کد خبر : 1817675 | 13 فروردين 1401 ساعت 12:45 | 21.4K بازدید | 6 دیدگاه

اسپانیا - آلمان؛ 6 تایی‌ها در فکر انتقام

دو تیم اسپانیا و آلمان در یکی از جذاب‌ترین دیدارهای جام جهانی 2022 قطر باید به مصاف یکدیگر بروند.

اسپانیا - آلمان؛ 6 تایی‌ها در فکر انتقام

به گزارش "ورزش سه"، قرعه‌کشی مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی 2022 شب گذشته در دوحه برگزار شد تا تیم‌های صعود کننده به این مسابقات حریفان خود را بشناسند.
بر این اساس اسپانیا، آلمان، ژاپن و برنده پلی‌آف اقیانوسیه و کونکاکاف (نیوزیلند و کاستاریکا) در یک گروه قرار گرفته و باید به مصاف یکدیگر بروند. به این‌ترتیب هم‌گروهی اسپانیا و آلمان باعث شد که همه در انتظار یکی از تماشایی‌ترین بازی‌های این رقابت‌ها باشند.
این دیدار در حالی برگزار خواهد شد که آخرین رویارویی دو تیم در لیگ ملت‌های اروپا بود و با پیروزی قدرتمندانه 0-6 اسپانیا برابر شاگردان یواخیم لوو که در آن زمان هدایت آلمان‌ها را برعهده داشت؛ به پایان رسید. این سنگین‌ترین شکست این مربی آلمانی در دوران حضورش روی نیمکت تیم ملی کشورش به‌حساب می‌آمد.

 

1702693


با این حال شرایط این تیم تحت هدایت هانسی فلیک بسیار تغییر کرده و به نظر می‌رسد که کار لوییز انریکه برای رویارویی با آلمان مانند بازی قبلی آسان نباشد. 
ژرمن‌ها با حضور فلیک روی نیمکت این تیم توانسته‌اند شرایط خود را تا حد زیادی بهبود ببخشند و پس از قطر که به‌عنوان میزبان حضورش در جام جهانی 2022 قطعی بود، اولین تیمی بودند که مجوز حضور در این رقابت‌ها را به‌صورت رسمی به‌دست آوردند.
با این حال تقابل این دو تیم همیشه جذاب بوده و هیجان بسیاری را به دنبال داشته است. آخرین دیدار رسمی آنها پیش از لیگ ملت‌های سال گذشته نیز به نیمه نهایی جام جهانی 2010 برمی‌گردد که اسپانیا موفق شد با یک گل برابر این تیم به پیروزی رسیده و راهی دیدار فینال برابر هلند شود، آنها در نهایت جام قهرمانی را نیز با غلبه بر هلند بالای سر بردند. 
این دو تیم در جام جهانی 1994 نیز در مرحله گروهی با یکدیگر هم‌گروه شده بودند که این بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید و هر دو موفق شدند بالاتر از کره جنوبی و بولیوی به مرحله بعدی صعود کنند.

دیدگاه‌ها