بود. بحران ما در رده باشگاهی از سال 2010 و زمانی که اینتر قهرمان لیگ قهرمانان شد، آغاز گشته است. شانس‌هایی که در یورو آورده بودیم در دور مقدماتی به یک فاجعه تبدیل شد. از سپتامبر اتفاقات شگفت‌انگیزی برای ما رخ داده است. انگار گل مقدونیه در دقیقه 92 برای ما مقدر شده و گویی سرنوشت دیگری برای ما رقم خورده است."

 

1701103

 

البته راه رسیدن به جام جهانی آنقدر چالش برانگیز است که مقدونیه نیز باید روز سه شنبه به مصاف پرتغال بروند. پرتغال علیرغم برتری در پورتو مقابل ترکیه کمی متزلزل نشان داد. بوراک ییلماز، کاپیتان ترکیه اختلاف را کم کرد، سپس یک پنالتی را از دست داد تا فرصت زدن گل تساوی از دست برود. گرت بیل کاپیتان ولز عملکرد درخشانی داشت و دو گل زیبا برابر اتریش به ثمر رساند. با توجه به جنگ در اوکراین، ولز همچنان منتظر است تا برنده دیدار اسکاتلند یا اوکراین برای دیدار فینال پلی آف معلوم شود. لهستان بدون تقابل با روسیه حالا در فینال به مصاف با سوئدی خواهد رفت که در دقیقه 110 وقت اضافه موفق به غلبه بر جمهوری چک شد.

دیدگاه‌ها