کد خبر : 1817905 | 14 فروردين 1401 ساعت 21:53 | 12.6K بازدید | 0 دیدگاه

شوک نیمه کاره سرآسیایی

فجر صفر - آلومینیوم صفر؛ پورحمیدی به یاد رحمتی

در یکی از دیدارهای هفته بیست و چهارم لیگ برتر، فجرسپاسی در استادیوم امام رضا (ع) مشهد پذیرای آلومینیوم اراک بود که این بازی پس از 90 دقیقه تلاش دو تیم، بدون رد و بدل شدن گل‌ ‌به پایان رسید.

فجر صفر - آلومینیوم صفر؛ پورحمیدی به یاد رحمتی

به گزارش "ورزش سه"،این بازی با حملات فجری‌ها آغاز شد. شوت زنده روح در همان دقیقه دوم به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت. موقعیت بزرگ فجر در نیمه اول توسط معصومی و دانا از دست رفت. پورحمیدی ابتدا شوت معصومی را به گوشه محوطه جریمه دفع کرد و در ادامه شوت فرزان دانا را گلر آلومینیوم با پا دفع کرد.

فجر در نیمه اول چند موقعیت دیگر نیز داشت از جمله شوت درون محوطه جریمه دانا که باز هم پورحمیدی مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. در ادامه بازیکنان دو تیم موقعیت چندان مهمی را به روی دروازه خلق نکردند و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم فجر طی کمتر از یک دقیقه، 2 موقعیت خوب را از دست داد. ابتدا شوت مهربان از گوشه محوطه جریمه را پورحمیدی راهی کرنر کرد و یک دقیقه بعد نیز شوت میلاد کمندانی را باز هم این گلر اراکی‌ها بود که مهار کرد.

در ادامه بازی در میانه میدان دنبال شد و دو تیم موقعیت خطرناکی را به روی دروازه یکدیگر خلق نکردند تا این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد و مجتبی سرآسیایی در روزی که تیمش عملکرد خوبی را در زمین داشت، کارش را در فجرسپاسی با یک تساوی آغاز کند.

با تقسیم امتیازها، آلومینیوم اراک 30 امتیازی شد و در همان رتبه دهم باقی ماند. فجرسپاسی نیز امتیازات خود را به عدد 16 رساند و در جایگاه قبلی خود یعنی چهاردهم جدول ایستاد.

گزارش لحظه به لحظه دیدار تیم‌های فجرسپاسی و آلومینیوم را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:
بازی در هفته بیست و چهارم از بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر 
یک‌شنبه: 14/01/1401؛ ساعت: 19:45 
ورزشگاه: امام رضا (ع) مشهد /  بدون تماشاگر 
گروه داوری: محمدحسین زاهدی‌فرد / کمک‌ها: محمدجواد مداح – امیرمحمد داودزاده ؛ داور چهارم: مسعود حقیقی / ناظر: حاتم بک‌پور

ترکیب فجرسپاسی:
ایمان صادقی
یوسف وکیا
رضا علیاری (37- علی مولائی)
محمد قنبری
سیروان قربانی
احمدرضا زنده روح
عرفان معصومی
دانیال کردستانی (55- شهرام گودرزی)
میلاد کمندانی (78- سعید زارع)
فرزان دانا (78- عرفان افراز)
حسین مهربان
سرمربی: مجتبی سرآسیایی


ترکیب آلومینیوم اراک:
حسین پورحمیدی
وحید محمدزاده
رامتین سلیمان‌زاده
امیر نوری (84- میلاد احمدی)
مصطفی احمدی
محمد علینژاد (68- محمدرضا آزادی)
میثم مجیدی
میلاد فخرالدینی
اسماعیل شریفات (84- امید سینگ)
محمود قائدرحمتی
نیما درودی  (68- علی آل کثیر)
سرمربی: سیدمهدی رحمتی

کارت زرد:
فجرسپاسی: محمد قنبری (49)
آلومینیوم: وحید محمدزاده (78)


