کد خبر : 1818662 | 19 فروردين 1401 ساعت 21:28 | 114.1K بازدید | 34 دیدگاه

انقلاب ژاوی در نوکمپ

دو سوال مهم که سرنوشت بارسا را تغییر داد

ژاوی هرناندز، سرمربی بارسلونا، از زمان حضورش روی نیمکت این تیم شرایط را در نوکمپ تغییر داده است.

دو سوال مهم که سرنوشت بارسا را تغییر داد

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی هرناندز بارها به صورت علنی این موضوع را مطرح کرده از زمانی که هدایت بارسا را برعهده گرفته و روی نیمکت این تیم نشست متوجه شد که تیمی ترسو و بدون نظم را در اختیار دارد که فاصله زیادی با فلسفه‌ باشگاه گرفته است. 
تصمیم او این بود که بار دیگر این ویژگی‌ها را به این تیم برگرداند و آرام آرام و با تلاش و کار زیاد موفق شد که این شرایط را تا حد زیادی تغییر دهد، هرچند در ابتدا این کار چندان آسان به نظر نمی‌رسید. 

 

1693121

بارسلونا پیش از حضور ژاوی روی نیمکت این تیم در جایگاه نهم جدول رده‌بندی حضور داشت اما پس از حضور این مربی در نوکمپ خودش را تا جایگاه دوم بالا کشیده است


حالا انگار یک قرن از حضور این مربی کاتالان روی نیمکت بارسلونا می‌‎گذرد اما در واقع تنها پنج ماه پیش بود که او به این تیم آمد و دو سوال مهم را با بازیکنان تیمش مطرح کرد که باعث شد ماجراجوی جذابش در نوکمپ آغاز شود. 
سوال اولی که ژاوی پس از ورود به رختکن و ملاقات با بازیکنان بارسا پرسید این بود که آیا دوست دارید برای این تیم بدوید و تلاش کنید؟
و سوال دومی که این مربی در صحبت با بازیکنانش مطرح  آیا انگیزه‌ای دارید که در دقیقه 92 برای این تیم وارد زمین شوید؟

 

1697352

ژاوی با حضور در نوکمپ بار دیگر فلسفه قدیمی باشگاه بارسلونا را به این تیم برگرداند و جسارت و اعتماد به نفس را به بازیکنانش تزریق کرد


پاسخ هیچ بازیکنی به این دو سوال منفی نبود و این اولین پیروزی بزرگ ژاوی به حساب می‌آمد چون در واقع تعهدی گریزناپذیر را با همین دو سوال در بین بازیکنانش ایجاد کرد.
ژاوی سال‌های بسیاری را در رختکن تیمی بزرگ مانند بارسا سپری کرده و همین باعث شده که تنها با نگاه کردن به بازیکنانش بفهمد که آنها دقیقا به چه چیزی فکر می‌کنند و علاوه بر این به خوبی می‌داند که چطور می‌تواند تنها با مطرح کردن چند سوال تمامی بازیکنان را در مشت بگیرد. 
به نظر می‌رسد که در حال حاضر در بارسا همه چیز فقط به تاکتیکی که او در حال آموزش آن به تمامی بازیکنان حاضر در این تیم است مربوط نیست. 
منبع: اسپورت

دیدگاه‌ها