کد خبر : 1821032 | 03 اردیبهشت 1401 ساعت 16:51 | 17.5K بازدید | 1 دیدگاه

سوادکوهی و صید طلای آسیا با چنگ و دندان

علی سوادکوهی در یک کشتی سخت و نفس گیر توانست دومین طلایی ایران در مسابقات آسیایی لقب بگیرد.

سوادکوهی و صید طلای آسیا با چنگ و دندان

به گزارش "ورزش سه"، بعد از کسب اولین مدال طلای تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی آسیا 2022 در اولان باتور توسط رحمان عموزاد، علی سوادکوهی در فینال وزن 79 کیلوگرم روی تشک رفت. 
سوادکوهی صبح امروز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با با نتیجه 8 بر 6 مقابل بیامبادورج انخبایار از مغولستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 3 بر صفر یودایی تاکاهاشی از ژاپن را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. 
عصر امروز اما سوادکوهی برای رسیدن به مدال طلا به مصاف بالیان گوراو دارنده مدال نقره آسیا از هند رفت. این کشتی گیر ایرانی کار را طوفانی آغاز کرد و توانست در همان یک دقیقه ابتدایی 8 امتیاز را از رقیبش بگیرد تا در آستانه 10-0 کردن کشتی و کسب مدال طلا قرار داشته باشد. یک غفلت باعث شد کشتی گیر هندی سوادکوهی را خاک کند و با یک فیتیله پیچ 4 امتیاز را جبران کرده باشد.
سوادکوهی در تایم دوم با 4 امتیاز برتری وارد تشک شد، اما به خاطر فشار شدید کشتی گیر هندی، از نفس افتاد و به جز گرفتن یک امتیاز، کار خاصی دیگری انجام نداد. قدرت بدنی بالای بالیان گوراو، آزادکار ایرانی را به عقب هدایت می کرد و همین باعث از دست رفتن امتیازات و اخطار گرفتن او می شد. 
در لحظات پایانی و در حالی که سوادکوهی با گرفتن دو اخطار در لبه تیغ قرار داشت، کشتی گیر هندی، نتیجه را 9-9 کرد، اما این سوادکوهی بود که به خاطر گرفتن امتیازات درشت تر توانست مبارزه را به سود خود تمام کند و اولین طلای آسیایی خود را بر گردن بیاویزد.

دیدگاه‌ها