کد خبر : 1821057 | 03 اردیبهشت 1401 ساعت 18:36 | 311.7K بازدید | 58 دیدگاه

نخستین گل آزمون در اشپورتپارک

شروع بنزمایی سردار با لباس لورکوزن

پای سردار آزمون به گلزنی در بوندس‌لیگا باز شد؛ گلی که شباهت جالبی به گل‌های کریم بنزما داشت.

شروع بنزمایی سردار با لباس لورکوزن

به گزارش "ورزش سه"، مدت زمانی که سردار آزمون برای گلزنی در بوندس‌لیگا نیاز داشت، 145 دقیقه بود. مهاجم ایرانی که در زمستان پر سر و صدای گذشته از زنیت راهی آلمان و لورکوزن شد و قرار بود ماشین گلزنی‌ا‌ش را از روسیه به آلمان ببرد ولی برخی مصدومیت‌ها و سرماخوردگی مانع از این امر شده بود تا اینکه او بالاخره در ظهر بهاری استادیوم اشپورتپارک رونهاف توماس سومر، یک گل بنزمایی زد.

لورکوزن که با اندیشه جبران شکست هفته قبل برابر لایپزیش پای به زمین مسابقه گذاشته بود، به مصاف میزبان قعرنشین خود تیم گروتر فورث رفته است. شاگردان استفان لایتل با گل جترو ویلمس شوک زودهنگامی را به لورکوزن وارد کردند اما تیم جراردو سیونه خیلی زود واکنش نشان داد و توسط پاتریک شیک به گل تساوی دست یافت.

در حالی‌که بازی در میانه میدان آرام دنبال می‌شد، یک ارسال از زمین خودی برای مهاجمان لورکوزن بی نتیجه بود و به نیک فیرخیور مدافع هلندی گروتر فورث رسید. سردار آزمون که در تعقیب این مدافع بود، فیرخیور را وادار کرد که با یک پاس رو به عقب آندره‌اس لینده سنگربان تیمش را صاحب توپ کند.

اما سماجت و پیگیری آزمون باعث شد تا او روی پای گلر میزبان آمده و لینده را مجبور به یک اشتباه بزرگ کند. اشتباهی که آزمون همچون یک شکارچیِ در کمین طعمه، آن را از مقابل دروازه ربود و با یک ضربه نرم و بغل پا دروازه گروتر فورث را باز کرد و نخستین گلش را با پیراهن لورکوزن به ثمر رساند.

 

ویدئو: 250466

 

تیزهوشی سردار روی این صحنه و تبدیل یک توپ مرده به گل، تحسین گزارشگر تلویزیونی را نیز به‌همراه داشت. مهاجم ایرانی پس از 145 دقیقه بالاخره در تیم جدید خود موفق به گلزنی شد و دروازه آندره‌اس لینده نگون بخت را باز کرد تا اینگونه در اشپورتپارک شادی گل برپا کند.

گلی که باعث شد تا کاربران در فضای مجازی آن را به گل‌های کریم بنزما تشبیه کنند که در هفته‌های اخیر بارها و روی تیزهوشی، سماجت و تعقیب توپ وارد دروازه حریفان کرده است. از جمله آنها می‌توان به گلی اشاره کرد که او روی اشتباه مندی و رودیگر وارد دروازه چلسی کرد یا گلی که او روی اشتباه وحشتناک کاریوس در فینال لیگ قهرمانان به ثمر رساند.

بنزما همین چند ماه پیش و در دیدار برابر پاریس‌سن ژرمن نیز با تعقیب توپ، دوناروما را مجبور به یک اشتباه مهلک کرد و با استفاده حداکثری از پاس وینیسیوس، دروازه پاریسی‌ها را باز کرد. کاری که امروز سردار آزمون آن را تکرار کرد تا نخستین گل او با لباس لورکوزن یک گل بنزمایی لقب بگیرد.

 

1708286

 

البته این پایان کار سردار و درخشش او در دیدار برابر گروتر فورث نبود. در لحظاتی که لورکوزن در تلاش برای افزایش تعداد گل‌های خود بود، روی پاس دیدنی مهاجم ایرانی خود به گل سوم نیز رسید. در دقیقه 58 پائولینیو پشت محوطه جریمه و با یک حرکت در عرض قصد نفوذ از میان خط دفاعی میزبان را داشت.

او با دیدی خوب سردار را دید که پشت محوطه جریمه انتظار توپ را می‌کشد و پاسش را به هم تیمی ایرانی‌اش داد. آزمون نیز با پاسی چیپ مانند و زیبا، یک و دوی پائولینیو را پاسخ داد و این بازیکن با ضربه‌ای دقیق توپ را به تور دروازه حریف چسباند تا روز خوب سردار با یک گل و یک پاس گل تکمیل شود.

آزمون سپس در دقیقه 73 از زمین مسابقه بیرون رفت و جایش را به دیلی سینکخراون داد. لورکوزن در دقایق پایانی توسط اسکیل پالاسیوس به گل چهارم خود نیز دست یافت تا پیروزی شاگردان جراردو سیونه شیرین‌تر شود.

 

1708287

 

در پایان این بازی سردار با کسب نمره 8.5 از سوفا اسکور، بهترین بازیکن زمین لقب گرفت. 88 درصد پاس‌های او در این بازی صحیح بودند. او علاوه بر یک گلی که زد و یک پاس گلی که ساخت، 3 پاس کلیدی به هم‌تیمی‌هایش داد و یک موقعیت خطرناک نیز خلق کرد. در روزی که آزمون درخشش با لباس لورکوزن را آغاز کرد، این تیم با کسب برتری مقابل گروتر فورث 55 امتیازی شد و رتبه سوم جدول رده بندی را حفظ کرد.

 

1708263

دیدگاه‌ها