کد خبر : 1817194 | 09 فروردين 1401 ساعت 17:00 | 25.4K بازدید | 11 دیدگاه

تعیین صدرنشین گروه دو در دستان عربستان؛

توقف ارتش 60هزار نفری ژاپن مقابل ویتنام

ویتنام با مقاومتی قابل توجه، ژاپن را در خانه اش متوقف کرد.

توقف ارتش 60هزار نفری ژاپن مقابل ویتنام

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ژاپن هفته گذشته موفق شد استرالیا را شکست داده و به عنوان صدرنشین گروه دوم، در فاصله یک هفته مانده به پایان دور انتخابی صعودش به جام جهانی 2022 را قطعی کند. این تیم که با توجه به توقف عربستان مقابل چین، راهی صدر شده بود امروز در آخرین بازی خود در ورزشگاه سایتاما به مصاف ویتنامِ قعرنشین رفت که جز یک برد، تمامی بازی های خود را در این مرحله با شکست پشت سر گذاشته بود. شاگردان موریاسو برای پایان کار به عنوان صدرنشین نیاز به پیروزی در این دیدار داشتند ولی تیم بدون امید ویتنام، فراتر از انتظار ظاهر شده و آنها را در نیمه اول غافلگیر کرد.

ویتنام به عنوان شگفتی ساز مرحله دوم انتخابی جام جهانی در گروه دوم مرحله نهایی حضور پیدا کرد ولی نتوانست برابر تیم های قدر حاضر در این گروه کاری از پیش ببرد و دور رفت را با 5 باخت به پایان رساند. این تیم دور برگشت را هم باشکست شروع کرد اما سرانجام توانست در بازی با چین به اولین پیروزی تاریخ خود در این مرحله از رقابت ها دست پیدا کند. در سمت مقابل ژاپن هم کار خود در دور نهایی انتخابی را بد شروع کرد ولی در ادامه با 6 برد متوالی، استرالیا و عربستان را کنار زده و بلیط قطر را برای خود رزرو کرد.

1701694

بازی امروز دو تیم از ساعت 15 در ورزشگاه شروع شد و شاگردان موریاسو در ورزشگاه مملو از تماشاگر سایتاما به دنبال کسب هر سه امتیاز بودند ولی این ویتنام بود که در دقیقه 19 به گل رسید. تان بین این گل را به ثمر رساند و تلاش ژاپن برای جبران در نیمه اول حاصلی در پی نداشت تا میهمان در عین ناباوری با برد به رختکن برود.

فشار بی امان ژاپن در نیمه دوم خیلی زود جواب داد و روی اشتباه دروازه بان ویتنام، مایا یوشیدا، کاپیتان ساموریایی در دقیقه 54 گل تساوی را روی ریباند شوتی که به نظر نمی رسید برای مهار آن مشکلی وجود داشته باشد به ثمر رساند. حملات آبی پوشان بعد از این گل شدت بیشتری پیدا کرد و تاناکا در دقیقه 70 توانست گل دوم را هم وارد دروازه حریف کند. داور بازی بعد از بازبینی صحنه در VAR این گل را به علت برخورد توپ به دست بازیکنی که پاس گل را داد مردود اعلام کرد. این تصمیم داور تماشاگران ویتنامی حاضر در ورزشگاه را به حدی خوشحال کرد که گویا تیم شان گل زده است!

1701695

حملات وحشتناک ژاپن برای رسیدن به گل برتری در میان تشویق کر کننده هوادارانش بی وقفه در جریان بود و این تیم در دقیقه 78 می رفت به هدف خود برسد اما دروازه بان ویتنام، تیر دروازه و بدشانسی مانع از این کار شد. شاگردان موریاسو یک گل دیگر هم در دقیقه 88 زدند که به دلیل آفساید مردود شد. به این ترتیب بازی دو تیم در نهایت با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید. ویتنام با این مساوی ارزشمند، پایانی خوش برای خود در دور انتخابی رقم زد و ژاپن 22 امتیازی شد تا منتظر نتیجه بازی امشب عربستان و استرالیا بماند. در صورتی که عربستان در آن دیدار پیروز نشود، صدرنشینی ژاپن تثبیت خواهد شد.

دیدگاه‌ها