کد خبر : 1818621 | 19 فروردين 1401 ساعت 13:50 | 14.6K بازدید | 14 دیدگاه

بنزما – کورتوا؛ فرمول درخشان موفقیت رئال مادرید

کریم بنزما و تیبو کورتوا، دو ستاره رئال مادرید، عملکرد درخشانی در رقابت‌های این فصل برای این تیم داشته‌اند.

بنزما – کورتوا؛ فرمول درخشان موفقیت رئال مادرید

به گزارش "ورزش سه"، شماره 10 رئال مادرید بر تن لوکا مودریچ است اما این تیم فرمول خاصی دارد که عامل اصلی موفقیت آنها در استمفوردبریج شد و بسیاری از بار این تیم در طول فصل جاری را به دوش کشیده است. 
این فرمول در واقع ترکیب دو نفر از سرنوشت‌سازترین بازیکنان حاضر در این تیم است: کریم بنزما با شماره 9 و تیبور کورتوا با شماره یک. 
کریم بنزما در حال حاضر در دوران اوج فوتبالش قرار دارد و بهترین روزها پس از پیوستن به رئال مادرید در سال 2009 را تجربه می‌کند. او که در بیشتر دوران حضورش در این باشگاه سعی داشت شرایط خوبی را برای کریستیانو رونالدو فراهم کند، حالا فرصت به نمایش گذاشتن توانایی‌های خودش را به دست آورده است.

 

1704109


او در دو بازی اخیرش در لیگ قهرمانان موفق به ثبت هت‌تریک شده  در حال حاضر بالاتر از بازیکنان بزرگ و درخشانی چون رونالدو، کیلیان امباپه، ارلینگ هالند، محمد صلاح، هری کین و لیونل مسی قرار دارد و گزینه اصلی کسب توپ طلای 2022 به حساب می‌آید. 
مهارهای کورتوا در دروازه نیز ارزشی مشابه گلزنی‌های بنزما برای رئال مادرید دارد. این موضوع بارها در ورزشگاه استمفوردبریج به چشم آمد و او با دو مهار درخشان برابر ضربات سزار آسپیلکوئتا و ریس جیمز که می‌توانست شرایط بازی را به طول کلی تغییر دهد به کمک تیمش آمد. 
این دروازه‌بان بلژیکی حس اطمینان خاطر و امنیت را به سایر بازیکنان این تیم در لحظات دشوار انتقال داده و توانایی خودش در نبردهای هوایی و بازی با پایش را به رخ کشیده است. او در این فصل 17 کلین شیت داشته و 127 مهار انجام داده تا نرخ موفقیت در مهار توپش را به 78 درصد برساند. کورتوا بدون شک یکی از بهترین دروازه‌بانان حال حاضر دنیای فوتبال است. 
رئال مادرید پیش از این هم با استفاده از فرمول مشابه ایکر کاسیاس – رونالدو به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرده بود و حالا امیدوار است که این فصل نیز در هر دو رقابت لیگ قهرمانان و لالیگا جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

دیدگاه‌ها