کد خبر : 1819090 | 22 فروردين 1401 ساعت 11:28 | 44.9K بازدید | 4 دیدگاه

طارمی از مهاجم لیورپول سبقت گرفت

مهدی طارمی با گلزنی در بازی با ویتوریا گیمارش از روی نقطه پنالتی شمار گل های زده خود را در این فصل از لیگ برتر پرتغال به عدد 15 رساند.

طارمی از مهاجم لیورپول سبقت گرفت

به گزارش "ورزش سه"، در این بازی مهدی طارمی دو پنالتی به دست آورد که یکی از آنها را تبدیل به گل کرد که همین برای پیروزی پورتو و کسب سه امتیاز و تداوم صدرنشینی در لیگ برتر پرتغال کافی بود. اما اتفاق جالب این گل این بود که مهدی طارمی تبدیل به بهترین گلزن پورتو در فصل جاری شد. پیش از این او و دیاز مشترکا با 14 گل بهترین گلزن تیم پورتو در فصل جاری بازی ها محسوب می شدند اما با این گل مهدی طارمی از دیاز فاصله گرفت و تصور می شود در ادامه این فاصله بیشتر شود به این خاطر که دیاز در تعطیلات زمستانی اردوی تیم را ترک و راهی لیورپول شد.

با این حال مهدی طارمی برای کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر کار بسیار سختی را پیش رو دارد چرا که رقیب اصلی او در این مسیر داروین مهاجم تیم بنفیکا است که تا به این جای کار 24 گل به ثمر رسانده است و به نوعی 9 گل از مهدی طارمی پیش است. شاید برایتان جالب باشد بنفیکا با 73 گل زده تهاجمی ترین تیم لیگ برتر پرتغال به حساب می آید. البته اگر در بازی دیشب مهدی طارمی پنالتی دوم خود را گل می کرد پورتو همانند بنفیکا شمار گل های خود را به عدد 73 می رساند و لقب تهاجمی ترین تیم لیگ برتر پرتغال را به خود اختصاص می دهد.

اگر چه وجه تمایز داروین مهاجم تیم بنفیکا با مهدی طارمی در تعداد گل های زده است و با پیش بودن 9 گل از مهاجم تیم ملی فوتبال ایران شانس بیشتری برای کسب عنوان آقای گلی دارد اما به نظر می رسد مهدی طارمی مهاجم موثرتری به نسبت وی در فصل جاری لیگ برتر پرتغال بود به این خاطر که مهدی طارمی در سایه 15 گلی که این فصل برای تیم پورتو به ثمر رسانده 11 پاس گل هم داده و به نوعی در 26 گل تیم پورتو نقش داشته است. از سویی یک اتفاق بهتر برای مهدی طارمی به نسبت مهاجم بنفیکا در راه است. او و پورتو در آستانه فتح جام هستند. در آستانه 5 هفته مانده به پایان بازی ها پورتو شمار امتیازات خود را به عدد 79 رسانده است در حالی که اسپورتینگ تیم دوم جدول 73 امتیازی است.

دیدگاه‌ها