کد خبر : 1818122 | 16 فروردين 1401 ساعت 11:25 | 12.6K بازدید | 3 دیدگاه

دبیر کمی باتجربه‌تر عمل کند

محبی: گلیج همه را به کسب مدال در وزن 97 کیلوگرم امیدوار کرد

سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد تاکید کرد که هرچند کشتی دنیا از سرمایه‌گذاری سال‌های 1970 تا 1990 فاصله گرفته است اما ایران همواره باید جزو سه تیم برتر کشتی جهان باشد.

محبی: گلیج همه را به کسب مدال در وزن 97 کیلوگرم امیدوار کرد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، محمدحسن محبی در مورد کارنامه کشتی ایران در سال 1400 اظهار داشت: کشتی در سال گذشته با تغییر و تحولاتی مواجه شد، در المپیک بد نتیجه نگرفتیم، هرچند می‌شد در رشته آزاد به جای دو مدال، به سه مدال برسیم، ضمن اینکه اگر حسن یزدانی مدال طلا می‌گرفت طبیعتا نتیجه بهتری در توکیو داشتیم. کشتی فرنگی هم که روی هم رفته نتایج خوبی کسب کرد و در المپیک بهتر از رشته آزاد نتیجه گرفت اما در جهانی نروژ هر دو تیم ما خوب بودند.

وی در خصوص تغییراتی که در کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد بعد از رقابت‌های المپیک ایجاد شد، تصریح کرد: هر مربی‌ که در آن راس قرار می‌گیرد دلش می‌خواهد بهترین نتایج را بگیرد و همه تلاشش را به کار می‌بندد که این اتفاق رخ دهد. به هرحال یک جابه‌جایی اتفاق افتاد. غلامرضا محمدی هم خوب کار کرد، مربی باسابقه‌ای است. با آمدن پژمان درستکار تحول در تیم ایجاد شد و در جهانی بهترین نتایج را گرفتیم. البته من دلم می‌خواست با توجه به عملکردی که تیم داشت، لااقل به جای سومی، در جایگاه دومی جهانی 2021 قرار می‌گرفتیم.‌ من دلم می‌خواست رضا اطری هم در المپیک مدال 57 کیلو را می‌گرفت چون در کشتی اولش عالی بود و توان این کار را داشت، اما در 97 کیلو کسب مدال به واسطه حضور دو قهرمان روس و آمریکایی سخت است و اصولا از اوزان شلوغ دنیاست. البته مجتبی گلیج همه را در جهانی امیدوار کرد که می‌شود مدال گرفت.

قهرمان سابق کشتی جهان در مورد اینکه برخی معتقدند کار ایران در سال 2022 سخت‌تر از سال گذشته است، گفت: من نظرم این است که کشتی ایران همیشه جزو سه تیم برتر دنیاست که حداقل باید 3 مدال بگیرد، اگر 4-5 تا شود هم که طبعا بهتر است. شاید امروز در کشتی دنیا خبری از سرمایه گذاری 1970 تا 1990 و پیش از فروپاشی روسیه نباشد، اما به هرشکل ما باید بهترین استفاده را از این وضعیت بکنیم.

سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد در مورد اعتراضاتی که در ماه‌های اخیر نسبت به مسئولان درخصوص بودجه کشتی داشته، عنوان کرد: من همیشه علی دبیر را دوست دارم، او خیلی هم به من احترام می‌گذارد. اینکه حالا همه مسئولیت‌های فنی را به کادرفنی سپرده، کار خوبی است، البته من دلم می‌خواست در خصوص مسائلی که پیش آمد باتجربه‌تر عمل کند. باز هم تکرار می‌کنم که دوستش دارم، به خاطر کشتی دعوا هم بکند، خوب است، اما در صحبت‌هایش نگاه ویژه‌ای به همه مردم ایران داشته باشد. یک کسی مخالف علی دبیر بود، اما من اعتقاد دارم که این کشور بی نهایت برای علی دبیر هزینه کرده تا قهرمان المپیک شود و امروز باید به نحو احسن از او استفاده کرد. به هرحال همه آدم‌ها از جمله خود من، زشت و زیبایی‌هایی داریم و با وجود تمام این بد و خوب‌ها باید آدم‌ها را ارزیابی کرد. من فقط حرفم این است که دبیر باتوجه به مسئولیتی که دارد، در جملاتی که گاها استفاده می‌کند حواسش را بیشتر جمع کند. طرف حساب او مردمی هستند که همه بی‌نهایت به کشتی علاقه دارند.

دیدگاه‌ها