کد خبر : 1817521 | 12 فروردين 1401 ساعت 13:17 | 24.7K بازدید | 3 دیدگاه

عقب‌نشینی فیفا؛ اتحاد چفرین-الخلیفی موفق بود

به نظر می‌رسد که فیفا حداقل فعلا از طرحش برای دو سالانه کردن جام جهانی عقب‌نشینی کرده باشد.

عقب‌نشینی فیفا؛ اتحاد چفرین-الخلیفی موفق بود

به گزارش "ورزش سه"، این روزها برای چفرین به‌عنوان رئیس یوفا و همچنین ناصر الخلیفی که علاوه بر مدیریت باشگاه پاری‌سن ژرمن، رئیس اتحادیه باشگاه‌های اروپا هم هست؛ بسیار خوشایند است. 
این هفته قرار بود هفته بسیار حساس و حیاتی برای فوتبال بین المللی باشد، چرا که بسیاری انتظار داشتند که تکلیف نهایی برگزاری دو سالانه جام‌های جهانی بر اساس طرح فیفا به رای‌گیری گذاشته شود. 
با این حال و در شرایطی که جانی اینفانتینو و بسیاری از مدیران فیفا در ماه‌های اخیر بارها از این طرح دفاع کرده بودند اما او در سخنرانی روز گذشته خود در کنگره سالانه فیفا مدعی شد که این طرح از سوی فیفا نبوده و از سوی عربستان سعودی مطرح شده است. 

 

1593092


اینفانتینو به‌خوبی از این موضوع باخبر است که بدون همکاری یوفا قادر به انجام و پیش بردن چنین طرحی نخواهد بود و چفرین به‌همراه کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی و همچنین اتحادیه باشگاه‌های اروپا به ریاست ناصر الخلیفی کاملا با این اقدام مخالفت کرد. 
این دو نفر در فاصله چند ماه موفق شدند اتحادی قدرتمند را با یکدیگر و برابر فیفا شکل دهند که این سازمان را با وجود تمام تلاشی که در چند ماه اخیر برای همراه کردن مردم و رسانه‌های خبری کرده بود؛ مجبور به عقب‌نشینی کند. 
حالا باید دید که در چند ماه پیش رو استراتژی اتخاذ شده از سوی اینفانتینو و سایر همکارانش که به‌صورت جدی به کم کردن فاصله برگزاری هر دوره جام جهانی از چهار سال به دو سال فکر می‌کنند چه خواهد بود و آیا این پروژه توانایی همراه کردن یوفا را خواهد داشت یا خیر.

دیدگاه‌ها