کد خبر : 1817395 | 11 فروردين 1401 ساعت 09:26 | 13.9K بازدید | 6 دیدگاه

تبعات غیبت در جام جهانی؛ سرمربی کلمبیا اخراج شد

رینالدو روئدا، سرمربی تیم ملی کلمبیا، به دلیل عدم صعود به جام جهانی 2022 قطر از هدایت این تیم برکنار شد.

تبعات غیبت در جام جهانی؛ سرمربی کلمبیا اخراج شد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کلمبیا با قرار گرفتن در رده ششم جدول مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر در منطقه آمریکای جنوبی از صعود به این رقابت‌ها بازماند. 
چهار تیم اول این جدول موفق شدند به صورت مستقیم مجوز حضور در قطر را دریافت کنند و پرو نیز در جایگاه پنجم قرار گرفت تا راهی دیدار پلی‌آف شود. 
پیش از این هم پیش‌بینی می‌شد که رینالدو پس از عدم موفقیت در صعود به جام جهانی از سمتش روی نیمکت تیم ملی کلمبیا برکنار شود.
با این که این تیم موفق شد در آخرین روز این دیدارها برابر ونزوئلا به پیروزی برسد اما معجزه کسب سهمیه یا حضور در رقابت‌های پلی‌آف برای آنها محقق نشد، چرا که پرو در لیما برابر پاراگوئه به برتری رسید و توانست در جایگاه پنجم این جدول قرار بگیرد. 
این در حالی است که بندی در قرارداد این مربی کلمبیایی وجود داشت که در آن اشاره شده بود که ادامه همکاری دو طرف منوط به حضور این تیم در مسابقات پلی‌آف است و به این ترتیب دوران حضور او روی نیمکت تیم ملی کشورش به پایان رسید. 
گفته می‌شود که در یکی دیگر از بندهای مورد توافق دو طرف نیز به این موضوع اشاره شده که در صورت عدم حضور این تیم در مسابقات پلی‌آف یا جام جهانی، روئدا هیچ غرامتی پس از ترک تیم ملی دریافت نخواهد کرد. 
فدراسیون فوتبال کلمبیا به زودی بررسی شرایط مربیان جدیدی را آغاز خواهد کرد تا هرچه زودتر سرمربی تیم ملی این کشور را مشخص شود. هرچند بسیاری باور دارند با توجه به این که بازی مهمی در پیش نیست، احتمال دارد که انتخاب سرمربی جدید تا آغاز سال آینده میلادی و پس از رقابت‌های جام جهانی به تعویق بیفتد.

دیدگاه‌ها