کد خبر : 1818049 | 15 فروردين 1401 ساعت 17:12 | 30.7K بازدید | 5 دیدگاه

گزارش مارکا؛

افشای ادعای دروغین آبیدال؛ کبد پیوندی قاچاقی است؟

پرونده مربوط به پیوند کبد مدافع سابق بارسا و تیم ملی فرانسه وارد ابعادی تازه شده است.

افشای ادعای دروغین آبیدال؛ کبد پیوندی قاچاقی است؟

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه سال‌ها از عمل پیوند کبد اریک آبیدال سپری شده، اما پرونده عمل جراحی او دوباره روی میز مقامات قضایی اسپانیا قرار دارد و سه سال پیش دادگاهی در اسپانیا خواهان بررسی بیشتر این پرونده شد. دادگاه شعبه دهم بارسلونا بعد از بررسی‌های لازم، خواهان آن شد که پرونده پیوند کبد آبیدال مجددا مورد بررسی قرار بگیرد. احتمالا در پروسه انجام پیوند کبد آبیدال، تلاش‌هایی برای زیرپا گذاشتن قوانین انجام شده است. 

1280421


‌در سال 2011 بود که توموری در کبد آبیدال رویت شد و این بازیکن فرانسوی در آوریل سال 2012 زیر تیغ جراحان رفت و عمل پیوند کبدش را انجام داد. ادعا شد که پسرعموی فرضی آبیدال بخشی از کبدش را به این فوتبالیست فرانسوی اهدا کرد و خوشبختانه هر دوی آنها توانستند سلامتشان را به‌دست بیاورند.

اما تردیدها درمورد زیرپا گذاشته شدن قانون در این عمل جراحی، با شنود گفت‌وگوهای تلفنی ساندرو روسل، رئیس وقت باشگاه بارسلونا ایجاد شد.

در یکی از گفت‌وگوهای تلفنی ساندرو روسل که توسط پلیس اسپانیا ضبط شده، او با یکی از دستیارانش با تلفن صحبت می‌کرده و در جریان این گفت‌و‌گو، او از برخی صحبت‌های آبیدال بعد از جدایی‌اش از بارسا انتقاد کرده و در بخشی از این مذاکره تلفنی، عنوان شده که آبیدال قصد داشته تا با کمک یکی از گروه‌های قاچاق اعضای بدن، کبدی خریداری کرده و پیوند بزند. بر طبق این گزارش‌ها، در سال 2018 و در حالی‌که آبیدال به‌عنوان یکی از مدیران باشگاه بارسلونا مشغول به کار شده بود، پرونده‌ای دراین زمینه بازگشایی شد و چند ماه بعد این پرونده در شعبه 28 دادگاه بارسلونا بسته شد.

1703247


یک سال بعد اما یکی از شعب دادگاه درخواست بازگشایی مجدد این پرونده را داد و به این‌ترتیب این پرونده دوباره مورد بررسی قرار گرفت تا مشخص شود که آیا صحبت‌های رئیس وقت باشگاه کاتالان درمورد تلاش آبیدال برای تهیه کبد از قاچاقیان اعضای بدن صحت داشته و یا نه. 

امروز "ال کنفیدنسیال" گزارش داد که مؤسسه ملی سم شناسی پس از انجام چندین آزمایش اطمینان می‌دهد که هیچ نوع رابطه خویشاوندی بین آبیدال و آن شخص اهداکننده کبد یعنی "جرارد آرماند" وجود ندارد. پس از انجام آزمایش‌های مختلف بیولوژیکی، این قضیه افشا شده است تا اکنون پرونده آبیدال وارد ابعادی تازه شود.

دیدگاه‌ها