کد خبر : 1817534 | 12 فروردين 1401 ساعت 15:15 | 67.1K بازدید | 287 دیدگاه

قرعه‌کشی در ورزش سه انجام شد!

بنویسید: گروه ایده‌آل شما در جام جهانی قطر

قرعه‌کشی جام جهانی در میان گمانه‌زنی و پیش‌بینی هواداران فوتبال از ساعتی بعد برگزار خواهد شد.

بنویسید: گروه ایده‌آل شما در جام جهانی قطر

به گزارش ورزش سه، از ساعاتی بعد قرعه‌کشی جام جهانی 2022 قطر در حالی برگزار خواهد شد که تیم ملی ایران با نتایج درخشانی که در مرحله مقدماتی گرفته، توانسته در سید سوم باشد اما با این وجود احتمال قرعه دشوار برای تیم ملی وجود دارد.

این در حالی است که ایتالیا مهم‌ترین غایب جام جهانی 2022 محسوب می‌شود اما در غیاب آتزوری سایر تیم‌های قدرتمند بلیت قطر 2022 را کسب کردند و حالا در حضور اسطوره‌های فوتبال دنیا منتظر قرعه خود خواهند بود؛ مراسمی که از ساعت 20:30 به‌وقت ایران پخش می‌شود و علی دایی نیز در آن حضور دارد.

از هر سید یک تیم در گروه حضور خواهد داشت به این توضیح که دو تیم اروپایی می‌توانند در یک گروه حضور داشته باشند اما از سایر قاره‌ها هیچ تیم مشترکی نمی‌تواند در یک گروه باشد. همچنین لازم به ذکر است که سه تیم قرار است از پلی‌آف مشخص شوند و به این‌ترتیب سهمیه پلی‌آف در سید چهار حضور خواهد داشت و گفتنی است که تیم‌های آسیایی و همچنین تیم‌های آمریکایی جنوبی با برنده پلی‌آف پرو - استرالیا‌/‌امارات روبه‌رو نخواهند شد.

اینجا اعضای تحریریه ورزش سه، قرعه ایده‌آل خود برای ایران را با شرحی کوتاه نوشته‌اند و شما نیز در قسمت کامنت‌ها علاوه بر نظر دادن درباره دیدگاه اعضای تحریریه می‌توانید پیش‌بینی و قرعه ایده‌آل خود را بنویسید.

1702372

 

* پژمان راهبر: پرتغال، کرواسی، ایران و برنده پلی‌آف (کاستاریکا و نیوزلند)

قرعه آسان یا دشوار؟ این مهم‌ترین پرسش ذهنی علاقمندان به فوتبال در ایران پیش از هر دوره از هر رویداد قرعه‌کشی در جام های جهانی است؛ ما در دوره‌های قبلی با تیم‌های بزرگی مثل آلمان، هلند، پرتغال، آرژانتین و اسپانیا هم‌گروه بوده‌ایم که همگی با ادعای کسب جام وارد این رقابت‌ها شده‌اند. در این دوره هم یک تیم از مدعیان حتما با ما هم‌گروه خواهد بود. اجازه بدهید در سید یک انتخاب‌های من به‌ترتیب پرتغال، آرژانتین و بلژیک باشند. در سید دو آلمان و هلند رقبای بسیار دشواری به نظر می‌رسند و شاید بهترین قرعه برای ما به‌ترتیب آمریکا، کرواسی و مکزیک باشند. در سید چهار هم برنده پلی‌آف اروپا می‌تواند برای ما دردسر ایجاد کند. پس بیایید برای یک گروه آسان امیدوار باشیم؛ گروهی با حضور تیم‌های پرتغال، کرواسی و برنده کاستاریکا و نیوزلند. گروه سخت ایران هم می‌تواند شامل برزیل، آلمان و برنده اروپا باشد.

