کد خبر : 1820629 | 31 فروردين 1401 ساعت 14:38 | 32.4K بازدید | 4 دیدگاه

پاسخ تند رییس فوتبال اسپانیا به اتهامات

سرقت؛ یک سازمان جنایتکار علیه روبیالس و پیکه!

لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا هرگونه ارتباط غیرقانونی با هولدینگ پیکه را رد کرد و گفت که یک گروه مافیایی قصد ضربه زدن به آنها را دارد.

سرقت؛ یک سازمان جنایتکار علیه روبیالس و پیکه!

به گزارش "ورزش سه"، پس از انتشار یک فایل صوتی در روز دوشنبه که در آن مکالمات جرارد پیکه و لوئیس روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در مورد تقسیم درآمدهای حاصل از برگزاری سوپرکاپ اسپانیا در عربستان سعودی لو رفت، خیلی‌ها نقش پیکه در عقد این قرارداد را زیر سؤال بردند. بازتاب این خبر آن‌قدر گسترده بود که پیکه ساعاتی پس از انتشار آن تصمیم گرفت درباره‌اش شفاف‌سازی کند. به همین دلیل قبل از بازی شب گذشته بارسلونا برابر کادیز اعلام شد که پیکه پس از این بازی در یک نشست خبری آنلاین در سایت توئیچ صحبت خواهد کرد.

اولین سؤالی که در این نشست خبری از پیکه پرسیده شد درباره تضاد منافع برای او به عنوان یک بازیکنان و یک شرکت کننده در سوپرجام اسپانیا و در عین حال مذاکره کننده برای عقد قرارداد بازرگانی به نمایندگی از فدراسیون فوتبال اسپانیا بود.

1707140

 

پیکه در جواب این سؤال خطاب به 120 هزار نفری که به صورت زنده صحبت‌هایش را تماشا می‌کردند، گفت:« اینجا تنها کار غیرقانونی‌ای که صورت گرفته این است که یک نفر بخشی از مکالمات خصوصی ما را سرقت کرده و آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است، البته خیلی هم لازم نیست باهوش باشید تا بدانید که چه شخصی پشت این ماجراست. این خبری بود که سال 2019 منتشر شد. می‌توانید آرشیو اخبار آن سال را بررسی کنید و آن زمان این موضوع اصلاً خبرساز نشد. حالا در سال 2022 فایل صوتی همان خبر منتشر شده و خبرساز شده است.»

مدافع میانی بارسلونا از عملکرد خود برای عقد قرارداد برگزاری سوپرجام اسپانیا در خاک عربستان سعودی دفاع کرد و افزود:« من با این کار فرصتی خوب را برای فدراسیون فوتبال اسپانیا به ارمغان آوردم. قبل از تغییر شیوه برگزاری سوپرکاپ، کل درآمدی که برگزاری این فدراسیون داشت، 120 هزار یورو در سال بود. بعد از این قرارداد، حالا این رقم به 40 میلیون یورو رسیده است. من می‌دانم چطور مرز میان کارم به عنوان هماهنگ کننده یک توافق تجاری و کاری که تمام عمرم انجام داده‌ام و یعنی فوتبال بازی کردن را رعایت کنم. در این مدت هیچ کمکی هم دریافت نکرده‌ام. اگر شما فکر می‌کنید که ماهیت سوپرجام به خاطر این توافق تجاری تحت تأثیر قرار خواهد گرفت، پس باید بگویم که شما مرا نشناخته‌اید. این هجمه‌ها کار عده‌ای است که فقط می‌خواستند یک جنجال به راه بیفتد. در این سه سالی که تورنمنت به شیوه فعلی برگزار شده شما می‌توانستید ببینید که توافق صورت گرفته هیچ تأثیری روی تورنمنت گذاشته است و آیا در این سال‌ها این بارسلونا بوده که قهرمان سوپرجام شده یا اتلتیکومادرید یا رئال مادرید.»

1707530

 

لوئیس روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، دیگر فردی که به خاطر حواشی انتقال سوپرکاپ اسپانیا به عربستان در مظان اتهام قرار گرفته است، ساعتی پیش در نشستی خبری توضیحات تکمیلی در مورد فایل صوتی افشا شده بیان کرد.

روبیالس در ابتدا گفت:« روز به خیر به همه. اولین چیزی که می خواهم بگویم این است که من از دروغ های مطرح شده بسیار عصبانی هستم. بیشتر از همه به دلیل اهمیت دادن به دروغ ها و نه اینکه اطلاعات به طور غیرقانونی از من دزدیده شده است. می خواهم به شما بگویم که چرا کمی دیرتر و امروز اینجا هستم. مهم این بود که عربستان سعودی به ما اجازه صحبت بدهد، زیرا ما یک توافقنامه محرمانه داریم. خیلی چیزها گفته شده که بسیاری از آنها درست نیستند من اینجا خواهم بود تا آخرین نفر شما آخرین سؤال را بپرسد. من چهار سال است که در فدراسیون فوتبال هستم و حتی یک هفته هم نبوده که حملات مداوم علیه من و علیه این نهاد صورت نگیرد. برخی گزارش‌ها به ما می‌گویند که رسانه‌های خاصی بسته به موارد منفی، اخبار را در سایت شان آپلود می‌کنند. اگر اخبار منفی باشد، بالا می‌رود و اگر مثبت باشد، بالا نمی‌رود. چه کسی پشت این موضوع است؟ من و شما این را می دانیم.»

