کد خبر : 1817257 | 10 فروردين 1401 ساعت 01:15 | 24K بازدید | 6 دیدگاه

زلاتان دوباره از خانه جام را تماشا می کند؛

لهستان به جام جهانی صعود کرد

لهستان با کسب پیروزی دو بر صفر مقابل سوئد راهی جام جهانی 2022 قطر شد.

لهستان به جام جهانی صعود کرد

به گزارش "ورزش سه"، تیم های لهستان و سوئد امشب در ورزشگاه سیلیزیان برگزار کننده دیدار پایانی پات دوم پلی آف انتخابی جام جهانی 2022 بودند. لهستان با توجه به کنار گذاشته شدن روسیه، بدون انجام بازی به فینال راه یافت ولی سوئد برای رسیدن به این دیدار کار سختی داشت و پنج روز پیش با گل دقیقه 110 روبین از سد چک گذشت.

دو تیم در دور گروهی کار سختی برای صدرنشینی و صعود مستقیم داشتند. سوئد با 15 امتیاز و پایین تر از اسپانیا به مقام دوم گروه B رسید و لهستان پایین تر از انگلیس و با 20 امتیاز در مکان دوم گروه I قرار گرفت. تقابل تیم های هفدهم (سوئد) و بیست و هشتم (لهستان) رنکینگ فیفا برای تعیین یکی از سه سهمیه باقی مانده اروپا با قضاوت دنیلو اورستائو، داور 46 ساله ایتالیایی از ساعت 23:30 شروع شد.

در حالی که میزبان لواندوفسکی را در ترکیب اصلی و میهمان زلاتان ابراهیموویچ را روی نیمکت داشت، نیمه اول بازی گلی به همراه نداشت و دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شدند. لهستان اما نیمه دوم را توفانی شروع کرد و در دقیقه 49 توانست دروازه سوئد را باز کند. کریچوویاک که در نیمه دوم برای لهستان به میدان رفته بود، تنها دو دقیقه بعد از ورودش یک ضربه پنالتی گرفت که این ضربه را لواندوفسکی به گل تبدیل کرد.

1701786

سوئد برای جبران گل خورده جلو کشید و خیلی زود می توانست دروازه لهستان را باز کند ولی درخشش شزنی روی ضربه فوریستر که توپ را از چند قدمی دروازه راهی کرنر کرد، باعث شد تا نتیجه همچنان بدون گل بماند. ضربه سر مدافع پیش تاخته سوئد روی همین کرنر هم به طرز خطرناکی از کنار دروازه لهستان به بیرون رفت. 

1701788
لهستان برای خروج از فشاری که می رفت دردسرساز شود دوباره حملات خود را شروع کرد و در دقیقه 72 شاهد به ثمر رسیدن دومین گل این تیم بودیم. زیلینسکی این گل را به ثمر رساند و اگر درخشش اولسن نبود، دروازه سوئد کمتر از دو دقیقه بعد از این گل بار دیگر باز می شد ولی گلر این تیم با دو سیو دیدنی ضربات سر بازیکنان حریف را راهی کرنر کرد تا همچنان امیدها را زنده نگه دارد. سوئد در دقایق پایانی زلاتان را هم به ترکیب خود اضافه کرد اما توفیقی در بازگشت به بازی نداشت و با قبول شکست دو بر صفر از رسیدن به جام جهانی بازماند و این یاران لواندوفسکی بودند که در خانه جشن صعود گرفتند. البته حملات لهستان تا ثانیه های پایانی ادامه داشت و اگر درخشش دوباره اولسن نبود شکستی سنگین در انتظار سوئد بود.

دیدگاه‌ها