(بر اساس حروف الفبا)

* حمید ابراهیمی: فرانسه، دانمارک، ایران و کانادا

تقابل با قهرمان دوره قبل جام جهانی قطعا جذابیت خاصی خواهد داشت و چه از نظر رسانه‌ای و چه از نظر فوتبالدوستان می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. فرانسه قطعا در قطر هم می‌تواند جزو چهار تیم برتر جام لقب بگیرد. بین کرواسی و دانمارک به‌عنوان دیگر تیم ایده‌آل هم‌گروهی با ایران، نظرم دانمارک هست. قرعه هرچند سخت اما یک چالش خوب که شانس ایران را برای صعود امیدوار‌کننده‌تر خواهد کرد. در نهایت کانادا؛ قطعا این تیم جزو تیم‌های موردعلاقه خیلی از فوتبالدوستان ایرانی برای هم‌گروهی با شاگردان دراگان اسکوچیچ خواهد بود. آلفونسو دیویس به‌عنوان تک ستاره این تیم شاید جدال برای صعود را حتی ویژه و در اوج هیجان بالا ببرد. با این حال برای موفقیت در جام‌جهانی بیشتر از قرعه ابتدایی، نیازمند خوش‌شانسی در برنامه‌ریزی انجام بازی‌ها هستیم. بازی اول با دانمارک، تقابل بعدی با کانادا و در نهایت جستجوی شانس صعود مقابل فرانسه؛ ایده‌آل من!

* علیرضا ابراهیمی: بلژیک، مکزیک، ایران و غنا

حضور در جام جهانی، مهم‌ترین ویترین برای تیم ملی کشورهای مختلف است. به‌خصوص حالا که شکل تیمی ما به شرایطی ایده‌آل رسیده و فاکتور همدلی به مهم‌ترین ویژگی یوزهای ایرانی تبدیل شده است. از بین تیم‌های سید یک به جز قطر که امکان هم‌گروهی با آن وجود ندارد، به نظر ایده‌آل‌ترین قرعه بلژیک خواهد بود. هر چند که به جز میزبان همه تیم‌های سید یک شانس‌ اصلی قهرمانی هستند. از سید دوم نیز با توجه به وجود ابرقدرتی مثل آلمان، نایب قهرمان دوره قبل یعنی کرواسی و تیم‌های قدرتمندی مثل آمریکا با ستاره‌های جوانش، هلند، سوئیس، اروگوئه و‌ دانمارک؛ مکزیک قرعه ایده‌آلی برای موفقیت احتمالی در جام جهانی خواهد بود. از تیم‌های سید چهارم نیز با توجه به قوانین موجود، غنا قرعه بهتری برای شاگردان دراگان اسکوچیچ است. هر چند بازی با تیم‌هایی از قاره آفریقا که خصوصیت فیزیکی دارند همیشه سختی‌های خاص خود را دارد.

* جعفر احمدی: آرژانتین، کرواسی، ایران و برنده پلی‌آف اروپا (اوکراین/ اسکاتلند و ولز)

حضور قطر در سید نخست قرعه کشی جام جهانی به‌صورت خودکار باعث شده تا حداقل یکی از تیم‌های قدرتمند دنیا به سید دوم منتقل شود. جایی که تیم‌هایی نظیر هلند یا آلمان می‌توانستند در سید نخست حضور داشته باشند ولی حضور میزبان جام جهانی در گلدان شماره یک سبب شده تا به احتمال بسیار زیاد امسال شاهد شکل گیری گروه‌های بسیار سخت و همچنین گروه‌های بعضا آسانی باشیم. هم‌گروهی با برزیل می‌توانید سخت‌ترین قرعه ممکن برای ما و پرتغال (نسبت به سایر تیم‌های سید نخست) قرعه مناسب‌تری باشد. با این حال شاید یک دیدار دوباره با لیونل مسی در انتظار ملی‌پوشان باشد. به‌طور قطع و روی کاغذ، اجتناب از هم‌گروهی با آلمان، هلند و تا حدودی مکزیک و آمریکا می‌تواند برای ایران خوشایند باشد. در سید چهارم نیز دو تیم آفریقایی حضور دارند اما ممکن است دو تیم اروپایی در انتظار هم‌گروهی با ایران باشند. کرواسی با پریشیچ، مودریچ، برزوویچ و ... و برنده دیدار پلی‌آف اروپا و شاید گرت بیل.

