کد خبر : 1817646 | 13 فروردين 1401 ساعت 09:54 | 46.1K بازدید | 2 دیدگاه

محرومیت دائمی برای ستاره اوکراین؛ در روسیه بمان!

فدراسیون فوتبال اوکراین تصمیم گرفت تیموشوک، ستاره سابق تیم ملی این کشور‌ را تا آخر عمر از بازی در این کشور محروم کند.

محرومیت دائمی برای ستاره اوکراین؛ در روسیه بمان!

به گزارش "ورزش سه"، حمله نظامی روسیه به اوکراین تبعات بسیاری را برای فوتبال در هر دو کشور به همراه داشته است. 
رکورددار سابق تعداد بازی ملی برای اوکراین نه‌تنها دست از همکاری با زنیت سن پترزبورگ نکشیده، بلکه به‌صورت علنی حمله روسیه به خاک کشورش را نیز محکوم نکرده است. 
همین موضوع باعث شده که فدراسیون فوتبال اوکراین این اقدام را نقض رفتار اخلاقی و فرپلی بداند و تیموشوک را تا آخر عمر از بازی در اوکراین محروم کند. 
این بازیکن دیگر مجوز بازیکن حرفه‌ای را در این کشور در اختیار نخواهد داشت، تمامی جوایز و مقام‌هایی که کسب کرده بود و تمامی مدال‌هایش در لیگ اوکراین، جام حذفی و سوپرکاپ، حذف شده و از تیم ملی این کشور نیز کنار گذاشته خواهد شد. این بازیکن همچنین عنوان شهروند افتخاری لوتسک، شهر زادگاهش را هم از دست می‌دهد. 
پدرخوانده تیموشوک در این‌باره گفت:« ورزشکاری در این سطح باید از اوکراین حمایت کرده و اقدامات روسیه را محکوم کند. او این کار را انجام نداد. من انتظار چنین سکوتی را از او نداشتم. این باعث تاسف است چون او همیشه فردی وطن‌پرست بود که اوکراینی صحبت می‌کرد و با افتخار از این پرچم دفاع می‌کرد.»
او با انتقاد از شرایط این بازیکن در زنیت اظهار داشت:« تیموشوک پس از انتقال به زنیت سن‌پترزبورگ قربانی پروپاگاندای روسیه شده است. مغز او شست‌وشو داده شده است. ما ارتباطمان را با او قطع کردیم. شاید راه برگشت به اوکراین و لوتسک به روی او بسته شده باشد.»
یکی از دوستان او نیز در این‌باره اضافه کرد:« او دیگر کسی نیست که من از بچگی می‌شناختم. ما نباید انتظار واکنشی واضح و قابل اعتنا از مردی داشته باشیم که مدت‌هاست با نشانه‌های سن جورج در خیابان‌های روسیه رفت و آمد می‌کند.»
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که همچنان 13 نفر از بازیکنان و مربیان اوکراینی در حال کار در روسیه هستند و پنج نفر آنها در لیگ دسته اول روسیه و در تیم‌هایی چون دینامو مسکو و روستوف حضور دارند.

دیدگاه‌ها