کد خبر : 1817267 | 10 فروردين 1401 ساعت 03:17 | 225.4K بازدید | 633 دیدگاه

صعود از گروه آسان یا تقابل با غول‌های دنیا

شما انتخاب کنید؛ کدام قرعه برای ایران بهتر است؟

با روشن شدن تکلیف تیم‌های صعود کننده از قاره آفریقا، ترکیب نهایی سید‌های قرعه‌کشی جام جهانی تا حدود بسیار زیادی مشخص شد.

شما انتخاب کنید؛ کدام قرعه برای ایران بهتر است؟

به گزارش "ورزش سه" با قطعی شدن صعود سنگال و پرتغال به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، رویای حضور ایران در سید دو قرعه‌کشی هم به پایان رسید تا به مانند جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، قرعه ایران در گلدان سوم مراسم قرعه‌کشی قرار بگیرد.
با توجه به اینکه راهیابی ۱۵ تیم با رنکینگی بهتر از ایران به جام جهانی و حضور قطر میزبان در سید یک قطعی شده است، دیگر ایران شانسی برای قرار گرفتن‌در سید دو ندارد.
با پایان بازی‌های انتخابی پلی‌آف در اروپا و آفریقا اکنون بررسی تیم‌های حاضر در سید‌های مختلف قرعه‌کشی جام جهانی قابل پیش‌بینی است. به این نکته توجه داشته باشید که با شرایط جدول مرحله مقدماتی در منطقه کونکاکاف، فرض بر صعود مکزیک و آمریکا به جام جهانی است.

*سید یک
قطر، برزیل، بلژیک، فرانسه، آرژانتین، انگلستان، اسپانیا، پرتغال
*سید دو
هلند، مکزیک، آلمان، آمریکا، دانمارک، سوئیس، اروگوئه، کرواسی
*سید سه
سنگال، ایران، ژاپن، صربستان، مراکش، کره، لهستان، تونس
* سید چهار
کانادا، اکوادور، کامرون، غنا، عربستان، برنده دیدار پلی‌آف بین تیم پنجم آسیا و تیم پنجم آمریکای جنوبی، برنده دیدار پلی‌آف بین تیم چهارم آمریکای شمالی و تیم اول اقیانوسیه، برنده دیدار پلی‌آف بین ولز با برنده دیدار اکراین اسکاتلند

با این‌حساب احتمال هم‌گروهی تیم ایران با قدرت‌های برتر فوتبال جهان بسیار بالا است.

* سخت‌ترین گروه احتمالی برای ایران
با توجه به رنکینگ، هم‌گروهی با برزیل از سید یک، هلند از سید دو و ولز در صورت صعود از سید چهار خواهد بود: برزیل، هلند، ایران، ولز

* آسان‌ترین گروه احتمالی برای ایران
با توجه به رنکینگ، هم‌گروهی با پرتغال از سید یک، اروگوئه از سید دو و غنا از سید چهار آسان‌ترین قرعه احتمالی برای ایران خواهد بود: پرتغال، اروگوئه، ایران، غنا

مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه روز جمعه به وقت ایران در دوحه قطر آغاز خواهد شد. شما مخاطبان گرامی ورزش سه می‌توانید قرعه مورد علاقه خودتان برای تیم ملی را ثبت کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن در بخش دیدگاه‌ها قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها