کد خبر : 1817550 | 12 فروردين 1401 ساعت 16:59 | 85.4K بازدید | 1 دیدگاه

این مسئله با نگاه ملی قابل حل است

حرف‌های مهم تاج درباره ورود زنان و شایعه تعلیق در قطر ‎

نایب رئیس ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا از چهره‌های حاضر در نشست کنفدراسیون در قطر بود.

حرف‌های مهم تاج درباره ورود زنان و شایعه تعلیق در قطر  ‎

‎به گزارش ورزش سه، تاج پیش از ترک قطر در گفت‌وگویی با خبرنگار ما در دوحه درباره نگرانی‌ها و مسائل پیش آمده و آنچه که در دو، سه روز گذشته نگاه جامعه و البته فوتبالی‌ها را به خود معطوف کرده است؛ صحبت کرد.

‎سوال اول ما از تاج درباره مسئله ‎تعلیق و از دست دادن جام جهانی بود که وی در پاسخ گفت: به نظر من به هیچ‌وجه با توجه به جلسات و صحبت‌های مطرح شده در این چند روز از سوی مقامات، جایگاه ایران در‌ جام جهانی 2022 قطر تهدید نخواهد شد.

‎از وی سپس درباره موضوع پیش آمده در جریان بازی ایران و لبنان در مشهد و بازتاب‌های جهانی آن سوال کردیم که وی در پاسخ گفت: اتفاقا در روزهای گذشته ‌در‌ جمع همکاران کنفدراسیون و فیفا به‌شدت مورد سوال قرار گرفتیم. به هر حال این مسئله در‌ جمیع جهات موضوع خوبی نبود، چراکه این بار مسئله ممانعت صرف نبود و ‌خشونتی هم در تصاویر وجود داشت‌ که باعث ناراحتی تمام نهادهای فوتبالی شده است.

 

1702572


تاج ادامه داد: جای خوشحالی دارد که تمام مسئولین کشور با درک حساسیت موضوع به آن واکنش نشان داده و خواهان برخورد با متخلفین شدند. 
او در ادامه با اشاره به بیانیه فیفا گفت‌: بالاخره باید مسئله ورود زنان به ورزشگاه از جایی حل و فصل شود و مدیران به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم باشند چرا که اداره فوتبال‌ باید توامان با قوانین داخلی و بین‌المللی باشد‌.
‎تاج که خود سابقه برگزاری دو مسابقه بزرگ بین‌المللی، فینال آسیا و همچنین بازی ایران - کامبوج را با حضور تماشاگران زن دارد در این‌باره گفت: ما در آن زمان دو بازی مهم بین‌المللی فینال جام باشگاه‌های آسیا پرسپولیس - کاشیما و بازی ایران - کامبوج را با حضور تعداد زیادی از هواداران برگزار کردیم. این دو‌ بازی با همکاری نهادهای ذی‌ربط انجام شد و مسئله خاصی هم پیش نیامد. به نظر می‌رسد فیفا و ای‌اف‌سی انتظار دارند ما زمینه‌ پیشرفت بیشتری را فراهم کرده باشیم.
به هر جهت در جلساتی که آقای ماجدی هم در آن حضور داشت حساسیت ای‌اف‌سی و فیفا بالا به نظر می‌آمد و باید در مورد اساسنامه و ورود بانوان فکر عاجلی شود. فکر می‌کنم این دو‌ موضوع با یک نگاه ملی و مثبت، کاملا قابل حل است. 
‎تاج در پایان با ابراز امیدواری برای حضور موفق ایران در رقابت‌های جام جهانی اعلام کرد در انتظار قرعه‌کشی و شناخت حریفان ایران در این مراسم خواهد ماند.

دیدگاه‌ها