کد خبر : 1817124 | 09 فروردين 1401 ساعت 10:15 | 32.4K بازدید | 3 دیدگاه

سون و رفقا به دنبال رکوردهای خاص؛

چرا تقابل با امارات برای کره تشریفاتی نیست؟

تیم ملی کره جنوبی و کاپیتان سرشناس آن در پی رسیدن به رکوردهایی هستند که بازی با امارات را برایشان بسیار مهم کرده است.

چرا تقابل با امارات برای کره تشریفاتی نیست؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کره جنوبی که پیش از این دهمین صعود متوالی خود به جام جهانی را قطعی کرده است، برای تثبیت صدرنشینی و پایان مسابقات دور نهایی انتخابی بدون شکست به مصاف امارات می رود. این تیم هفته گذشته در ورزشگاه جام جهانی سئول موفق شد ایران را با گل های سون و کیم با نتیجه دو بر صفر شکست دهد. شاگردان بنتو با کسب این برد توانستند جای ایران را در رده نخست گروه اول بگیرند.

کره ای ها در روز پایانی دور نهایی انتخابی فقط یک هدف را دنبال می کنند؛ آنها در پی کسب پیروزی مقابل امارات هستند تا رتبه ای که به سختی از چنگ ایران در آوردند را حفظ کنند و کار را با رتبه نخست به پایان برسانند. آنها برای اولین بار در گروهی قرار گرفتند که تمامی تیم های آن را کشورهای خاورمیانه تشکیل می داد و بیشترین برد را نیز در همین دوره کسب کردند.

کره جنوبی در حال حاضر با 7 برد و دو مساوی (نرخ برد 78 درصد) در 9 مسابقه بهترین رکورد خود را در تاریخ رقابت های انتخابی ثبت کرده است. این تیم در دور نهایی انتخابی جام جهانی 1990 با کسب 3 برد و 2 مساوی در 5 مسابقه (نرخ برد 60 درصد) رکورد قابل توجهی را ثبت کرده بود که امسال آن را هم رد کرد. نزدیک ترین رکورد کره نسبت به رکورد این دوره به انتخابی جام جهانی 1998 مربوط می شود؛ جایی که این تیم در 8 مسابقه 6 برد، یک مساوی و یک باخت ثبت کرد (نرخ برد 75 درصد). شاگردان بنتو اگر بتوانند در بازی با امارات پیروز شوند، نرخ برد 80 درصد را برای این دوره ثبت می کنند که رکوردی بسیار قابل توجه خواهد بود.

1701602

در شرایطی که چند بازیکن به دلیل ابتلا به کووید-19 و مصدومیت اردوی کره را ترک کردند، انتظارات زیادی از سون هیونگ مین می رود که به عنوان کاپیتان و ستاره شماره یک تیم ملی کشورش در بازی با امارات هم بدرخشد. البته خبر خوش برای کره ای ها این است که آنها می توانند لی دونگ جون (هرتابرلین) را که از حضور در مقابل ایران محروم بود، به عنوان جانشین جو کیو سونگ مقابل امارات در اختیار داشته باشند. سون تا کنون 4 گل در دور نهایی انتخابی به ثمر رسانده است. او در کنار طارمی (ایران)، ووری (چین) و ایتو (ژاپن) بهترین گلزنان این مرحله به حساب می آیند. اگر سون هیونگ مین، که در دو بازی اخیر دو گل متوالی به ثمر رساند، در مقابل امارات هم گلزنی کند، یک بازیکن کره ای می تواند برای اولین بار در 12 سال اخیر عنوان بهترین گلزن مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در آسیا را از آن خود کند. در انتخابی جام جهانی 2010 پارک جی سونگ با زدن سه گل در کنار هو و نکونام عنوان بهترین گلزن مسابقات را کسب کرده بود.

1701603

سون بعد از بازی با ایران گفت: "فکر نمی کنم بازی های انتخابی هنوز تمام شده باشد." این جمله کافی است تا پی به انگیزه بالای او و هم تیمی هایش ببریم. کره از نظر تاریخی با اعتماد به نفس بالایی مقابل امارات قرار خواهد گرفت. در 20 تقابل قبلی دو تیم، کره 13 بار صاحب برد شده و تنها 2 بار شکست خورده است. بازی رفت را کره برد و آخرین شکست این تیم مقابل امارات به بازی دوستانه سال 2006 دو تیم بر می گردد که امارات یک بر صفر پیروز شد. بعد از آن باخت، طی شش بازی اخیر کره هیچ گاه از امارات شکست نخورده است.

دیدگاه‌ها