کد خبر : 1818021 | 15 فروردين 1401 ساعت 14:20 | 21.1K بازدید | 9 دیدگاه

آشنایی با حریفان سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا؛

کرسپو و دو مربی پرتغالی و هلندی در انتظار نویدکیا

سپاهان در گروه چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیای سال ۲۰۲۲ باید به مصاف تیم‌های الدحیل قطر، پاختاکور ازبکستان و التعاون عربستان برود.

کرسپو و دو مربی پرتغالی و هلندی در انتظار نویدکیا

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال سپاهان در کنار فولاد خوزستان، نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیای سال ۲۰۲۲ هستند. سپاهانی‌‌ها که حالا در شهرهای بریده عربستان مستقر شده اند و آماده شروع مسابقات هستند، باید در گروه چهارم مقابل تیم‌های الدحیل قطر، پاختاکور ازبکستان و التعاون عربستان پیکار داشته باشند و می‌توان گفت نسبت به فولادی‌ها که در جده و آماده رقابت با آهالی ترکمنستان، الشباب الاهلی و الغرافه قطر هستند، گروه دشوار‌تری پیش روی شاگردان محرم نویدکیا قرار گرفته است.
در ادامه به بررسی شرایط این تیم ها در لیگ‌های داخلی و همینطور پیشینه‌ای که در آسیا دارند، پرداخته ایم:

*الدحیل: سپاهان به رکورد نباختن‌های الدحیل خاتمه می‌دهد؟
این تیم در رقابت‌های فصل جدید لیگ ستارگان قطر مانند سال گذشته به رتبه‌ای بهتر از دومی دست پیدا نکرد، اما همواره در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حریفی سرسخت به شمار می‌رود. تیم دوم فصل پیش لیگ ستارگان قطر یازدهمین حضور خود را در لیگ قهرمانان آسیا تجربه می‌کند و جالب است که از سال ۲۰۱۲ تا به حال به صورت متوالی در همه ادوار حاضر بوده‌ است. این تیم ابتدا با نام لخویا در بازی‌ها شرکت کرد و سپس با الجیش ادغام شد و به تیم الدحیل تغییر نام داد. اولین حضور آنها در آسیا مصادف شد با هم‌گروهی با سپاهان. آنها چهار بار از مرحله نخست صعود کرده‌اند و ۶ مرتبه در همان دور گروهی به کار خود پایان داده‌اند. ۱۱ برد، ۶ مساوی و پنج باخت ماحصل دیدارهای رودرروی الدحیل مقابل تیم‌های ایرانی بوده است. آنها در سه فصل اخیر در ۶ رویارویی با سرخابی‌های پایتخت باختی نداشته‌اند و به چهار برد و ۲ مساوی دست پیدا کرده‌اند. آخرین باخت به سال ۲۰۱۸ و دیدار برگشت با پرسپولیس در دور یک چهارم نهایی مربوط می‌شود.
توبی الدرویرلد، ادمیسلون جونیو، نام تائه هی، اولانگا و لوئیز جونیو ستاره هرنان کرسپو در مرحله گروهی رقابت‌‎های لیگ قهرمانان آسیا هستند که باید دید چه عملکردی ارائه می‌کنند.

1703213

اولونگا و الدحیل سال پیش در گروه استقلال بودند و این مهاجم توانست با به ثمر رساندن 5 گل علی رغم حذف تیمش در مرحله گروهی، عنوان آقای گلی مسابقات را کسب کند.


پاختاکور ازبکستان(گرگ‌ها): دوئل مجدد پس از ۱۲ سال
قهرمان ازبکستان و بهترین تیم ازبکستان با ۱۰۴ بازی در لیگ قهرمانان و ثبت ۴۴ درصد پیروزی پا به این دوره از بازی‌ها گذاشته است. آنها همچنان با هیوسترای هلندی کار می‌کنند و تغییر خاصی در ترکیبشان ایجاد نشده است. پاختاکور در سال ۲۰۱۰ با سپاهان در دور گروهی پیکار داشت که نتیجه آن یک برد و یک باخت برای هر یک از تیم‌ها بود. از آخرین حضور نماینده ازبکستان در نیمه‌نهایی ۱۸ سال می‌گذرد. آنها حالا با کسب رتبه دومی لیگ با ستاره هایی نظیر دراگان سران و سردار رشیدوف به این مسابقات پا گذاشته اند و در اولین مصاف باید با شاگردان محرم نویدکیا مصاف بدهند.

التعاون عربستان: 
این تیم به مدد عدم تایید صلاحیت یک تیم دیگر کشورش یعنی الاتحاد توانست در بازی پلی آف و به عنوان تیم چهارم عربستان به لیگ قهرمانان برسد. التعاون در چهار جدال با تیم‌های ایرانی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ هیچ امتیازی نگرفته و جهار بازی را با شکست پشت سر گذاشته است. استقلال و پرسپولیس مجموعا هفت گل به التعاون زده‌اند و تنها یک گل دریافت کرده‌اند. حالا باید دید این تیم در سومین آزمونش چه نتیجه‌ای را به دست می‌آورد. حضور اول آنها به حذف در مرحله گروهی انجامید اما در دومین مرتبه به یک هشتم نهایی صعود کردند. التعاون حالا در سومین حضور با خوزه مانوئل گومز پرتغالی و در اختیار داشتن ستاره هایی نظیر آلوار مردان اسپانیایی و تاوامبا به دنبال دومین صعود هستند.


جدول بازی ها: 
سپاهان شب گذشته به بریده عربستان رسید و پس از چند روز تمرین و آشنا شدن با شرایط آب و هوایی این منطقه، روز هجدهم فروردین به مصاف پاختاکور می رود. شاگردان محرم سپس با الدحیل و در بازی سوم نیز با التعاون مصاف خواهند داد. بازی های برگشت نیز به ترتیب با التعاون، پاختاکور و سرانجام الدحیل خواهد بود؛ مسابقاتی که 6 اردیبهشت به طول می‌انجامد و پس از سپاهانی‌ها به ایران بازخواهند گشت تا آماده از سر گیری مسابقات در لیگ برتر شوند.

 

دیدگاه‌ها