کد خبر : 1820044 | 28 فروردين 1401 ساعت 10:34 | 59.3K بازدید | 6 دیدگاه

برای پورتو پای 37 میلیون دلار پول وسط بود

پیام نیازمند قربانی قمار بزرگ پائولو سرجیو

پیام نیازمند مستاصل و درمانده از قمار بزرگ پائولو سرجیو، شب دشواری را در خانه پورتو سپری کرد.

پیام نیازمند قربانی قمار بزرگ پائولو سرجیو

به گزارش "ورزش سه"، اف سی پورتو با سرعت معمول و همیشگی خود بازی کرد اما تغییرات در ترکیب تیم پائولو سرجیو با هدف آماده بودن بازیکنان برای بازی بعدی مقابل موریرنسه، پورتیموننسه را به طعمه ای شکننده و ناتوان تبدیل کرد. برتری 7-0 پورتو و برتری جشن در استادیوم دراگائو؛ مهدی طارمی هت تریک کرد و فابیو ویرا بهترین بازیکن مسابقه بود.

معمولا دو دلیل برای ناراضی بودن مربیان و غرولندهای آنها وجود دارد: همه چیز و همه چیز. حدود پنج دقیقه از بازی سپری شده بود که سرجیو کونسیسائو به دستیارش گفت خیلی خوب بازی نمی کنیم و این حقیقت داشت. اما پورتو با واکنشی فوق العاده همه اینها را جبران کرد. پایان داستان؟ در نیمه دوم، اف سی پورتو با 74 درصد مالکیت توپ و برتری 13-1 در ضربات به سمت دروازه چهار بار حریف را تسلیم کرد و در 7-0 به برتری رسید.

اما رقم خوردن این نتیجه به جز آمادگی پورتو یک دلیل دیگر هم داشت. پائولو سرجیو، سرمربی پورتیموننسه، هفت تغییر برای این دیدار ایجاد کرد (دلایل مختلف مانند تنبیه بازیکنان یا خطر محرومیت) تعداد زیادی از بازیکنان در پست های غیرتخصصی بازی کردند و قاعدتا فرصت های زیادی با چنین ایده ای برای تیم ایجاد نمی شود. هنگام مالکیت توپ به نظر می رسید که نقشه متفاوت باشد: گومز در سمت چپ و موفی در سمت راست فضا را اشغال کرده و سه مهاجم تیم را به سمت مرکز سوق می دادند که این روشی متفاوت از پورتیموننسه بود.

1706454

 

کارلینیوس و هنریکه جوکو مثل همیشه در میانه میدان حضور یافتند و این یک قمار ترسناک توسط پائولو سرجیو بود، زیرا او ترجیح داد بازیکنان خود را برای بازی بعدی با موریرنسه آماده نگه دارد؛ جنگ بقا برای تیمی که شش امتیاز کمتر از پورتیموننسه دارد.

جشنواره گلزنی در دقیقه 20 آغاز شد و مهدی طارمی باثبات و آماده، پاسخ مناسبی به حملات طراحی شده توسط گروجیچ، اوتاویو و فابیو ویرا می داد. سپس گروجیچ روی کرنر فابیو ویرا گلزنی کرد. طارمی در ادامه از روی نقطه پنالتی گل سوم را به ثمر رساند. اوانیلسون این قتل عام را استمرار بخشید و موفق به زدن گل چهارم شد. با این نتیجه در واقع پورتو از نظر ریاضی ورود به لیگ قهرمانان بعدی را تضمین کرده و این یعنی واریز 37 میلیون یورو دیگر به خزانه اژدها.

وندل و فرانسیسکو کونسیسائو برای سرعت دادن به پورتو وارد میدان شدند و تقریبا بلافاصله گل بعدی زده شد. فابیو ویرا این بار در سمت راست برای طارمی ارسال کرد و او بار دیگر هموطن خود پیام نیازمند را مغلوب کرد. پرفکت هت تریک برای مهدی طارمی (ضربه سر، پای چپ، پای راست) او بیست و دومین گل فصل خود (هجدهمین گل خود در لیگ) را به ثمر رساند. دو پاس گل دیگر از فابیو ویرا که دوباره خلاقیت خود را نشان داد.

