کد خبر : 1817351 | 10 فروردين 1401 ساعت 21:37 | 20K بازدید | 4 دیدگاه

عقب‌نشینی لیگ برتر؛ تصویب احتمالی قانون 5 تعویض

به احتمال فراوان، باشگاه‌های انگلیسی فردا موافقت نهایی خود با اجرای قانون پنج تعویض در لیگ برتر را اعلام می‌کنند.

عقب‌نشینی لیگ برتر؛ تصویب احتمالی قانون 5 تعویض

از دو سال گذشته به دلیل همه گیری بیماری کرونا قوانین جدیدی وارد فوتبال شد و فیفا در این دوران قوانین خود را به روزرسانی کرد.

1702030

 

یکی از قوانین جدید در ایام کرونا 5 تعویض در یک بازی به جای 3 تعویض بود. این اقدام به دلیل فشار کمتر به بازیکنان در ایام کرونا و دور نگه داشتن آنها از آسیب دیدگی انجام شد. قانونی که در اکثر لیگ های معتبر دنیا به اجرا گذاشته شد ولی در لیگ برتر به غیر از ادامه فصل 20-2019 که در تابستان به انجام رسید، قانون سه تعویض بر قوت خود باقی ماند. در همین رابطه ماه پیش سایت اتلتیک انگلیس از احتمال تثبیت قانون کرونایی 5 تعویض برای همیشه در لیگ برتر انگلیس خبر داد.

1702031

 

با اعلام نشریه تایمز، باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس فردا جلسه‌ای در لندن برگزار خواهند کرد تا رای نهایی خود در خصوص اجرای قانون پنج تعویض در لیگ برتر را اعلام کنند. اطمینان زیادی برای موافقت با این قانون وجود دارد. البته دست‌یابی به توافق کامل در مورد قانون جدید ساده نبود و تیم‌های میانه و انتهای جدولی در ابتدا مخالف افزایش تعداد تعویض‌ها بودند اما به هر صورت، توافق حاصل شد. قرار است تیم‌ها از فصل بعدی لیگ برتر انگلیس اجازه انجام پنج تعویض را داشته باشند.

دیدگاه‌ها