* مهدی اسدی: انگلیس، دانمارک، ایران و اکوادور

هر یک از تیم‌های حاضر در سید یک از قدرت بالایی برخوردار هستند و به جز قطر همگی حتی مدعی کسب عنوان قهرمانی به‌حساب می‌آیند. در این بین تقابل احتمالی ایران با انگلیس و ‌ستاره‌های پرشمارش می‌تواند از جذابیت بالایی برخوردار باشد. دانمارک نیز نمی‌تواند بدترین قرعه ممکن برای ایران در بین تیم‌های حاضر در سید دو باشد. همچنین در میان تیم‌های حاضر در سید چهار نیز اکوادور یک قرعه تقریبا دشوار است چرا که آن‌ها همواره یک‌ تیم فیزیکی و جان سخت نشان داده‌اند اما در عین حال تیمی هم نیست که پیروزی بر آن برای ایران غیرممکن باشد.

* حسین بزرگی: برزیل، آلمان، ایران و کامرون

وقتی چهار سال پیش در گروهی که اسپانیا و پرتغال هم‌گروه شده بودند نام ایران از گلدان درآمد فوتبال‌دوستان ایرانی جمله "آقای کافو!" را وایرال کردند و از این قرعه شوکه شده بودند. این تمام ماجرا نبود و ایران با قهرمان آن دوره آفریقا یعنی مراکش نیز هم‌گروه شد تا در گروه مرگ باشد. حال ترس‌مان از بازی در گروه مرگ ریخته و اتفاقا انگیزه مضاعفی به بازیکنان تزریق می‌شود پس چه خوب که دوباره آن را تجربه کنیم! وقتی در طول سال نمی‌توانیم بازی‌های دوستانه خیلی بزرگ داشته باشیم تقابل با ستاره‌های دنیای فوتبال و جدال با تیم‌های سرسخت می‌تواند جام را برای ما جذاب‌تر کند. بیرون آمدن قرعه ایران پس از برزیل و آلمان که پر از افتخار هستند و به‌عنوان مدعی پا به قطر می‌گذارند اوج هیجان را برای ایرانی‌ها رقم می‌زند و در آخر هم‌گروهی با کامرون، تیم سرسخت قاره آفریقا همه آن چیزی است که برای ساختن گروه مرگ لازم داریم.

* محمدرضا تقی‌خانی: پرتغال، سوئیس، ایران و برنده پلی‌آف (نیوزلند/ کاستاریکا)

این قرعه ایده آل من برای صعود از مرحله گروهی است. شاید رویایی باشه تا ایران در این گروه آسان قرار بگیرد و شانس‌های خودش را برای رسیدن به مرحله حذفی زیاد ببیند، ولی اعتقاد دارم برای رسیدن به مرحله حذفی باید شانس هم همراه ما باشد. شخصا بازی با بهترین‌های جهان در جام جهانی را به شانس بیشتر از صعود ترجیح نمی‌دهم. چون بعد از صعود، این امکان با هیجان بالاتر در دسترس خواهد بود.

* حسین جمشیدی: برزیل، کرواسی، ایران و کانادا

رویارویی با پرافتخارترین تیم جام جهانی و کروات‌ها و در نهایت کانادا هم بازی‌های جذابی را پیش روی ایران در قطر قرار می‌دهد و هم شانس صعود برای ما مثل دوره قبل احتمالا تا آخرین بازی وجود خواهد داشت.

* سبحان جهان‌پناه: انگلیس، آلمان، ایران، غنا

مسلماً تجربه‌ی جدید در عرصه برگزاری دیدار با تیم‌های بزرگ خود می‌تواند رخداد تازه‌ای برای فوتبال ایران باشد، به ویژه آن‌که دو رقیب سنتی فوتبال اروپا بخواهند در یک گروه مقابل ایران به میدان بروند و مطمئنا حضور همزمان انگلیس و آلمان در یک گروه و مضاف بر آن‌ها، حضور ایران می‌تواند گروهی هیجان‌انگیز و جذاب را در جام جهانی خلق کند.

همگروهی با غنا می‌تواند خاطره‌ی فرصت پیروزی شیرین مقابل مراکش را برای فوتبال ایران تکرار کند و انتخاب قرعه‌ی ایران، انگلیس، آلمان و غنا می‌تواند می‌تواند در دسته گروه‌های احتمالیِ جذاب و هیجان‌انگیز برای فوتبال ملی ایران قلمداد شود؛ به ویژه آن‌که ملی‌پوشان ایران تجربه رویارویی با دو غول فوتبال اروپا را در عالی‌ترین سطح مسابقات ملی در جهان تجربه می‌کنند.

