کد خبر : 1820637 | 31 فروردين 1401 ساعت 15:00 | 15.6K بازدید | 18 دیدگاه

مقایسه اسکوچیچ و کی‌روش کار درستی نیست

آندو: شانس ایران برای صعود کمتر از آمریکا و انگلیس است

کاپیتان سابق تیم ملی می‌گوید مقایسه کی‌روش و اسکوچیچ درست نیست چراکه تیم ملی با برانکو و حشمت مهاجرانی هم به جام جهانی رفته است.

آندو: شانس ایران برای صعود کمتر از آمریکا و انگلیس است

به گزارش "ورزش سه"، آندرانیک تیموریان یکی از بهترین هافبک های تیم ملی فوتبال در دو دهه اخیر محسوب می‌شود. او که بازی در لیگ برتر انگلیس را هم در دوران بازی اش تجربه کرد و در 2 جام جهانی با پیراهن ایران حضور یافت، صحبت‌های جالبی درباره گروه ایران در جام جهانی و برخی موضوعات دیگر پیرامون تیم ملی دارد.
آندو مصاحبه ای را با همشهری انجام داده که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:


*در مورد گروهی که ایران در جام‌جهانی در آن قرار گرفته چه صحبتی داری؟
جام‌جهانی یک تورنمنت بزرگ و مهم است و مطمئن باشید هیچ تیمی در این جام نمی‌تواند ضعیف باشد. به هر حال نظرها متفاوت است ولی من معتقدم ایران در گروه سختی قرار گرفته است. انگلیس یکی از تیم‌های پرقدرت در اروپا و دنیاست و آمریکا هم تیم باکیفیتی دارد. اسکاتلند، ولز و اوکراین هم تیم‌های ضعیفی در اروپا نیستند. همه تیم‌ها می‌‌خواهند در این جام کیفیت خوب خودشان را نشان دهند.
**فکر می‌کنی تیم ما نمایش خوبی در این جام داشته باشد؟
ما تیم دست و پا بسته‌ای نیستیم و لژیونرهای خوبی هم داریم که می‌توانند نقش مهمی در موفقیت تیم ملی داشته باشند. ما در فاز تهاجمی بازیکنان خوبی داریم ولی در فاز دفاعی نیاز به‌کار و تمرین بیشتر داریم و امیدوارم از خط دفاعی تیم ملی در جام‌جهانی ضربه نخوریم. ما باید روی خط دفاعی بیشتر کار کنیم و در جام‌جهانی دیگر قرار نیست برابر بحرین و اردن بازی کنیم. ما باید مقابل باکیفیت‌ترین مهاجمان قرار بگیریم.
**فکر می‌کنی ایران شانسی برای صعود از این گروه دارد؟
طبیعتا انگلیس شانس اول صعود از این گروه است، من فکر می‌کنم شانس صعود ما کمتر از انگلیس و آمریکاست ولی این را فراموش نکنید که در فوتبال هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست و همیشه می‌توان انتظار شگفتی داشت. من امیدوارم تیم ملی در این جام موفق باشد و طوری نتیجه بگیرد که خودش را بیشتر از گذشته به فوتبال دنیا معرفی کند و تعداد لژیونرهایمان هم افزایش پیدا کند. این را هم بگویم که نخستین بازی با تیم ملی انگلیس بسیار مهم است.

1678804
**ایران این شانس را دارد که از انگلیس امتیاز بگیرد؟
فوتبال انگلیس هم سرعتی است و هم قدرتی و قطعا کار ایران آسان نخواهد بود. ما بازی سختی داریم ولی امیدوارم نمایشی آبرومندانه داشته باشیم.
**برخی معتقدند ایران باید با یک مربی بزرگ‌تر و نامدارتر از اسکوچیچ به جام‌جهانی برود. نظر تو چیست؟
می‌شود بگویید مربی بزرگ چه‌کسی است؟
**منظور ما مربی خاصی نیست ولی به‌عنوان مثال طرفداران کی‌روش در ایران معتقدند که اسکوچیچ هرگز در حد و اندازه‌های این مربی پرتغالی نیست. در این زمینه چه نظری داری؟
من معتقدم که مقایسه کی‌روش و اسکوچیچ درست نیست. ما با حشمت مهاجرانی و برانکو هم به جام‌جهانی رفتیم و همینطور با ویرا. چرا اسکوچیچ نباید در تیم ملی باشد؟ او بهترین نتایج را در مقدماتی جام‌جهانی گرفت و با اقتدار راهی این جام شدیم. حالا هم حضور در جام‌جهانی حق این مربی است. او برای موفقیت تیم ملی وقت گذاشت و همراه با دستیارانش زحمت کشید. ما شرایط سختی برای صعود داشتیم ولی اسکوچیچ غیراز یک بازی در همه بازی‌ها برنده شد و آمار خوبی از خودش بر جا گذاشت. یک موضوع دیگر هم در این مورد وجود دارد.
**چه موضوعی؟
ما در فاصله کمی که تا جام‌جهانی داریم، چگونه و در چه شرایطی می‌توانیم اقدام به آوردن مربی بزرگ و نامدار کنیم؟ آیا پول یا امکاناتش را داریم؟ در فوتبال ایران همیشه راحت نظر می‌دهیم و می‌گوییم فلان شخص باید جای فلان نفر باشد.

دیدگاه‌ها