کد خبر : 1819432 | 24 فروردين 1401 ساعت 11:38 | 28.6K بازدید | 7 دیدگاه

ضرر مالی هنگفت بایرن با حذف از لیگ قهرمانان

بایرن در یک شب 380 میلیارد تومان ضرر کرد

عدم صعود بایرن مونیخ به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان تبعات بسیاری برای این تیم به همراه داشته است.

بایرن در یک شب 380 میلیارد تومان ضرر کرد

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ شب گذشته در ورزشگاه آلیانس آرنا و در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان میزبان ویارئال بود و در نهایت با تساوی 1-1 متوقف شد تا با توجه به شکست 0-1 در بازی رفت از صعود به مرحله نیمه نهایی باز بماند. 
این اتفاق نه تنها از لحاظ ورزشی، بلکه از جنبه مالی نیز شکست قابل توجهی برای این تیم به حساب می‌آید. صعود به نیمه نهایی می‌توانست نزدیک به 12.5 میلیون یورو برای بایرن به ارمغان بیاورد، مبلغی که حالا به حساب ویارئال واریز خواهد شد. 
دریافت چنین مبلغی در شرایط فعلی می‌توانست از اهمیت ویژه‌ای برای این تیم برخوردار باشد، چرا که مدیران این باشگاه آلمانی در تابستان پیش‌رو باید مذاکراتی را برای تمدید قرارداد بازیکنان کلیدی‌شان آغاز کنند که یکی از مهم‌ترین آنها روبرت لواندوفسکی است.
در روزهای اخیر شایعات بسیاری درباره احتمال انتقال این بازیکن به بارسلونا به گوش رسیده است. بسیاری از منابع معتقدند که بارسا وعده پرداخت دستمزد بالاتری را به این ستاره لهستانی داده و صعود به نیمه نهایی می‌توانست یکی از انگیزه‌های بایرن برای پیشبرد مذاکرات با او باشد. 

1705479


اگر این تیم موفق به صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان می‌شد، درآمد حاصل از حضورش در این فصل لیگ قهرمانان به 101.52 میلیون یورو می‌رسید. در واقع روند ارائه پاداش یوفا در لیگ قهرمانان به این شکل است: 15.64 میلیون یورو برای کسب سهمیه، 2.8 میلیون برای هر یک از شش پیروزی در مرحله گروهی، 9.6 میلیون یورو برای حضور در مرحله یک هشتم و 10.6 میلیون یورو برای حضور در مرحله یک چهارم نهایی. 
قهرمان این رقابت‌ها 20 میلیون یورو و تیم نایب قهرمان 15.5 میلیون یورو دریافت خواهد کرد که می‌توانست برای بایرن مونیخ بسیار مهم باشد. شرایط این تیم پس از شیوع جهانی ویروس کرونا مانند تمامی باشگاه‌ها دچار تزلزل شده و دریافت این مبلغ کمک قابل توجهی به آنها بود.

دیدگاه‌ها