* محمد چهرقانی: فرانسه، هلند، ایران و غنا

ایران در دوره‌های قبلی با تیم‌های بزرگی مثل آرژانتین، اسپانیا، پرتغال و ... هم‌گروه بوده که تقابل با این تیم‌ها شاید جذابیت دوباره‌ای داشته باشد، اما جدال با فرانسه که در جام جهانی 2018 به قهرمانی رسید، می‌تواند حساسیت و نگاه‌ها را بیشتر از همیشه به بازی ملی‌پوشان ایران جلب کند. تیم ملی ایران یک‌بار در سال 57 مسابقه دوستانه برابر فرانسه برگزار کرد که تقابل دوباره با این تیم پرافتخار فوتبال جهان که ستاره‌هایی مثل امباپه، گریزمان، کانته و ... را دراختیار دارد، می‌تواند یک بازی مورد انتظار برای تماشاگران باشد که کسب امتیاز از آن شگفت‌انگیز خواهد بود؛ مثل دیدار چهار سال قبل با اسپانیا. بدون‌تردید هلند یکی از پرهوادارترین تیم‌های ملی فوتبال در ایران است و خیلی‌ها دوست دارند تیم ملی با این تیم رقابت کند؛ تیمی که با لباس خوش‌رنگ نارنجی لوئی فن‌خال را بالای سر خود دارد و می‌خواهد رتبه‌ای بهتر از سومی جام جهانی 2014 کسب کند؛ هلند که در ماه‌های اخیر یکی از بهترین‌های اروپا بوده و به رنک دهم فیفا هم رسیده، می‌تواند مثل فرانسه قرعه سخت و البته جذابی برای ایران باشد. ملی‌پوشان ایران در دوره‌های اخیر نمایش خوبی مقابل تیم‌های آفریقایی داشتند و از آنها امتیاز گرفتند که جدال با غنا نیز می‌تواند آنها را دوباره به این مهم برساند و با یک پیروزی، مسیرشان را برای رسیدن به مرحله یک‌شانزدهم نهایی هموار کند. غنا با دو مساوی مقابل نیجریه و برحسب تفاضل گل در خانه حریف به جام 2022 رسید و می‌تواند در بین تیم‌های آفریقایی حاضر در قطر، قرعه ایده‌آل‌تری باشد.

* جواد حجتی: انگلیس، سوئیس، ایران و کانادا

جام جهانی شاید جذاب‌ترین‌ رخداد ملی برای کشور‌های جهان است. به نظر شاید این گروه هم از نظر جذابیت دیدار با یک تیم صاحب نام و هم از نظر احتمال بالای صعود برای تیم ملی فوتبال کشورمان مناسب باشد.

لازم به ذکر است که در هیچ‌کدام از دوره‌های حضورمان در جام‌های جهانی قبلی با این سه تیم تقابلی نداشتیم.
در هر صورت با هر قرعه‌ای امیدواریم که بالاخره طلسم صعودمان از گروه شکسته شود...

* احمدرضا خلیلی: ایران، پرتغال، آمریکا و برنده پلی‌آف (اوکراین/ اسکاتلند و ولز)

اگر قرار بر انتخاب هیجان‌انگیزترین گروه ممکن باشد، می‌توان به‌عنوان مثال گروهی متشکل از برزیل، آلمان و کامرون را تصور کرد که می‌تواند یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام جهانی 2022 قطر هم باشد و شانس صعود را به پایین‌ترین حد ممکن خواهد رساند؛ اما اگر برخلاف جام جهانی گذشته کمی خوش شانس باشیم، این گروه فرضی شانس زیادی برای صعود شاگردان اسکوچیچ ایجاد خواهد کرد. ما در جام جهانی 2006 و 2018 نمایش‌های کاملا قابل احترامی مقابل پرتغالی‌ها داشته‌ایم و اگر با این تیم به عنوان نماینده سید یک روبه‌رو شویم، با توجه به خودباوری‌ای که در میان بازیکنان تیم ملی شکل گرفته و تساوی یک بر یک در آخرین مصاف دو تیم، می‌توانیم حتی امیدوار به کسب سه امتیاز باشیم. آمریکا دیگر تیمی است که خاطره خوشی از آن در ذهن داریم و علی‌رغم حواشی‌ای غیرقابل اجتنابی که به همراه خواهد داشت، کسب سه امتیاز از این مسابقه هم دور از انتظار به نظر نمی‌رسد. درنهایت به‌عنوان تیم سوم از سیدچهارم هم می‌توان به یک تیم از قاره آفریقا اشاره کرد، ولی ‌به نظرم رویارویی با یکی از سه تیم ولز، اسکاتلند یا اوکراین هم نمی‌تواند قرعه بدی باشد و شانس اولین صعود فوتبال ایران از مرحله گروهی را بیشتر می‌کند.