همه ما موافقیم که این یک توافق قانونی است. هر کسی حد و مرز و معیارهای اخلاقی خود را دارد، در فدراسیون مدیر ارتباطات، دبیر و رئیس از فیلترها به سلامت عبور کرده ایم. در مورد پیکه؛ من همیشه برای این مهم مبارزه کرده ام تا فوتبالیست ها پس از 30-35 سالگی همچنان فعال بمانند و در حوزه ای وابسته به ورزش فعالیت کنند، امیدوارم فوتبالیست هایی مثل پیکه بیشتر و بیشتر شوند که فعالیت های دیگری هم دارند ما می خواهیم که فوتبالیست های تحصیل کرده بیشتری داشته باشیم. اینجا افراد مسئولی هستند که تایید کرده اند، ارتباط بین هولدینگ پیکه و عربستان قانونی است و هیچ تضاد منافعی وجود ندارد. بحث اخلاقی؟ توجه کنید که من اینجا هستم چون اطلاعاتی از موبایل من دزدیده شده است.

1689572

 


تضاد منافع

فدراسیون فوتبال حتی یک یورو هم به هولدینگ پیکه پرداخت نکرده و نخواهد کرد؛ پس قوانین فیفا را زیر پا نگذاشته ایم. بهتر است در این مورد دروغ نگویم. روی چیزی انگشت گذاشته اید که قانونی است.

کد اخلاقی

باید به ما و این کادر مدیریتی در فدراسیون افتخار کنید. ما لیگ فوتبال زنان را پایه گذاری کردیم. ما کاری کردیم که برای اولین بار زنان در عربستان کنار مردان به تماشای فوتبال در ورزشگاه بنشینند. پیش از آن زنان در جایگاهی جداگانه در ورزشگاه بازی را تماشا می کردند.

1707533

 

رد قرارداد بهتر قطر به خاطر پیکه

ما پول زیادی برای باشگاه‌هایی که به آن نیاز دارند فراهم کرده ایم. زمانی درآمد فوتبال زنان از یک تیم دسته سومی هم پایین تر بود. من خودم در زمان فوتبالم برای باشگاه های متوسط بازی می کردم و خوب شرایط این تیم ها را درک می کنم. در فدراسیون هر کمکی نیاز بوده به این باشگاه ها کرده ایم. امروز بحث قرارداد ما با قطر منتشر شده که باید بگویم دروغ است. برای آن روزنامه نگار واقعیت اهمیتی ندارد و کار خودش را می کند. قراردادی که بحثش مطرح شده قرارداد نیست بلکه یک توافق 33 میلیون یورویی بود که باید توسط یک نهاد مورد تایید قرار می گرفت ولی در نهایت تاییدیه نگرفت. ما این را به آن روزنامه نگار توضیح داده ایم و خودش حقیقت را به خوبی می دانست.

1707532

 

دستمزد رئیس فدراسیون
مسئله حقوق؛ من هیچ کمیسیون قانونی یا غیرقانونی دریافت نمی کنم. من ساختار حقوقی مشخصی دارم که خزانه دار پیشنهاد داده است. او توضیح می دهد که چرا آن ساختار پیشنهاد شده است. در اسپانیا دو مدل پرداختی وجود دارد. یک مدل در لالیگا؛ جایی که رئیس حدود 3 میلیون یورو درآمد ثابت و کمی متغیر در سال دارد. مدل دیگر پرداختی اینطور است که دستمزد ثابت اندک است ولی متغیر بالاست. از نظر خودم دریافتی خوبی دارم ولی توجه کنید که در زمان ورودم، بودجه فدراسیون 140 میلیون یورو بود ولی الان 400 میلیون یورو که نتیجه فعالیت مثبت تیم من است.

مافیا و سرقت اطلاعات

این دیگر کار پلیس است. من کسانی را که اطلاعات تلفن من را دزدیده اند و از آن سو استفاده کرده اند، یک گروه مافیایی و مجرم می دانم. دوباره تاکید می کنم، کمیسیون قانونی و غیرقانونی دریافت نمی کنم. این سرقت اطلاعات به من ضربه سختی زده است و قطعا کار یک گروه مافیایی است. این کار یک نفر نیست بلکه یک سازمان جنایتکار پشت قضیه قرار دارد. مافیا یا هر چه اسمش را می گذارید.

دیدگاه‌ها