کد خبر : 1821076 | 03 اردیبهشت 1401 ساعت 20:26 | 13.9K بازدید | 16 دیدگاه

سه صحنه عجیب و جنجالی روی پله چهارم لیگ

بررسی صحنه‌های مشکوک داوری آرسنال - منچستر

منچستر یونایتد در حالی جنگ کسب سهمیه را در تقابل مستقیم با آرسنال واگذار کرد که هواداران این تیم شدیدا به تصمیمات داوری معتر‌ض‌اند.

بررسی صحنه‌های مشکوک داوری آرسنال - منچستر

به گزارش "ورزش سه" شاگردان رالف راگنیک در یکی از مهم‌ترین دیدارهای فصل خودشان در ورزشگاه امارات برابر آرسنال به میدان رفتند و در حالی‌که کریستیانو رونالدو فوق ستاره خودشان را نیز در ترکیب می‌دیدند، برابر آرسنال شکست خوردند تا با یک بازی بیشتر، در فاصله 6 امتیازی با این تیم قرار بگیرند و به احتمال بسیار زیاد شانس حضور در چمپیونزلیگ فصل آینده را از دست بدهند.
شکست منچستریونایتد در شرایطی رقم خورد که برونو فرناندز، هافبک پرتغالی شیاطین سرخ در زمانی که بازی 1-2 دنبال می‌شد، یک پنالتی را از دست داد تا فرصت برگشت به مسابقه برای منچستر از بین برود.
با این وجود، آنچه هواداران منچستر را به اوج عصبانیت رسانده، خراب کردن پنالتی توسط فرناندز در حضور رونالدو نیست. آنها معتقدند کریگ پاوسون، داور مشهور انگلیسی نقش اول این نمایش را ایفا کرده است. البته که با تماشای تصاویر مورد ادعای منچستری‌ها به وضوح می‌توان برای این هواداران چنین حقی را قائل شد. منچستری‌ها اعتقاد دارند که در طول بازی دو پنالتی آنها در هنگامی که نتیجه 1-2 بود توسط پاوسون نادیده شد و گل سوم آرسنال توسط ژاکا در شرایط آفساید به ثمر رسید.
در ادامه نگاهی به این صحنه‌ها خواهیم داشت؛
* برخورد توپ به دست سدریک 
در حالی‌که جیدون سانچو با حرکت بدن سدریک را فریب داده بود، مدافع آرسنال در شرایطی که از سانچو جا مانده بود، روی زمین افتاد و با دستش مانع از عبور توپ شد. اتفاقی که اعتراض شدید سانچو را به‌همراه داشت اما این صحنه برای بازبینی حتی به VAR هم نرفت.

البته آنطور که کارشناسان داوری اعلام کردند، در متن قانون آمده که در صورتی که بازیکن در حال زمین خوردن باشد و از دستش برای ممانعت از این اتفاق استفاده کند و در این لحظه توپ به دستش برخورد کند، پنالتی نخواهد بود.

1708302

 

1708301

 

1708300


* خطای پنالتی تاوارس روی الانگا
در نیمه دوم مسابقه هم قبل از به ثمر رسیدن گل سوم آرسنال، آنتونی الانگا روی پاس زیبای مک‌تامینای در گوشه محوطه جریمه آرسنال در حال تصاحب توپ بود که نونو تاوراس روی او خراب شد. در تصاویر آهسته از نمای دیگر نیز به نظر می‌رسید تاوارس با دست چپش پای الانگا را گرفت و با یک زیرگیری او را نقش زمین کرد. این صحنه نیز به VAR نرفت و کمک داوران ویدیویی نیز اعتقادی به خطا نداشتند.

 

1708307

 

1708306

 

1708309


* آفساید روی گل ژاکا
در حالی‌که داور روی دو صحنه بعد از نتیجه 1-2 اعتقادی به خطای پنالتی نداشت، روی یک رفت و برگشت، پشت منطقه جریمه ژاکا صاحب توپ شد و با شوتی تماشایی توپ را به تور دروازه منچستر چسباند. گلی که در نگاه اول بدون مشکل به نظر می‌رسید اما با پخش تصاویر آهسته مشخص بود ادوارد انکتیا مهاجم جوان آرسنال در شرایطی که در موقعیت آفساید حاضر بود، جلوی دید دخیا را گرفته بود و کاملا مانع از دیدن مسیر توپ توسط دخیا شده بود.
با این نتیجه، می‌توان با اطمینان زیادی، از بین رفتن شانس کسب سهمیه برای منچستر یونایتد را قطعی دانست. موضوعی که علاوه بر از دست رفتن درآمدهای زیاد حضور در این تورنمنت، می‌تواند بهای سنگین‌تری برای منچستر یونایتد داشته باشد. کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره تمام‌نشدنی یونایتد به امید درخشش در UCL به جمع شیاطین سرخ پیوست و بازماندن یونایتد از حضور در این رقابت‌ها، به‌شدت او را سرخورده و ناامید می‌کند. اتفاقی که شاید به جدایی رونالدو از منچستر و پیوستن به یکی دیگر از غول‌های فوتبال اروپا ختم شود.

 

1708310

 

1708303

 

1708304


اما منچستر یونایتد تنها تیم متضرر از اشتباهات پاوسون نیست. تاتنهامِ آنتونیو کونته که دیگر رقیب آرسنال در راه کسب سهمیه لیگ قهرمانان به‌شمار می‌رود نیز از این تصمیمات داوری آسیب دیده و هواداران این تیم در فضای مجازی شدیدترین اتهامات را متوجه داور بازی می‌کنند. بعضی از آنها کار را به جاهای باریک کشانده و علنا خواهان انجام تحقیقات در خصوص اشتباهات پاوسون در این بازی هستند که آنها را در ادامه خواهید دید.

1708308

کاربری دیگر پا را فراتر گذاشته و سئوال پرسیده چرا پاوسون هنگام دست دادن با آرتتا سرمربی آرسنال چشمک زده است؟

1708305

یکی از کاربران با انتشار ویدیو مربوط به هند سدریک سئوال پرسیده که چرا این صحنه پنالتی نبود؟ و در ادامه به طعنه گفته پاسخ آسان است، چون کریگ پاوسون داور بوده است.

دیدگاه‌ها