کد خبر : 1818431 | 17 فروردين 1401 ساعت 19:23 | 47.5K بازدید | 15 دیدگاه

در روز تساوی آبی‌ها رقم خورد

افول ستاره‌های "کار درار" خارجی استقلال

بازیکنان خارجی استقلال در بازگشت از تعطیلات و فیفادی روز خوبی را برای هواداران آبی نساختند.

افول ستاره‌های "کار درار" خارجی استقلال

به گزارش "ورزش سه" استقلال در روزی که با اخراج غیرضروری سیلوا ده‌نفره شد، فرصت فرار بزرگ به سمت قهرمانی را از دست داد. درست یک روز بعد از تساوی ناباورانه پرسپولیس در دستگردی، انتظارات به نحوی بود که شاگردان فرهاد مجیدی با اطلاع از توقف حریف، تمام تلاش خودشان را برای افزایش فاصله و نزدیک شدن به قهرمانی انجام خواهند داد.

1703824
با این حال، بازی در نیمه اول برای استقلال خوب پیش نرفت و بعد از چند موقعیت و فرارهای نصفه و نیمه پیکانی‌ها، سرانجام رافائل سیلوا، مدافع مستحکم و قابل اعتماد آبی‌ها در شرایطی که خطر آنچنانی‌ای دروازه تیمش را تهدید نمی‌کرد، از پشت‌سر روی بازیکن حریف مرتکب خطا شد تا استقلال ده‌نفره شود و اولین اشتباه تاثیرگذارش را پس از دو بازی با کیفیت انجام دهد.

1703822
رودی ژستد، منجی استقلال در دربی تهران هم روز خوبی را سپری نکرد. ژستد پیش از اخراج هم‌تیمی‌اش هم چندان در موقعیت گل قرار نگرفته بود و حتی موفقیت‌های همیشگی در سرزنی را هم تکرار نکرده بود تا با اخراج داسیلوا، اولین گزینه تعویض پیش روی کادر فنی باشد.
کوین یامگا، آقای گل استقلالی‌ها هم هیچ نشانی از ستاره‌ی اصطلاحا "کار‌درار" روز‌های قبل نداشت. وینگر فرانسوی آبی‌ها که همیشه با حرکات و فرارهای انفجاری‌اش خط دفاع حریف را به هم می‌ریخت، به خوبی توسط خط دفاعی پیکان بسته شده بود تا عملا نیمی از قدرت هجومی صدرنشین لیگ ایران کاسته شود.
شاید بتوان آمانوف را تا حدودی از سه بازیکن خارجی دیگر استقلال جدا کرد اما با نگاهی به بازی‌های قبلی این ملی‌پوش ازبک که در مسابقات نوروز کاپ هم در ترکیب تیم ملی ازبکستان خوش درخشیده بود، به راحتی درمی‌یابیم "عزیز" آبی‌ها با آنچه از او دیده بودیم، فاصله محسوسی داشت.
شاید گفتن این جمله که اخراج سیلوا، تعویض رودی ژستد را اجتناب‌ناپذیر ساخت؛ منطقی باشد، اما به نگاهی به تعویض یامگا و آمانوف توسط کادر فنی استقلال، می‌توان این‌طور برداشت کرد که مجیدی هم خیلی از نمایش ستاره‌های خارجی تیمش رضایت نداشت. اتفاقی که با درخشش احتمالی آنها در دیدار حذفی برابر نساجی تا حدود زیادی به دست فراموشی سپرده خواهد شد.

1703823

 

دیدگاه‌ها