رقم خوردن یک شب غم انگیز برای تیم مهمان؛ تیمی شکست خورده که هیچ فرصتی برای واکنش نداشت. وقتی در نیمه اول اینگونه شکست بخوری همه چیز بدتر می شود. انگار سر بازیکنان 300 کیلو وزن پیدا می کند و در مورد پاهای آنها نیز بهتر است صحبت نکنیم ...

1706451

 

حتی با ثبت نتیجه 5-0 روی اسکوربورد، آتشفشان دراگائو به قوت خود فعالیت می کرد، بازیکنان پورتو به دنبال توپ گشته و می خواستند با زدن گل های بعدی، بیش از 48 هزار حاضر در ورزشگاه را خوشحال کنند. آنها به دنبال نتیجه 6-0 بودند و این بار په په در دقیقه 55 ارسال ویتینا را تبدیل به گل کرد، مدافعی که امسال هنوز گلزنی نکرده بود.

اوانیلسون که در حال بازگشت به 11 نفر فیکس تیم سرخیو کونسیسائو و تحمیل خود به سرمربی است نیز دو گل به ثمر رساند. در نیم ساعت مانده به پایان و پس از برخورد توپ طارمی به تیرک، فرانسیسکو کونسیسائو وارد محوطه شده و این یعنی مهیا شدن فرصت بیستمین گل فصل برای اوانیلسون.

 

1706453

پورتومیننزه که پائولو سرجیو سرمربی سابق نفت آبادان را روی نیمکتش در اختیار دارد، دیشب برای اولین بار پیام نیازمند را به عنوان گلر ثابت در ترکیب تیمش در یک مسابقه لیگی قرار داد. آن هم برای مقابله با قوی‌ترین خط حمله لیگ پرتغال و در ورزشگاه پرشور خانگی پورتو. موقعیتی که البته می‌توانست یک فرصت خیلی خوب برای پیام باشد اما...


کونسیسائو که اوتاویو و زیدو را تعویض کرده بود، در ادامه مهدی طارمی، پپه و ویتینیا را از زمین بیرون آورد و طبیعتا سرعت حملات پورتو نیز کاهش یافت. به هر حال روز پنجشنبه بازی برگشت جام حذفی پرتغال مقابل اسپورتینگ درست همان جا و در دراگائو برگزار می شود. در مسابقه رفت اژدها 2-1 لیسبون را شکست داد. شعارهای هواداران متوقف نشد و همه تشویق می شدند؛ از پپه تا پینتو دا کوستا تا سرجیو کونسیسائو. فضا مانند یک ضیافت یا جشن قهرمانی بود و حتی سرود قهرمانی هم سر داده شد.

1706452

این بدترین شروع ممکن برای پیام نیازمند بود که به واقع گلری سطح بالا، خوش‌اخلاق و درجه یک محسوب می‌شود. امیدواریم با این شروع وحشتناک، روحیه‌اش را از دست ندهد. پیام امروز به خصوص روی گل ششم که توسط په‌په به ثمر رسید واکنش ضعیفی داشت. اما چنین روزهایی برای هر بازیکنی پیش می‌آید. حتی برای مهدی طارمی که در بدو حضورش در پورتو، خیلی از سوی هم‌تیمی‌ها تحویل گرفته نمی‌شد. اما آن هنر ذاتی فوتبال و میل خواستن باعث شد تا حالا تبدیل به ستاره اصلی تیم شود.


اینطور بود که پورتو در نیمه دوم موقعیت های گلزنی دیگر ایجاد نکند. جالب اینجاست اولین ضربه پورتیموننسه به سمت دروازه در دقیقه 73 توسط آپونزا زده شد و البته دیگو کاستا با خیال راحت مشکلی برای دفع توپ نداشت. سوت پایان داور- بزرگ‌ترین شکست فصل و سه امتیاز دیگر برای پورتو- حالا فاصله با اسپورتینگ، رقیب اصلی به 9 امتیاز افزایش یافته است.

دیدگاه‌ها