کد خبر : 1817932 | 15 فروردين 1401 ساعت 00:17 | 58K بازدید | 1 دیدگاه

تراکتور بدون هوادار مثل غذای بدون نمک است

ساغلام : اشتباه دشتی قابل بخشیدن نبود

سرمربی تیم فوتبال تراکتور به تمجید از بازیکنان تیم، مدیریت باشگاه و همین‌طور افرادی پرداخت که زمینه بازگشت هواداران به استادیوم یادگار امام تبریز را فراهم کردند.

ساغلام : اشتباه دشتی قابل بخشیدن نبود

به گزارش "ورزش سه"، ارطغرل ساغلام، سرمربی تیم فوتبال تراکتور پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل مس رفسنجان که شروع خوبی برای قرمزپوشان تبریزی در سال و قرن جدید رقم زد، حرف‌هایش را این‌طور با تبریک آغاز ماه رمضان آغاز کرد: ماه مبارک رمضان را تبریک گفته و امیدوارم برای دنیای اسلام مبارک باشد. امیدوارم طاعات و عبادات مورد قبول حق باشد. یکی از افرادی که از برکت این ماه سود برد ما بودیم و این ماه همراه با برکت برای ما شروع شد. با دو سه مورد ‌تشکر صحبت‌هایم را ادامه می‌دهم.
او سپس در همین رابطه صحبت‌هایش را از سر گرفت و گفت: باید از سردار خرم، استاندار تشکر کنم که همه شرایط را از هر نظر برای حضور هواداران مهیا کرد. این جو را در ورزشگاه ایجاد کردند و این موضوع روی برد تراکتور تاثیر گذاشت. همچنین از زنوزی هم تشکر مخصوص دارم که قبل بازی به باشگاه آمد و جلسه خوبی با بازیکنان برگزار کرد. روحیه و انگیزه آنها را بالا برد. واقعا در مورد آینده تیم سخنان زیبایی گفت. برای همین است که از ایشان بار دیگر تشکر می‌کنم.
بخش بعدی صحبت‌های سرمربی ترکیه‌ای تراکتور درباره حضور هواداران بود و در این مورد اضافه کرد: بعد از مدتی بار دیگر همراه هواداران بودن در استادیوم حس خاصی برای ما داشت. استادیوم یادگار امام و هواداران پرشورش واقعیات تیم تراکتور هستند. تراکتور بدون هوادار را تصور کردن مانند تصور یک غذای بدون نمک است. واقعا دوست دارم تشکر جدا و مخصوصی از هواداران داشته باشم که تمام ظرفیت را پر کرده و بدون به جا گذاشتن یک صندلی خالی به تیم کمک کردند.
او سپس با اشاره به شرایط تراکتور ادامه داد: شرایط تیم ما واضح است. از ابتدای فصل همه پیگیر این وضعیت هستید و تراکتور را بهتر از ما می‌شناسید؛ می‌دانید مشکلات زیادی داریم که حل کردن آنها در زمان کم، کار ساده‌ای نیست. ولی می‌‌توانیم کارهایی انجام بدهیم. یکی از اولویت‌ها نظم بازی و تلاش حداکثری است. قبل از بازی به بازیکنان گفتیم امروز برای بردن مسابقه باید هر چه در توان دارند در زمین عملی کنند. یعنی باید حداکثر نظم را داشته باشیم و کاملاً به منظم بازی کردن پایبند باشیم. 
او در ادامه با اشاره به کیفیت تیم حریف اضافه کرد: خوب می‌دانستیم مس رفسنجان یکی از بهترین تیم‌های لیگ ایران است. امروز هم واقعاً خوب بازی کردیم و بچه‌های ما به این نظم پایبند بودند و خیلی هم تلاش کردند. باید اعتراف کنم فوتبال خیلی زیبایی بازی نکردیم اما هر روز سعی داریم برخی موارد را بهتر انجام بدهیم. واقعیت این است که تیم از لحاظ بسته شدن مشکلاتی داشته و کار خیلی خوبی در این زمینه صورت نگرفته است. اما با دویدن بیشتر و پایبند بودن به نظم فنی بازی و انجام دادن برخی کارهای خوب می‌توانیم روز به روز بیشتر پیشرفت کنیم. با توجه به زمانی که در پیش داریم می‌توانیم چنین بازی‌هایی بیشتری رقم بزنیم و نتایج بهتری کسب کنیم.‌
سرمربی تراکتور با تمجید از بازیکنانش حرف‌هایش را از سر گرفت و عنوان کرد: بازیکنانم امروز شخصیت خود را نشان دادند. به‌خاطر سعی و تلاش‌شان از آنها تشکر می‌کنم. بعد از مدت زمان طولانی، بردن حس خوشایندی برای ما ایجاد کرد و وقتی این برد مقابل هواداران اتفاق افتاد خوشحالی مضاعفی برای ما بود. به این سه امتیاز خیلی نیاز داشتیم. بار دیگر حدود یک ماه بازی نخواهیم کرد و برای همین 6 روز به بازیکنانم استراحت می‌دهم و پس از آن برای مسابقه با نفت مسجدسلیمان آ‌ماده می‌شویم که برای ما حکم فینال را دارد.
او سپس با اشاره به برخی بازیکنان تیم ادامه داد: ‌خب ما همه بازیکنان را نیاز داریم. مثلا آقای مسلمی بعد از مدت زمان زیادی بازی کرد و خوب بود. آقاجان‌پور هم همین‌طور و واقعا خوب بود. ما از همه آنها راضی هستیم. می‌توانیم از آقای رزاق‌پور هم بگوییم که در پست متفاوتی از ایشان بازی گرفتیم.
از ساغلام در این رابطه پرسیده شد که آیا از کیفیت تیمش در مصاف با مس رفسنجان رضایت دارد یا خیر که او در واکنش به این سوال گفت: تمرینات تراکتور را در روزهای جمعه و شنبه فقط به کار ضربات ایستگاهی اختصاص دادیم. فضاها را خالی کردیم که از همان فضا آقای عباس‌زاده گل زد که از این موضوع خوشحالیم. این یکی از واقعیت‌های بازی است. مخصوصا زمانی‌که بازیکنان شما از لحاظ فیزیکی برتری دارند، می‌توانید از آن استفاده کنید.
سوال آخر از ساغلام درباره علی دشتی و دلیل غیبت این بازیکن بود. سرمربی ترکیه‌ای تراکتور در پاسخ به این سوال که سرنوشت این بازیکن در تراکتور چه خواهد شد، توضیح داد: این بازیکن دیگر تا آخر فصل در کنار ما نخواهد بود. در این مقطع بازیکن از دست دادن برای ما کار آسانی نیست، اما اگر در فوتبال نتوانید برخی ارزش‌ها را حفظ کنید، محکوم به ناپدید شدن هستید. هم در باشگاه و هم به‌عنوان یک تیم مجبور به این‌کار هستیم. خب یک‌بار یک اشتباهی کرد و از ما و دوستانش عذرخواهی کرد. بخشیدیم ولی تکرار شد. زمان کوتاهی نگذشته بود که اشتباه غیرقابل بخشش‌تری رخ داد و این تصمیم را در مورد او گرفتیم.

دیدگاه‌ها