کد خبر : 1817494 | 11 فروردين 1401 ساعت 23:15 | 34.4K بازدید | 6 دیدگاه

رسمی؛ تصویب قانون پنج تعویض در لیگ برتر

باشگاه‌های انگلیسی امروز موافقت نهایی خود با اجرای قانون پنج تعویض در لیگ برتر را اعلام کردند.

رسمی؛ تصویب قانون پنج تعویض در لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، از دو سال گذشته به دلیل همه گیری بیماری کرونا قوانین جدیدی وارد فوتبال شد و فیفا در این دوران قوانین خود را به روزرسانی کرد.یکی از قوانین جدید در ایام کرونا 5 تعویض در یک بازی به جای 3 تعویض بود. این اقدام به دلیل فشار کمتر به بازیکنان در ایام کرونا و دور نگه داشتن آنها از آسیب دیدگی انجام شد. قانونی که در اکثر لیگ های معتبر دنیا به اجرا گذاشته شد ولی در لیگ برتر به غیر از ادامه فصل 20-2019 که در تابستان به انجام رسید، قانون سه تعویض بر قوت خود باقی ماند. در همین رابطه ماه پیش سایت اتلتیک انگلیس از احتمال تثبیت قانون کرونایی 5 تعویض برای همیشه در لیگ برتر انگلیس خبر داد.

1702030

 

امروز جلسه‌ای میان سران باشگاه‌های حاضر در این لیگ برگزار شد و حاصل این جلسه، افزایش تعداد تعویض‌ها، تعیین زمان پنجره نقل و انتقالات و ایجاد تغییراتی در روش تشخیص و تست‌گیری کووید-۱۹ بود. همانطور که پیش از این اعلام شده بود، از آغاز فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ برتر، تیم‌ها اجازه استفاده از ۵ تعویض در هر مسابقه را خواهند داشت. به این ترتیب لیگ برتر بالاخره با افزایش تعداد تعویض‌ها موافقت کرد.

نتیجه دیگر صحبت‌های امروز، تغییر روش تست‌گیری کروناویروس بود. از این پس، تست‌گیری به صورت دو بار در هفته انجام نخواهد شد و فقط علائم ظاهری اعضای تیم‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین در جلسه امروز، زمان‌بندی پنجره نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۲۲ لیگ برتر مشخص شد. باشگاه‌های انگلیسی از روز ۱۰ ژوئن تا روز ۱ سپتامبر مجاز به خرید بازیکنان جدید خواهند بود.

دیدگاه‌ها