کد خبر : 1819472 | 24 فروردين 1401 ساعت 13:25 | 5.8K بازدید | 1 دیدگاه

باید سازماندهی خوبی در راه جام جهانی داشته باشیم

عزت‌اللهی: کارنامه اسکوچیچ در تیم ملی گویاست

عضو کمیته فنی می‌گوید که دراگان اسکوچیچ باتوجه به قراردادش باید در تیم ملی بماند.

عزت‌اللهی: کارنامه اسکوچیچ در تیم ملی گویاست

به گزارش "ورزش سه"، نادر عزت اللهی، چهره قدیمی فوتبال شمال کشور است که در تیم ملوان سالهای طولانی حضور داشت و بعد در عرصه مربیگری تیمهای پایه فعالیتش را ادامه داد.

او این روزها به عنوان عضو کمیته فنی انتخاب شده و حضورش در جلسه کمیته فنی، بهانه‌ای شد برای صحبت در مورد شرایط فوتبال ایران، آینده تیم ملی و همچنین وضعیت سعید عزت اللهی..

* اول انتخابتان به عنوان عضو کمیته فنی را تبریک می‌گوییم. چه شد که به این کمیته رفتید؟
آقای ماجدی به این نتیجه رسید که باید کسانی را برای کمیته فنی بیاورد، آدمهایی هم که آمده‌اند واقعا خاک خورده فوتبال هستند و از ما هم دعوت کردند و رفتیم خدمتشان.

* این جلسه چطور سپری شد و چه تصمیماتی گرفته شد؟
ما به یک جمع بندی رسیدیم و گفتیم برای اینکه حرف‌ها بالا پایین و ضد و نقیض نشود، آقای قاسمپور به عنوان سخنگو صحبت کنند.

* اتفاقا با آقای قاسمپور صحبت کردیم و گفت گذرا در مورد آقای اسکوچیچ بحث شد.
بحث همین بود و صحبت خاصی در مورد آقای اسکوچیچ نبود. صحبت این بود که چگونه می‌شود به تیمهای پایه کمک کرد و جمع بندی شد و ماند برای جلسات بعدی.

* فکر می‌کنید علت این مشکلات در تیم‌های پایه چیست؟
مشکلات تیم‌های پایه برمی‌گردد به باشگاه‌ها. درست است که باشگاه‌ها در تیمهای پایه فعالیت می‌کنند اما به نظر من آنطور که باید، رسیدگی نمی‌کنند. در کنار این، اصلا تیم‌های باشگاهی بزرگسالان از بازیکنان پایه استفاده چندانی نمی‌کنند. یک بحث مالی هم هست که قرارداد خوبی نمی‌بندند.

* آقای مهدوی کیا هم گله داشت و می‌گفت فقط یکی دو بازیکن ما در لیگ برتر فیکس هستند.
مربیانی باید در لیگ برتر حضور داشته باشند که شهامت استفاده از بازیکن جوان را دارند. از طرف دیگر خود آنها ثبات خوبی ندارند و با دو باخت اخراج می‌شوند و به همین خاطر شاید جرئت استفاده از بازیکن پایه را نداشته باشند. بازهم می‌گویم مربیان باید یک مقدار با جسارت بیشتری ترکیب خود را بچینند. از طرف دیگر اگر یک هماهنگی در تیم باشد و مثلا سرمربی تیم در ارتباط و تعامل با مربیان تیم‌های پایه همان باشگاه باشد، قطعا بازیکنان بیشتری از تیم پایه معرفی می‌شوند. البته فراموش نکنیم همه اینها در بستر یک باشگاه با مدیریت درست، شکل خواهد گرفت.

* تصمیماتی هم در این باره در کمیته فنی گرفته شد؟
جلسه دیروز بیشتر به این مربوط بود که بگویند دنبال چه چیزی هستند و کمیته فنی باید چه کار کند. صحبت‌ها در این مورد در جلسات آینده مطرح خواهند شد. وظیفه ماست که به عنوان پیشکسوت و حالا در کمیته فنی، این مسائل را عنوان کنیم.

* شب گذشته ملوان هم برد و به صعود نزدیک شد.
ملوان واقعا شایستگی این را دارد که به لیگ برتر صعود کند و امسال همه چیز آماده این است که تیم صعود کند به لیگ برتر. این همبستگی در داخل تیم و پیشکسوتان و هوادار هم وجود دارد و فکر می‌کنم این اتفاق رخ خواهد داد.

* سرمربی تیم ملی هم تماشاگر این بازی بود.
آقای اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است و وقتی به استادیوم ورود می‌کند، به هر دو تیم انگیزه می‌دهد. او خاطرات خوبی با ملوان داشته و پیگیر همه تیمهای فوتبال ماست. این نقطه قوت اوست.

* درباره شرایط فنی اسکوچیچ چه نظری دارید؟
آقای اسکوچیچ هرجا که بوده، تاثیرگذار بوده و مثمرثمر. باشگاهی یک بخش است و ملی هم یک بخش دیگر که حالا می‌بینیم عملکردش کاملا به این سوال جواب می‌دهد. این را همه کسانی که فوتبالی هستند، تایید می‌کنند. امیدوارم در آینده و در جام جهانی هم برای ایران ثمربخش باشد.

* در مورد گروه‌بندی ایران چه نظری دارید؟
من همیشه این را می‌گویم که ایرانی‌ها مرد روزهای سخت هستند. اگر تدارکات خوبی برای تیم ملی باشد، قطعا می‌توانیم به نتایج موردنظر برسیم. بازیکنان تیم ملی و نسل کنونی نسل فوق‌العاده‌ای هستند. ما زمان زیادی هم تا جام جهانی داریم و باید برنامه خوبی در دستور کار باشد.

* این تدارک به نظر شما چگونه باید باشد؟
باید بازی تدارکاتی اینطور برنامه ریزی شود که به نوعی شبیه‌سازی حریفان جام جهانی باشد. برای حضور در قطر هم باید برنامه خوبی باشد تا بازیکنان دچار مشکل نشوند. جام جهانی ویترین فوتبال دنیاست و این ثابت شده که اگر اردو و تدارکات و بازی دوستانه خوبی داشته باشیم، به نتایج خوبی می‌رسیم. در فدراسیون هم الان تلاش بر این است که اتفاقات خوب بیفتد.

* شاید لازمه این آماده سازی هم روشن شدن تکلیف سرمربی تیم ملی باشد.
آقای اسکوچیچ قرارداد دارند و محکم کارش را می‌کند. نگرانی از این بابت نیست و زمان کمی هم داریم و او باید کارش را بکند.

* در مورد سعید عزت اللهی و آینده اش چه نظری دارید؟
سعید یک بازیکن حرفه‌ای است و هرجایی که رفته، نشان داده توانایی بالایی دارد. امیدوارم اتفاقات خوبی برایش رقم بخورد. الان تمرکزش روی لیگ قهرمانان است و بعد از آن باید یک تصمیم خوب برای آینده اش بگیرد.

* خیلی بحث است که به لیگ ایران خواهد آمد.
نه، تمام تمرکز و فکر او این است که خارج از کشور فوتبال بازی کند. بحث ایران منتفی است تا ببینیم بعدا چه می‌شود.

دیدگاه‌ها