کد خبر : 1818174 | 16 فروردين 1401 ساعت 14:35 | 33.8K بازدید | 7 دیدگاه

گواردیولا مربی خوش‌فکری است ولی

طعنه سیمئونه به پپ؛ هرگز امثال مسی و ژاوی را نداشته‌ام

دیگو سیمئونه، سرمربی اتلتیکو در دفاع از سبک دفاعی اتلتیکو، کنایه‌ای نثار پپ گواردیولا کرد؛ اینکه او همیشه بهترین‌های دنیا را در اختیار داشته است.

طعنه سیمئونه به پپ؛ هرگز امثال مسی و ژاوی را نداشته‌ام

به گزارش "ورزش سه"، امشب اتلتیکو مادرید از دور رفت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان در اتحاد میهمان منچسترسیتی است. دیداری بسیار حساس که دوئلی بین دیگو سیمئونه و پپ گواردیولا محسوب می‌شود. سیمئونه زمانی که پپ هدایت بارسا را برعهده داشت، یک بار برابر او قرار گرفت و مغلوب شد. سال 2016 اما او توانست در نیمه نهایی لیگ قهرمانان بایرن مونیخ تحت هدایت پپ را در مجموع دو بازی رفت و برگشت حذف کند. تیم او در مادرید با گل زیبای سائول برنده شد و در بازی برگشت نیز به لطف گل زده در خانه حریف راهی فینال شد.

1703426

 

بازی امشب در واقع بازی بین دو تیم با سبکی کاملا متفاوت است. اتلتیکو روی کارهای دفاعی تاکید دارد و به ضد حمله فکر می‌کند ولی سیتی تحت تاثیر اندیشه‌های پپ، کنترل توپ و میدان را می‌خواهد.

سیمئونه در نشست خبری این بازی و در مورد فشار روی دو تیم گفت:« فشار روی هر تیمی وجود دارد ولی مهم این است که مسئولیت پذیر باشیم. تردیدی نیست که سیتی بازیکنانی خارق العاده در اختیار دارد و شاید تیمی بهتر از ما هم باشند ولی دو بازی رفت و برگشت پیش رو داریم و باید دید کدام تیم در زمین عملکرد بهتری خواهد داشت. شاید سیتی و بایرن شانس اول قهرمانی باشند ولی سال قبل همه دیدیم که چگونه چلسی قهرمان شد.»

1694071

 

یادگرفتن از گواردیولا:« چیزی که توجه مرا در سیتی جلب کرده، تلاش وافر بازیکنانش برای بازپس گیری توپ است. واقعا دیدنی کار می‌کنند. بازیکنان سیتی هرگز در طول بازی تمرکز خود را از دست نمی‌دهند و حتی دوست ندارند یک توپ را به حریف بدهند. این همان چیزی است که هر مربی از بازیکنانش توقع دارد.»

1662530

 

تفاوت سبک‌ها:« ببینید، من در تیم‌هایم هرگز شانس داشتن بازیکنانی چون ژاوی، بوسکتس، مسی، اینیستا و ... را نداشته‌ام. به خصوص که همگی زمانی که برای گواردیولا بازی می‌کردند، در اوج جوانی بودند. پپ مربی خوش‌فکر، با ایده و با استعدادی است ولی شانس این را هم داشته که همیشه بهترین بازیکنان در اختیارش بوده‌اند.»

دیدگاه‌ها