* امیرحسام رنگچیان: انگلیس، آمریکا، ایران و ولز

با توجه به اینکه تمامی تیم‌های سید یک که احتمال برخورد آنها با ایران وجود دارد، روی کاغذ قدرت بیشتری نسبت به فوتبال ایران دارند، ترجیح می‌دهم از این سید با انگلستان هم‌گروه شویم تا تنه به تنه شدن ستارگان فوتبال ایران با فوق‌ستارگان لیگ جزیره را ببینم. انتخاب آمریکا از سید دو برای ایران یک بازی دو سر برد است. از یک طرف آمریکا را تیم ضعیف‌تری نسبت به تیم‌های سید دو می‌بینم و از طرف دیگر تنش‌های سیاسی بین ایران و آمریکا، منجر به این می‌شود که بهترین برنامه‌ریزی و اردوهای تدارکاتی برای ایران قبل از این جام جهانی فراهم شود تا تیم ملی به هر شکلی که شده برابر این تیم پیروز شود. با توجه به اینکه معمولا کار تیم ملی برابر حریفانی که سبک بازی درگیرانه و فیزیکی دارند گره می‌خورد، ترجیح می‌دهم با برنده پلی‌آف اروپا که احتمالا ولز خواهد بود هم‌گروه شویم.

* امید صادقی: انگلیس، کرواسی، ایران و غنا

حضور همزمان با دو تیم اروپایی در یک گروه بیشترین احتمالی است که برای تیم ملی ایران در جام جهانی پیش‌بینی می‌شود. از بین سرگروه‌های این مسابقات پیش‌بینی می‌کنم انگلیس در گروه ایران باشد، تیمی که از معدود بزرگان فوتبال دنیا است که در تاریخچه فوتبال ایران دیداری با آن ثبت نشده است. تیم ملی کرواسی هم می‌تواند دومین تیم این گروه باشد تا سرمربی تیم ملی در جام‌جهانی مقابل تیم ملی کشورش قرار گیرد. پس از انتخاب گوی ایران در جایگاه سوم، بیشترین احتمال حضور یک تیم افریقایی در گروه است که آن را نیز غنا پیش‌بینی می‌کنم. این موضوع تقریبا مشخص است که با توجه به آخرین رنکینگ فیفا و سیدبندی رقابت‌ها، قرعه‌ آسانی نصیب فوتبال ایران نخواهد شد و باید امیدوار باشیم در گروه بسیار سختی قرار نگیریم.

* امیر صادقی‌پناه: پرتغال، هلند، ایران و کانادا

از بین تیم‌های حاضر در سید یک به غیر از قطر که امکان همگروهی‌اش با ایران وجود ندارد، سایرین تیم‌های قدرتمندی هستند. با این حال من از بین ۷ تیم موجود پرتغال را انتخاب می‌کنم؛ چراکه دو بار در جام‌های جهانی با آنها بازی کردیم و تیمی آشنا برای ایران به حساب می‌آیند. هلند از سید دوم اگرچه یکی از سخت‌ترین‌ها است اما پیش‌بینی‌ام قرار گرفتنش با ایران در یک گروه است. همچنین از سید چهارم اگرچه چندان تفاوتی میان اعضایش نیست، اما کانادا را حریفی مناسب برای فوتبال ایران می‌دانم.

