کد خبر : 1820710 | 31 فروردين 1401 ساعت 22:40 | 33.8K بازدید | 16 دیدگاه

چرا فینال 100 هزار نفری در استادیوم آزادی نه؟

سازمان لیگ در یک تصمیم بد! خبر از برگزاری بازی نهایی جام حذفی بین تیم‌های آلومینیوم اراک و نساجی در استادیوم یادگار امام تبریز داده است.

چرا فینال 100 هزار نفری در استادیوم آزادی نه؟

به گزارش "ورزش سه"، برای رفتن از اراک به تبریز سه راه پیش رویتان است. مسیر اولی که می‌توانید انتخاب کنید، از ساوه می‌گذرد و 746 کیلومتر است؛ گذر از این مسیر حدود 8 ساعت و 38 دقیقه زمان می‌برد. مسیر دیگری که می‌توانید انتخاب کنید از سمت شهرستان ساروق می‌گذرد؛ این مسیر 716 کیلومتر است و حدوداً 9 ساعت میزبان شما در جاده است. مسیر سوم نیز از سمت همدان می‌گذرد و با طول 776 کیلومتری‌ که دارد، حدوداً 9 ساعت و نیمه شما را به مقصد می‌رساند.

اما فاصله قائمشهر تا تبریز چقدر است؟

مسیر اول قائمشهر به تبریز 878 کیلومتر است که 10 ساعت زمان می‌برد و مسیر دوم هم 816 کیلومتر است که با توجه به متفاوت بودن با مسیر اول 11 ساعت و 52 دقیقه برای سفر پیش بینی شده است.

به‌طور قطع همه آن تماشاگرانی که در بازی آلومینیوم اراک – خلیج فارس ماهشهر به استادیوم امام خمینی اراک آمدند و هم‌چنین تماشاگران نساجی که در بازی با مس حضور پرشوری در استادیوم آزادی داشتند؛‌ علاقه‌مند هستند در بازی نهایی در کنار تیم خود باشند و اگر همه آنها در استادیوم آزادی دور هم جمع شوند چه‌بسا استادیوم آزادی از تماشاگران دو تیم پر شود؛ به خصوص که در بازی فینال قابل پیش بینی است تماشاگران بیشتری برای حمایت از آلومینیوم اراک و نساجی به استادیوم بیایند.

اما با تصمیم سازمان لیگ بعید است استادیوم یادگار امام تبریز به هنگام برگزاری نهایی جام حذفی مملو از جمعیت شود. به این‌خاطر که مسافت زیاد و سخت است؛ راه بازگشت هم هست و خستگی تماشاگران می‌تواند دست‌کم در برگشت موجب ایجاد حادثه برای تماشاگران دو تیم شود و خدای ناکرده اگر فقط یک اتفاق ناگوار برای یکی از تماشاگران دو تیم رخ دهد؛ دردآور خواهد بود. قابل باور نیست که سازمان لیگ تصمیم به برگزاری این بازی در استادیوم یادگار تبریز گرفته است! سهیل مهدی گفته می‌خواهیم به چمن استادیوم آزادی استراحت بدهیم در حالی‌که سازمان لیگ در هفته‌های اخیر بازی پرسپولیس و استقلال در جام حذفی را به فاصله 24 ساعت در استادیوم آزادی تهران برگزار کرد. حتی بازی امید و تیم گل گهر هم در استادیوم آزادی برگزار شد. در ادامه نساجی هم در این استادیوم تمرین و با مس بازی کرد و به نظر می‌رسد استراحت دادن به چمن آزادی تنها یک بهانه است که بازی در آزادی برگزار نشود! این‌ها به کنار. از بازی نساجی - مس تا برگزاری بازی نهایی 7 روز زمان است و چمن آزادی می‌تواند به اندازه کافی استراحت کند.

چرا فینال 100 هزار نفری در استادیوم آزادی نه؟ فاصله اراک و قائمشهر تا تهران نزدیک است و تماشاگران دو تیم به‌راحتی می‌توانند برای سفر به تهران و استادیوم آزادی و در ادامه برگشت به شهرهای خود برنامه ریزی کنند. چرا آنها باید برای تماشای بازی فینال مشقت بکشند؟ آیا برگزاری بازی فینال در تبریز باعث توسعه فوتبال در تبریز می‌شود یا اشتیاق تبریزی‌ها را به فوتبال بیشتر خواهد کرد؟ در حالی‌که تبریز، تراکتور را دارد که خود قهرمان جام حذفی شده و از همه مهم‌تر تماشاگران تراکتور خود یکی از پرشورترین تماشاگران فوتبال ایران هستند و این اشتیاق آنها زبانزد خاص و عام است.

نه آلومینیوم اراک، استقلال و پرسپولیس است و نه نساجی؛ اما این حق نباید از آنها برای بازی در استادیوم آزادی در حضور پرشور تماشاگران دریغ شود. مسابقه‌ای که می‌تواند با حضور پرشور تماشاگران دو تیم در استادیوم آزادی یک اتفاق جدید را در فوتبال ایران ثبت کند. حضور 100 هزار نفری تماشاگر در استادیوم آزادی برای تشویق تیم‌هایی غیر از استقلال و پرسپولیس. فوتبال ایران نباید این اتفاق را از دست بدهد.

دیدگاه‌ها