کد خبر : 1817513 | 12 فروردين 1401 ساعت 12:41 | 9.1K بازدید | 1 دیدگاه

علیرضا جهانبخش و تجربه بهترین دوران ملی

اگرچه جهانبخش یکی از مهره‌هایی بود که کارلوس کی‌روش با اعتماد به او زمینه‎‌های رشدش را فراهم کرد، ولی حالا برخلاف گذشته این بازیکن به مهره‌ای ثابت و تعیین کننده در تیم دراگان اسکوچیچ بدل شده است.

علیرضا جهانبخش و تجربه بهترین دوران ملی

به گزارش "ورزش سه"، چهار سال پیش تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی به جام جهانی روسیه راه پیدا کرد که علیرضا جهانبخش تنها یکبار مقابل قطر در بازی افتتاحیه مقدماتی گلزنی کرد؛ گلی که پس از تنش‌های بسیار زیار در کنار زمین به زیبایی هر چه تمام‌تر به ثمر رسید و سبب شد تا تیم ملی ایران مسیر حضور در جام جهانی 2018 را با پیروزی دو بر صفر آغاز کند.
با این حال در ادامه مسیر علیرضا جهانبخش نتوانست تعداد گل‌هایش را افزایش دهد و این مهدی طارمی و سردار آزمون بودند که با وجود پیشرفت محسوسی که جهانبخش در بخش باشگاهی تجربه می‌کرد، ستاره‌های تیم ملی در بخش تهاجمی بودند و در جام جهانی نیز این دو بودند که عملکرد بهتری نسبت به ستاره فوتبال ایران در هلند ارائه کردند.

حالا اما می‌توان با جرات گفت که شرایط برای جهانبخش به‌طور کلی تغییر پیدا کرده و او در ترکیب تیم دراگان اسکوچیچ مهره‌ای تعیین کننده به‌شمار می‌رود و غیبت او در مصاف با کره‌جنوبی نیز کاملا به چشم آمد. کاپیتان تیم ملی که در هشت مصاف قبلی موفق به ثبت سه گل شده بود و گل تساوی مقابل کره‌جنوبی را نیز به زیبایی با یک ضربه سر چکشی وارد دروازه این تیم کرد.
آنچه مسلم است اینکه برخلاف سال‌های گذشته که به نظر می‌رسید علیرضا جهانبخش خیلی با سیستم کارلوس کی‌روش راحت نیست و حتی در دوران اوج باشگاهی‌‎اش گاهی در تیم ملی با انتقادات علاقمندان به فوتبال مواجه شد، این روزها به‌خوبی با روش بازی اسکوچیچ هماهنگ شده و ضمن اینکه یکی از بهترین‌ دوره‌های زندگی حرفه‌ای خود را پشت سر می‌گذارد، در تیم ملی نیز از بهترین نفرات به‌شمار می‌رود.

1702316

لحظه‌ای که علیرضا جهانبخش موفق شد در مصاف برگشت مقابل لبنان در ورزشگاه امام رضا به زیبایی دروازه حریف را باز کند و پیروزی ایران در آخرین مسابقه مقدماتی جام جهانی در روزی که او یک‌بار دیگر بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته بود، تثبیت شد.

دیدگاه‌ها