کد خبر : 1820460 | 30 فروردين 1401 ساعت 17:40 | 21.8K بازدید | 1 دیدگاه

افشاگری پیکه؛ غرامت فدراسیون‌فوتبال‌ اسپانیا به عربستان

فدراسیون فوتبال اسپانیا برای یک دوره چندین ساله با عربستانی‌ها به توافق رسیده تا سوپرکاپ اسپانیا در این کشور برگزار شود.

افشاگری پیکه؛ غرامت فدراسیون‌فوتبال‌ اسپانیا به عربستان

به گزارش "ورزش سه"، ابتدا سال 2020 بود که سوپرکاپ اسپانیا در عربستان برگزار شد و رئال مادرید با هدایت زیدان پس از پیروزی بر والنسیا و اتلتیکو جام را بالای سر برد. یک سال بعد مسابقات به دلیل پاندمی کرونا در ایالت اندلوس اسپانیا به انجام رسید و بیلبائو قهرمان شد. زمستان 2022 اما بار دیگر رقابت‌ها به عربستان برگشت و این بار در ریاض رئال مادرید توانست قهرمانی را با شکست بارسا و بیلبائو از آن خود کند. در سال‌های پیش رو نیز برنامه ریزی شده تا سوپرکاپ اسپانیا در عربستان برگزار شود. 

1707141

 

روز گذشته افشای یک فایل صوتی بین جرارد پیکه و لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا مشخص کرد که شرکت تحت مالکیت پیکه در انتقال سوپرکاپ به عربستان نقش واسطه را داشته و از این ناحیه 24 میلیون یورو سود خواهد کرد. فدراسیون فوتبال اسپانیا نیز 40 میلیون یورو درآمد خواهد داشت. دو باشگاه رئال و بارسا نیز هر کدام به‌خاطر حضور در این بازی‌ها 8 میلیون یورو دریافت می‌کنند.

1707142

 

پیکه شب گذشته در واکنش به افشای این فایل صوتی و برای توجیه نقش میانجی‌گیری خود پرده از یک بند عجیب در قرارداد با عربستانی‌ها برداشت. او تایید کرد که اگر در یک دوره، رئال و بارسا نتوانند مجوز حضور در سوپرکاپ را به‌دست بیاورند(تیم اول و دوم لالیگا یا کوپا دل ری نباشند)، فدراسیون فوتبال اسپانیا بابت غیبت آنها باید به عربستان غرامت بدهد! 

1699954

 

در واقع مهم‌ترین دلیل علاقه عربستانی‌ها به میزبانی از سوپرکاپ، حضور رئال و بارساست چرا که این دو تیم هواداران فراوانی در نقاط مختلف دنیا از جمله عربستان دارند. در واقع اسپانیا این ریسک را پذیرفته که دو غول فوتبال این کشور هر ساله در سوپرکاپ حاضر باشند. در سوپرکاپ بعدی حضور رئال مادرید، بتیس و واانسیا قطعی شده و باید دید تیم دوم لالیگا بارسا خواهد بود یا سویا و اتلتیکو.

دیدگاه‌ها