کد خبر : 1820420 | 30 فروردين 1401 ساعت 11:54 | 29.6K بازدید | 15 دیدگاه

واعظی: بازگشت بیرانوند به پرسپولیس یک اتفاق خوب است

پرسپولیس می‌تواند یک قهرمانی دراماتیک را شکل دهد

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس مدعی است این تیم در صورتی که انسجام خود را به دست بیاورد، قادر خواهد بود یک قهرمانی دراماتیک را به نام خود کند.

پرسپولیس می‌تواند یک قهرمانی دراماتیک را شکل دهد

به گزارش "ورزش سه"، مهدی واعظی در خصوص شرایط این روزهای پرسپولیس و کورس قهرمانی با استقلال در شش هفته پایانی مسابقات لیگ برتر گفت: به نظر من این شش هفته پایانی خیلی حساس و سرنوشت‌ساز است. با اینکه شاید فاصله دو تیم در صدر جدول زیاد به نظر برسد ولی هنوز به نظرم چیزی مشخص نشده است و پرسپولیس شانس خوبی در بازی‌های باقی مانده دارد. اولاً اینکه بازی‌های استقلال به نظرم سخت‌تر از پرسپولیس است و ثانیاً پیش از این هم پرسپولیس تجربه این را داشته که در چند هفته پایانی اختلافش را با صدر جدول جبران کند و قهرمان شود. به نظرم پرسپولیس اگر به انسجام لازم دست پیدا کند شاهد یک قهرمانی دراماتیک دیگر برای این تیم مثل لیگ اول و لیگ هفتم خواهیم بود.

وی در مورد اینکه پرسپولیس در هفته‌های اخیر نتایج خوبی نگرفته و این موضوع نگران کننده است، گفت: بله این موضوع درست است که فرصت سوزی شد خصوصاً در دربی و در بازی با هوادار، ولی شرایط این بازی‌ها هم باید در نظر گرفته شود. بازی با هوادار یک بازی استثنایی بود که من به عمر ورزشی خودم ندیده بودم. سبک و شیوه بازی که مثلا تیم‌ها 10-15 دقیقه برای حفظ نتیجه انجام می‌دهند در 90 دقیقه پیاده شد و موقعیت‌های زیادی هم از دست رفت. ضمن اینکه اشتباهات داوری هم خیلی اذیت کرد. در دربی هم پرسپولیس عملکرد خوبی داشت و تیم برتر میدان بود ولی بدشانسی مانع گرفتن نتیجه شد، البته اینجا هم داور به نظرم مقصر بود خصوصاً در صحنه تعویض که تاثیرگذار بود.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد نگرانی از قضاوت دیدارهای آتی توضیح داد: بله این نگرانی وجود دارد و از فدراسیون و کمیته داوران خواهش می‌کنم در دیدارهای حساس باقی مانده از بهترین داوران و کم اشتباه‌ترین‌هایشان استفاده کنند. به نظرم اگر اتفاقاتی که از ابتدای فصل تاکنون رخ داده در شش هفته پایانی هم ادامه داشته باشد و بخواهد قهرمان فصل به واسطه آن مشخص شود یک قهر بزرگ از سوی هواداران پرسپولیس با فوتبال را شاهد خواهیم بود و فدراسیون باید از این موضوع بترسد.

واعظی در مورد ماجرای گلرهای پرسپولیس هم گفت: به نظرم احمد گوهری با وجود اینکه گلر خوبی است ولی تجربه و شرایط روحی لازم برای حضور در دروازه پرسپولیس آن هم در این دیدارهای سنگین را ندارد و از همین موضوع پرسپولیس در چند بازی اخیر ضربه خورد. در مورد حامد لک هم باید بگویم کادرفنی اشتباه بزرگی مرتکب شد چرا که حامد اگر آماده باشد بهترین گلر ایران است و می‌توانست در این هفته‌ها به تیم کمک کند. اگر کدورت و بگو مگویی درون تیم ایجاد می‌شود کادرفنی باید آن را مدیریت کند تا هم نظم و دیسیپلین تیمی رعایت شود و هم از توانایی بازیکن استفاده شود نه اینکه در این مقطع حساس در پستی به این مهمی بازیکن کلیدی تیم را کنار بگذارند. به نظرم باید تجدید نظر شود و در دیدارهای آینده اقدامی برای این موضوع صورت بگیرد.

وی در مورد اینکه بیرانوند برای بازگشت به پرسپولیس ابراز علاقه کرده، گفت: بیرانوند یکی از 4-5 گلر خوب فوتبال ایران است و تجربه بالایی هم دارد و قطعاً در سال منتهی به جام جهانی هم برای خودش خوب است و هم اتفاق خوبی می‌تواند برای پرسپولیس باشد و من این موضوع را به فال نیک می‌گیرم.

واعظی در پایان در مورد جام جهانی و اینکه شایسته ترین گلر برای حضور در ترکیب تیم ملی کیست، توضیح داد: به نظر من الان 4-5 گلر درجه یک در حد ترکیب تیم ملی داریم و باید در فاصله باقی مانده تا جام جهانی دیدارهای تدارکاتی خوبی برگزار شود و تصمیم درستی در مورد گلر اول تیم ملی گرفته شود. من مخالف این بودم که گلری مثل عابدزاده را به خاطر یک بازی روی نیمکت بنشانیم. در کل تجربه بیرانوند بیشتر از سایرین است ولی باید در دیدارهای تدارکاتی این موضوع مشخص شود.

دیدگاه‌ها