کد خبر : 1819640 | 25 فروردين 1401 ساعت 15:49 | 31.7K بازدید | 15 دیدگاه

هیچ باشگاهی مثل رئال نیست

خاص و غیرقابل‌قیاس؛ موج ستایش‌ها از رئال در انگلیس

سه ستاره سابق تیم ملی انگلیس به شکلی کم سابقه از رئال مادرید پس از صعود دراماتیک این تیم به نیمه نهایی لیگ قهرمانان تمجید کردند.

خاص و غیرقابل‌قیاس؛ موج ستایش‌ها از رئال در انگلیس

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید در یک شب رویایی با وجود شکست 2-3 برابر چلسی راهی دور بعد لیگ قهرمانان شد. رئال بازی رفت را در زمین چلسی 1-3 برده بود و تا دقیقه 80 با نتیجه 0-3 عقب افتاده بود ولی رودریگو یکی از گل‌ها را جبران کرد و کریم بنزما دقیقه 6 وقت اضافه اول توانست گل دوم را بزند و در نهایت رئال به نیمه نهایی رفت.

رئال زمانی به بازی برگشت که کمتر کسی تصورش را داشت. شاید هر تیم دیگری بود تسلیم می‌شد ولی رئال مادرید با ژن برنده و تسلیم ناپذیرش یک شب رویایی دیگر را در برنابئو خلق کرد.

در پایان بازی، جو کول، ریو فردیناند و استیو مک منمن ستاره‌های سابق فوتبال انگلیس، در استودیوی شبکه بی تی اسپورتس، به ستایش از رئال پرداختند.

1705802

 

جو کول که سابقه بازی برای چلسی را دارد گفت:« رئال به لحاظ فوتبالی تیمی در سطح پایین‌تر از چلسی و سیتی است ولی این باشگاه چیزی منحصر به‌فرد در خود دارد. یک روح بزرگ که می‌دانند چطور چنین بازی‌هایی را پیروز شوند. چیزی که همیشه می‌توانید روی آن حساب کنید. من قبل از بازی رفت و حتی برگشت معتقد بودم چلسی صعود خواهد کرد و به‌نوعی رئال را دست پایین گرفته بودم و حالا مشخص شده تا چه اندازه اشتباه می‌کردم.»

1705603

 

ریو فردیناند گفت:« نام، اعتبار و تاریخچه رئال در لیگ قهرمانان بسیار سنگین و تعیین کننده است. در ورزشگاه به‌خوبی مشخص بود که چقدر به خودشان اطمینان دارند. نه اینکه خود را بالاتر و برتر از همه ببینند، اینکه ایمان دارند در لیگ قهرمانان می‌توانند به فینال برسند و این پارامتری است که در هیچ باشگاهی نمی‌توانید ببینید. در تونل ورزشگاه وقتی مقابل شما قرار می‌گیرند، اینطور است که ما اینجاییم و برای‌مان اتفاقی کاملا عادی است. در رئال تعداد زیادی بازیکن حضور‌ دارند که چندین بار این جام را برده‌اند و کاملا آسوده خاطر در چنین بازی‌هایی ظاهر می‌شوند.»

1468105

 

مجری برنامه در این لحظه رو به استیو مک منمن که خود بین سال‌های 1999 تا 2003 بازیکن رئال بود و با این تیم برنده دو لیگ قهرمانان شد، می‌کند و از او تاییدیه ادعای فردیناند را می‌خواهد:« بله، همین‌طور است. تاریخ رئال به‌گونه‌ای است که شما به‌عنوان بازیکن، همیشه این فشار و توقع را روی خودتان حس می‌کنید که در لیگ قهرمانان باید به فینال و حداقل نیمه نهایی برسید. من با رئال دو بار قهرمان چمپیونزلیگ شدم و دو بار نیز در نیمه نهایی حذف شدیم. در یکی از نیمه نهایی‌ها اعتقاد داشتیم تیم برتر بودیم و غیرمنصفانه حذف شدیم(برابر یوونتوس در 2003). 

1705803

 

حس‌مان دقیقا مثل حس امشب بازیکنان چلسی بود. در آن بازی یک پنالتی(توسط فیگو) را از دست دادیم و تا مدت‌ها افسوس می‌خوردیم. در نیمه نهایی دیگر(برابر بایرن 2001) اما خوب نبودیم و شکست را پذیرفتیم و گفتیم تیم مقابل بهتر بود. رئال اینطور است و اگر در دور گروهی یا یک‌هشتم حذف شوید، ناکامی مطلق و یک فاجعه تلقی خواهد شد. شما همیشه وظیفه دارید به یک چهارم نهایی و بالاتر صعود کنید. به آمار و ارقام نگاه کنید و ببینید رئال چند بار به نیمه نهایی و فینال رسیده است(10بار در 12 سال اخیر). وقتی رئال در دور گروهی به شریف مولداوی باخت، بعضی‌ها گفتند کار رئال تمام است و امکان ندارد این تیم به نیمه نهایی برسد اما حالا ببینید رئال کجاست.»

دیدگاه‌ها