کد خبر : 1817684 | 13 فروردين 1401 ساعت 13:27 | 13.2K بازدید | 8 دیدگاه

به کادرفنی اعتماد به‌نفس بدهیم

فکری: وقت تلف نکنید تا بشود صعود کرد

قرعه کشی جام جهانی انجام شد و کارشناسان فوتبال در ایران امیدوار هستند تیم ملی ما برای اولین بار از گروهش صعود کند.

فکری: وقت تلف نکنید تا بشود صعود کرد

به گزارش ورزش سه، محمود فکری می‌گوید باید فضایی مثبت برای تیم ملی و کادرش به‌وجود بیاوریم و به آن‌ها انرژی و اعتماد به‌نفس بدهیم.

امیدواریم ایران از گروهش صعود کند 

گروه ایران خوب است ولی نباید توقعات را بالا ببریم. انگلیس، آمریکا و هرکدام از تیم‌هایی که به‌عنوان پلی‌آف بالا می‌آیند تیم‌های خوبی هستند و بازیکنان خوبی دارند. شاید خیلی مثل تیم‌های درجه یک اروپا یا آمریکای جنوبی نباشند ولی به هرحال تیم‌های خوبی هستند و اینکه بخواهیم از این گروه صعود کنیم به راحتی این اتفاق نمی‌افتد، کار سختی است امیدوار هستیم در جام جهانی این اتفاق مهم بیفتد و ایران بتواند از گروهش صعود کند.

خود کم بینی اجازه نمی‌داد امتیاز بگیریم

سخت‌ترین حریف ما انگلیس است ولی خود آمریکا هم بازیکنان بسیار خوبی دارد. هر کدام از آن تیم‌ها که بالا بیایند تیم‌های خوبی هستند و بازیکنان خوبی دارند. ایران هم در این دوره تیم یک دست‌تر و خوبی است و ‌بازیکنان در جام جهانی انگیزه خیلی بیشتری دارند؛ اگر وقتمان را تلف نکنیم و انرژی بگذاریم؛ برنامه ریزی خوب داشته باشیم و با تیم‌های بزرگ دنیا بازی تدارکاتی داشته باشیم؛ از لحاظ روحیه بازیکنان شرایط بهتری پیدا کنند و ترس از تیم‌های بزرگ نداشته باشند مطمئنا می‌توانیم از این مرحله صعود کنیم. خیلی مهم است با یکی دو تیم بزرگ بازی کنیم و اعتماد به‌نفس لازم به‌وجود بیاید چون ما در دوره‌های قبل اکثرا در خود بازی‌های رسمی با تیم‌های بزرگ بازی می‌کردیم و شاید خود کم بینی باعث می‌شد نتوانیم امتیاز کامل را بگیریم.

 

1618601

انرژی‌مان را روی تغییر مربی نگذاریم

انرژی خودمان، کادرفنی و مسئولین را روی این نگذاریم که مربیان را عوض کنند و وارد این فضا‌ها نشویم. همه حمایت کنند و انرژی خوب بدهند و مسئولین فدراسیون و مربیان تیم ملی برنامه ریزی خوب داشته باشند و تلاش کنند.

حمایت همه جانبه کنیم

اگر فدراسیون بتواند بازی‌های تدارکاتی خوب بگذارد فکر می‌کنم بتوانیم از این مرحله بالا بریم. اگر به ظاهر گروه نگاه کنیم و بگوییم ایران حتما باید بالا برود و صعود کنیم و توجهی به هیچ‌گونه برنامه ریزی نداشته باشیم به نظرم نمی‌توانیم از این مرحله صعود کنیم. انشالله حمایت همه جانبه از تیم ملی بشود یا می‌توانیم صعود کنیم یا اگر هم صعود نکردیم بازی‌های خوبی را ارائه بدهیم. جام جهانی است و همه تیم‌ها خوب و قوی هستند. شما حساب کنید ایتالیا نتوانست بالا بیاید و یک‌سری تیم‌های دیگر هم صعود نکردند و در جام جهانی حضور ندارند. تیم‌هایی که حضور دارند قطعا تیم‌های ساده‌ای نیستند.

به کادرفنی اعتماد به‌نفس بدهیم

شاید ما برای تیم‌های دیگر حریف راحتی باشیم ولی تیم‌های دیگر از پیش باخته نیستند و ما باید از تمام انرژی‌مان استفاده کنیم و فضایی حمایتی را به‌وجود بیاوریم نه اینکه تا یک مساوی با باخت به‌وجود می‌آید سریع دنبال تغییر مربی باشیم اگر به فکر این داستان‌ها باشیم جز اینکه از خودمان و تیم‌مان انرژی بگیریم چیز دیگری اتفاق نمی‌افتد؛ هر چقدر بتوانیم به کادرفنی اعتماد به‌نفس بیشتری بدهیم و به آن‌ها اعتقاد بیشتری داشته باشیم آن وقت می‌توانیم فضایی را به‌وجود بیاوریم که احساس مسئولیت بیشتری بکنند و انشاالله شاهد صعود تیم ملی به مرحله بعد باشیم.

دیدگاه‌ها