حمید طالبی دادوکلایی: برزیل، آلمان، ایران و غنا

بهتر است از حضور در بزرگ‌ترین اتفاق فوتبالی دنیا لذت ببریم، با توجه به شرایط تیم‌ ملی و عدم توانایی برای برگزاری بازیهای دوستانه با تیم های بزرگ، از بازی با بهترین تیم های جهان لذت ببریم، تجربه هایی که امیدواریم شیرین باشد و از مرور این خاطرات در پایان جام جهانی لذت ببریم.با این تفاسیر، شاید بازی با برزیل، آلمان، ایران و غنا  برای ما جذاب ‌و دیدنی باشد. 
دیدار با قهرمانان جام جهانی تجربه ای است که شاید فقط در این تورنمنت نسیب فوتبال ما شود. از سوی دیگر حضور در یکی از سخت ترین گروه‌های این جام می‌تواند فرصتی مناسب برای دیده شدن بازیکنان جوان تیم ملی و توجه رسانه ها بزرگ دنیا به سمت فوتبال کشورمان شود. توجهی که برخلاف اتفاقات اخیر اینبار می‌تواند از جنبه مثبت آن باشد.

سعید عبدی: برزیل، هلند، ایران و کانادا

همیشه یک بخشی از جام جهانی شبیه به بازی بوده، بازی بین کشورها در یک عرصه کاملا جدی و بزرگ؛ عرصه ای که قهرمان آن روی قله فوتبال دنبال می ایستد. قطعا حضور در بین یکی از 32 تیم حاضر در چنین تورنمنت بزرگی به خودی خود مهم است و به هواداران آن کشور این شانس را می دهد تا حسی را تجربه کنند که تنها یک هفتم تیم های عضو فیفا هر دوره می توانند آن را تجربه کنند. در چنین شرایطی من ترجیح می دهم تیم ملی با بزرگانی دیدار کند که تقابل با هر کدام می تواند بخشی از تاریخ را برایمان شکل بدهد. با اعتماد به ستاره های میدان دیده تیم ملی، قرعه دوست داشتنی من با حضور تیم های برزیل، هلند و کانادا تشکیل می شود. رویارویی با پر افتخارترین تیم جام جهانی در خود این جام یک هیجان و فرصت بزرگ برای هر تیمی است که دوست دارم ما هم آن را تجربه کنیم. هلند را هم به یاد بازی چهار سال قبل با پرتغال انتخاب می کنم و امیدوارم که استعداد ذاتی ملی پوشان در برابر توتال فوتبال کلاسیک لاله های نارنجی یک رویارویی تاریخی بسازد. انتخاب کانادا هم صرفا به خاطر تجربه بالای تیم ملی در ادوار اخیر جام جهانی و سه امتیاز نسبتا تضمین شده چنین تقابلی است؛ البته در جام جهانی هیچ گاه چنین اندیشه ای قابل اتکا نیست ولی ترجیح من این است که اولا حریف سید چهارمی یکی از تیم های مجهول نباشد که برای شناختنش مجبور به صبر کردن باشیم و دوما و ترجیحا افریقایی نباشد که تیم های خیلی قابل پیش بینی نیستند.

* آریا فاطمی: پرتغال، کرواسی، ایران و کامرون

احتمالا با توجه به تقابل در جام جهانی گذشته، بازی کردن در مقابل پرتغال بهترین گزینه ممکن از بین قدرت‌های سید یک برای تیم ملی ایران خواهد بود و سومین رویارویی با کریستیانو رونالدو می‌تواند برای هواداران فوتبال ایران جذاب باشد. در بین تیم‌های سید دوم، کرواسی گزینه مناسبی برای ایران است. ستاره‌های دومین نسل طلایی این تیم اغلب پا به سن گذاشته‌اند و با توجه به انگیزه بالای درخشش برای دراگان اسکوچیچ، حتی شانس کسب سه امتیاز هم وجود دارد. در دو جام گذشته نشان دادیم توانایی مقابله با اغلب نمایندگان آفریقایی داریم و کسب امتیازات کامل از این دیدار نیز غیرممکن نیست. این نسل از پتانسیل لازم برای صعود به دوم برخوردار است و کاش قرعه هم در این مسیر ستاره‌های دوست داشتنی ایران را یاری کند.

