کد خبر : 1819136 | 22 فروردين 1401 ساعت 14:28 | 14.6K بازدید | 6 دیدگاه

تجربه آسان و سریع به دست نمی‌آید؛

چرا سپاهان مغلوب الدحیل شد؟

حضور چندین و چند ساله الدحیل در رقابت‌های آسیایی و استفاده از بازیکنان بین المللی از مهم‌ترین دلایل باخت یک گله سپاهان مقابل شاگردان کرسپو بودند.

چرا سپاهان مغلوب الدحیل شد؟

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان در مصاف با الدحیل بازی را در بیست دقیقه ابتدایی خیلی خوب آغاز کرد و نبض بازی را در اختیار داشت ولی در ادامه این مسابقه به صورت خودآگاه عقب نشست تا بتواند با توجه به نیازی که الدحیل برای کسب سه امتیاز مسابقه و بازگشت به جدول رده بندی داشت، در ضدحملات زهردار ظاهر شود و دروازه صلاح زکریا را باز کند.
نیمه اول در شرایطی برای دو تیم با تساوی بدون گل خاتمه یافت که شاهد موقعیت ویژه‌‎ای روی دروازه‌های دو تیم نبودیم ولی ماجرای نیمه دوم کاملا متفاوت بود و هر تیم حداقل دو موقعیت بسیار خوب گلزنی به دست آورد.
اولین موقعیت در همان شروع نیمه دوم روی ارسال مستقیم امید نورافکن به محمدرضا حسینی رسید و این بازیکن پا به توپ توانست به زیبایی توبی آلدرویرلد را پشت سر بگذارد اما در زدن ضربه نهایی به همین میزان خوب نبود تا بهترین موقعیت سپاهان در طول بازی از دست برود. 

1705021
1705019

1705020
سجاد شهباززاده هم در نیمه دوم موقعیتی نصفه و نیمه داشت که ضربه‌ چیپش از کنار دروازه راهی اوت شد.

چند دقیقه بعد نیز پرس بازیکنان سپاهان سبب شد تا قرمزپوشان الدحیلی توپ را لو بدهند و اینبار پاس عمقی محمدرضا حسینی شهریار مغانلو را در موقعیت تک به تک قرار داد ولی ضربه پای چپ او ضعیف بود تا آلدرویرلد برسد و توپ را به زمین بازگرداند.
پس از این دو موقعیت سپاهان، تعویض‌هایی در بازی انجام شد که ریتم بازی را تحت تاثیر قرار داد و الدحیل نبض بازی را به طور کامل در اختیار گرفت. نتیجه این تغییرات ایجاد یک موقعیت ویژه برای نام تائه هی بود که ضربه او از دهانه دروازه به اوت رفت، اما چند دقیقه بعد حملات پرشمار تیم الدحیل از سمت راست خط دفاعی سپاهان به ثمر نشست و ارسال معز علی برای اولونگا تک گل مسابقه را رقم زد.

1705027

17050281705026
محرم نویدکیا در کنفرانس خبری پس از مسابقه تاکید داشت که از عملکرد کلی تیمش رضایت دارد، چون تیمش دو سه موقعیت خوب گلزنی ایجاد کرده است. او تاکید داشت که این موضوع نشان می‌دهد بازیکنان کارشان را به درستی انجام داده‌اند.

نگاهی به آمار بازی هم نشان می‌دهد که سپاهان و الدحیل در ایجاد موقعیت‌های گلزنی عملکرد مشابهی داشته‌اند، اما آنچه سبب شد تا نماینده قطر سه امتیاز را بگیرد، حضور متوالی آنها طی سال‌های اخیر در لیگ قهرمانان آسیا بود و البته استفاده از بازیکنان بین المللی تا آنها نسبت به سپاهان که تازه پس از چند سال در حال رسیدن به ثبات است، تجربه بالاتری داشته باشند و این را در عمل هم نشان دهند.

1705029

به جرات می‌‍توان گفت بهترین موقعیت این بازی نصیب محمدرضا حسینی شد ولی ضربه او با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دیدگاه‌ها