کد خبر : 1819049 | 22 فروردين 1401 ساعت 01:54 | 21.2K بازدید | 1 دیدگاه

اولین قدم مهم هرنان کرسپو مقابل سپاهان (عکس)

ستاره سابق فوتبال آرژانتین موفق شد پس از شکست در اولین گام مقابل التعاون از بحران عبور کند و به اولین سه امتیاز خود به عنوان سرمربی الدحیل دست پیدا کند.

به گزارش "ورزش‌سه"، برای علاقمندان به فوتبال هرنان کرسپو نامی است که یادآور خاطراتی ماندگار در ذهن آنها است؛ از حضور در تیم پرستاره پارما که قهرمان جام یوفا شد تا پیوستن به لاتزیو و سپس بازی برای میلان. حضور ناکام در چلسی و بازگشت دوباره به ایتالیا و اینبار بازی برای اینترمیلان و درنهایت بازگشت به پارما. 
کرسپو مربیگری را هم از پارما آغاز کرده و پیش از اینکه به قطر بیاد در آرژانتین و برزیل هم مربیگری کرده است. مهم‌ترین موفقیت او در جام سودامریکانا دفنسای آرژانتین به دست آمده و به واسطه همین موفقیت به سائوپائولو تیم مشهور برزیلی رفت، اما قرار گرفتن در رتبه سیزدهم جدول رده بندی در لیگ، سبب شد تا او با توافقی دوجانبه از این تیم جدا شود و حالا در قطر از تاریخ 5 فروردین ماه 1401 ماجراجویی جدیدی را آغاز کرده است.

1704881
شاگردان کرسپو در اولین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی که از التعاون عربستان پیش افتاده بودند، درنهایت در روزی که مایکل اولونگا بهترین هم تیمی‌شان را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتند، بازی را واگذار کردند تا با شرایط خاصی به مصاف سپاهان برسند که پیروزی درخشانی را در هفته اول مقابل پاختاکور به دست آورده بود.
طلایی پوشان اصفهانی تا دقیقه 20 بازی خوبی ارائه کردند ولی در ادامه این تیم الدحیل بود که نمایش بهتری داشت و بازی را در دست گرفت. البته محرم نویدکیا در کنفرانس خبری اعلام کرد که با توجه به نیازی که تیم حریف برای کسب سه امتیاز داشت، تیمش را به صورت خودآگاه عقب برده تا در ضدحملات گلزنی کنند، اما در مسابقه ای که محمدرضا حسینی، شهریار مغانلو و سجاد شهباززاده موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتند، این اولونگا بود که توانست در دقیقه 84 سرنوشت بازی را رقم بزند و سه امتیاز را به حساب تیمش بریزد.

1704882
یکی از پر ریسک‎‌ترین تصمیمات کرسپو در این مسابقه استفاده از اولونگا بود که به دلیل مصدومیت مدت‌ها از ترکیب الدحیل دور مانده بود، اما اتفاقات بازی نشان داد که این مربی آرژانتینی تصمیم درستی گرفته و همین بازیکن بود که اثرگذاری خود را یکبار دیگر به نمایش گذاشت.
این پیروزی که اولین برد هرنان کرسپو با الدحیل بود، حالا شرایط را در جدول  دوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به تعادل کشانده و چهار بازی باقی مانده را بیش از پیش حساس کرده است.

دیدگاه‌ها