کد خبر : 1820252 | 29 فروردين 1401 ساعت 12:42 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

وعده رضوانی برای حضور واترپلو در فینال بازی‌های آسیایی

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو قول داد که تیم واترپلوی ایران در فینال بازی های آسیایی هانگژو حضور داشته باشد.

وعده رضوانی برای حضور واترپلو در فینال بازی‌های آسیایی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به همراه پیمان فخری سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی، نصرالله سجادی مشاور رئیس کمیته ملی المپیک و اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی از اردوی تیم واترپلو بازدید و با محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت‌وگو کردند.

رئیس کمیته ملی المپیک در این بازدید گفت: مجموعه شنا، شیرجه و واترپلو در مسیر جهش است. ارزیابی فنی ما این است که فدراسیون و سه رشته تحت حمایت آن در بازی‌های هانگژو می‌درخشند و بعد در رویدادهای بزرگ‌تر و مهم‌تر نیز خواهند درخشید. آقای رضوانی قول داد تیم ملی واترپلو در فینال بازی‌های آسیایی حاضر خواهد بود.

صالحی امیری ادامه داد: واترپلو مربی خارجی داشت و ما حمایت ارزی کردیم. مربی خارجی (چیریچ) از خرداد برمی‌گردد و تا شهریور کنار تیم واترپلو خواهد بود. واقعیت این است که این رشته‌ها پرهزینه هستند و نیاز به اردو‌های خارجی دارند تا با حریفان رقابت کنند. چین و قزاقستان رقبای جدی ما هستند. اگر این رشته‌ها حمایت شوند می‌توانند در آینده برای جایگاه‌های بالاتر روی آنها حساب کرد. ما به‌عنوان کمیته ملی المپیک متعهد هستیم حمایت کنیم تا این فدراسیون در هانگژو بدرخشد.  

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا گفت:‌ کرونا و تعطیلی ورزش، آسیب جدی به رشته‌های آبی زد. تیم واترپلو دو سال در هیچ مسابقه‌ رسمی شرکت نکرد، اما تیم هم‌قسم است که در بازی‌های آسیایی دست به کار بزرگی بزند‌. ما سه رشته داریم و علاوه بر آن در شنای هنری بانوان ورزشکاران زیادی داریم اگر حمایت شویم این ورزش پایه متحول می‌شود.

پیمان فخری سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی گفت: از نظر من یکی از شیرین‌ترین مدال‌های بازی‌های آسیایی جاکارتا مدال برنز واترپلو بود، چون حسابی روی آن نشده بود. به این تیم برای بازی‌های آسیایی هانگژو امیدوار هستیم که حداقل مدال برنز قبل را تکرار کند. در شنا هم رکوردها خیلی خوب شده‌اند و از کسب مدال دور نیستند. شناگران کشورمان نیاز به سرمایه‌گذاری دارند که در آینده به مدال برسند.

سرپرست تیم ملی واترپلو هم در مورد وضعیت مالی نفرات این تیم تصریح کرد: کل قرارداد بهترین بازیکن واترپلو در سال 80 میلیون است و حتی بازیکنی داریم که دو میلیون قرارداد داشته است! متأسفانه بازیکنان مشکل مالی دارند.

صالحی امیری نیز پاسخ داد: ما حدود 900 میلیون تومان  فدراسیون را شارژ مالی کردیم که قسط اول بود. حمایت ما دائمی است. بلیت تیم را برای سفر به یونان نیز تهیه کردیم. هزینه‌های ارزی سرمربی خارجی را هم تعهد کردیم که پرداخت کنیم.

دیدگاه‌ها