* بهترین بازیکن میدان:
حسین پورحمیدی سنگربان آلومینیومی‌ها روز بسیار خوبی را برابر حریف سپری کرد. او در دقیقه 8 با یک دبل سیو تماشایی مانع از گلزنی معصومی و دانا شد. این دروازه‌بان در ادامه یک بار دیگر فرزان دانا را ناکام گذاشت. پورحمیدی در نیمه دوم نیز در یک دقیقه، دو فرصت بسیار خوب را از مهربان و کمندانی گرفت تا با 4 سیو کاملا تأثیرگذار، ستاره تیمش باشد.

* اتفاق ویژه:
فجرسپاسی در حالی این دیدار را نیز با تساوی به پایان رساند که موقعیت‌های خوبی را  روی دروازه حریف خلق کرد. این بیستمین بازی متوالی فجر در لیگ برتر و جام حذفی بود که شیرازی‌ها رنگ پیروزی را به چشم ندیده‌اند. در روزی که تیم سرآسیایی بازی برتری نسبت به رقیب داشت، اما 20 بازی عدم پیروزی، نمی‌تواند اتفاق خوبی برای نماینده استان فارس باشد.
لحظات حساس:
دقیقه 2: شوت محکم و روی پای احمد زنده روح از کنار دروازه آلومینیوم اراک به شکل خطرناکی راهی اوت شد.
دقیقه 8: فجرسپاسی صاحب یک فرصت بزرگ شد که دبل سیو بزرگ پورحمیدی مانع از باز شدن دروازه آلومینیوم شد. ابتدا شوت معصومی از پشت محوطه جریمه را پورحمیدی به گوشه محوطه جریمه دفع کرد که فرزان دانا در برگشت ضربه‌اش را به سمت دروازه زد که پورحمیدی با پا توپ را دور کرد تا دروازه تیمش را نجات دهد.
دقیقه 16: پرتاب بلند فخرالدینی به درون محوطه جریمه فجر با ضربه کم‌جان بازیکنان آلومینیوم همراه شد و این موقعیت از دست رفت.
دقیقه 19: ضربه راه دور عرفان معصومی پس از برخورد به یکی از بازیکنان آلومینیوم اراک راهی کرنر شد.
دقیقه 25: مصطفی احمدی با یک توپ گیری خوب تیمش را صاحب موقعیت کرد ولی این بازیکن ترجیح داد تا خودش ضربه اش را به سمت دروازه بزند که توپ او از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 43: فرصت بسیار خوب دیگری برای فجر به دست آمد که باز هم پورحمیدی مانع از گلزنی این تیم شد. توپ گیری خوب کمندانی و پاس او به فرزان دانا با ضربه پای چپ این بازیکن از داخل محوطه جریمه همراه شد که پورحمیدی با واکنشی به موقع، توپ را دفع کرد.
دقیقه 63: حسین مهربان در گوشه محوطه جریمه با پای راست ضربه اش را به سمت دروازه روانه کرد که حسین پورحمیدی با عکس العملی دیدنی توپ را راهی کرنر کرد.
دقیقه 64: میلاد کمندانی می توانست فجر را به گل نخست برساند که چنین نشد. شوت این بازیکن را حسین پورحمیدی دفع کرد. پس از یک رفت و برگشت، زنده روح پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 89: حسین مهربان از سمت چپ وارد محوطه جریمه شد و در حالی‌که یکی از بازیکنان آلومینیوم مزاحم او شده بود، ضربه اش را به سمت دروازه زد که پورحمیدی به‌راحتی توپ را مهار کرد.
دقیقه 90+2: ارسال تند و تیز شهرام گودرزی از سمت راست به روی دروازه نزدیک بود با ضربه مهاجم این تیم به فرصت خوبی تبدیل شود که رامتین سلیمان زاده با دخالت به موقع توپ را دور کرد.

دیدگاه‌ها