* حسام الدین فتحعلیان: انگلیس، آمریکا، ایران، غنا

روبه‌رو شدن با تیم‌های حاضر در سید یک، چالش بسیار بزرگی است. در این میان رویارویی با ستارگان بزرگ انگلیس می‌تواند تجربه بسیار بزرگی برای بازیکنان تیم ملی ایران باشد. در سید دو، آمریکا قرعه نسبتا راحت‌تری نسبت به سایر تیم‌ها به نظر می‌رسد، ضمن آنکه خاطرات خوبی هم در سال 98 و در برابر آمریکا داشته‌ایم. غنا هم در سید چهارم به نظر آسان‌ترین بازی ما می‌تواند در جام جهانی 2022 باشد.

*‌محمدرضا فخارمنش: انگلیس- آلمان- ایران -کامرون

با توجه به حضور کشور قطر، به‌عنوان میزبان رقابت‌های جام جهانی در سید یک این رقابت‌ها به‌نظر می‌رسد همچون دو دوره گذشته جام جهانی که تقابل با فوق ستاره‌های فوتبال دنیا چالش‌های بسیاری را برای تیم ملی ایجاد کرد، دیدارهای سخت، جذاب و سراسر هیجان در انتظار ملی‌پوشان کشورمان خواهد بود. 
البته با حضور بازیکنان تراز اول فوتبال آسیا نظیر مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و ...همچنین طراحی یک برنامه دقیق و هوشمندانه و دوری از همه حواشی در این فرصت باقی‌مانده تا شروع جام جهانی، بی‌تردید رویای صعود از مرحله گروهی حتی درصورت تقابل با بهترین‌های فوتبال دنیا محقق خواهد شد.

*آریا قاسمی: برزیل، آلمان و کامرون
تیم ملی همواره ثابت کرده در تورنمنت‌های بزرگ برابر تیم‌های بزرگ عملکر بهتری داشته است. ما در دو جام جهانی گذشته برابر آرژانتین، اسپانیا و پرتغال نمایش درخشانی داشتیم. بودن در گروه مرگ می‌تواند نگاه را روی تیم ملی بیشتر کند و از این رو شاید بتوانیم از این گروه به‌عنوان ویترینی بزرگ استفاده کنیم و تا بازیکنان خود را به سراسر جهان معرفی کنیم. بودن در گروه مرگ قطعا باعث دیده شدن بیشتر مسابقات گروه می‌شود و چه خوب که ما هم جزئی از این داستان باشیم.

* محمد همتی: برزیل، آمریکا، ایران و برنده پلی‌آف اروپا (اوکراین/ اسکاتلند و ولز)

با توجه به اینکه سه سهمیه جام جهانی هنوز مشخص نشده و این سه تیم در سید چهار حضور دارند بنابراین حتی یک قرعه آسان نیز برای ایران وجود ندارد. تقریبا هیچ تیم شگفتی سازی به جام جهانی صعود نکرده و بنابراین هر گروه دشواری خود را خواهد داشت. با توجه به اینکه ایران در دوره‌های قبلی توانسته بود برابر تیم‌های بزرگ خودنمایی کند، تقابل با برزیل می‌تواند یک مسابقه مهیج باشد؛ خصوصا اینکه ایران هرگز تاکنون با برزیل در‌ جام جهانی بازی نکرده است. از طرف دیگر دیدار با آمریکا یک مسابقه کلاسیک محسوب می‌شود و جذابیت آن تا حدی است که گل حمید استیلی در این بازی به‌عنوان گل قرن انتخاب شد. از طرف دیگر این بازی با توجه به مسائل غیر ورزشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود و دیدار ایران را به‌عنوان یک تیم آسیایی در صدر جذاب‌ترین بازی‌های جام جهانی قرار می‌دهد. بنابراین هم‌گروهی با آمریکا یک قرعه ایده‌آل خواهد بود. در این صورت و با توجه به اینکه حضور یک تیم اروپایی با ستاره‌های شاغل در قاره سبز هم می‌تواند نگاه هواداران اروپایی را به آن بازی معطوف کند، برنده پلی‌آف اروپا هم می‌تواند به این گروه اضافه شود؛ به امید اینکه ولز با گرت بیل و دیگر ستاره هایش بتوانند از پس برنده اسکاتلند و اوکراین بربیایند.

دیدگاه‌ها