کد خبر : 1821125 | 04 اردیبهشت 1401 ساعت 10:20 | 11.1K بازدید | 5 دیدگاه

رکوردشکنی مولر؛ ستاره‌ای با 11 جام قهرمانی

توماس مولر، مهاجم بایرن مونیخ، شب گذشته رکوردی تاریخی را به نام خودش به ثبت رساند.

رکوردشکنی مولر؛ ستاره‌ای با 11 جام قهرمانی

رکوردشکنی مولر؛ ستاره‌ای با 11 جام قهرمانی
توماس مولر، مهاجم بایرن مونیخ، شب گذشته رکوردی تاریخی را به نام خودش به ثبت رساند. 
به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته سی و یکم بوندسلیگا به مصاف بروسیا دورتموند رفت و موفق شد با پیروزی 1-3 برابر این تیم برای دهمین بار متوالی قهرمان این رقابت‌ها شود.
شاگردان یولیان ناگلزمان به سه امتیاز این بازی نیاز داشتند تا بتوانند در فاصله سه هفته مانده تا پایان رقابت‌های بوندسلیگا قهرمانی‌شان را قطعی کنند و موفق شدند به این هدف دست پیدا کنند. 
بایرن حالا به تنها تیم در بین تمامی تیم‌های حاضر در پنج لیگ معتبر اروپایی تبدیل شده که موفق می‌شود برای ده بار متوالی قهرمانی در رقابت‌های داخلی کشورش را تجربه کند. 
در این میان توماس مولر نیز که در سال‌های اخیر نقش مهمی در ترکیب این تیم ایفا کرده رکوردی تاریخی را به نام خودش به ثبت رساند. این بازیکن حالا تنها بازیکنی در تاریخ فوتبال است که یازده جام قهرمانی بوندسلیگا را به دست آورده است. 

 

1708395


مولر که از سال 2008 تا به حال در تیم اول بایرن حضور دارد، پیش از این در فصل 10-2009 موفق شده بود برای اولین بار جام قهرمانی را با لباس این تیم بالای سر ببرد و به این ترتیب تا به حال 11 بار این افتخار را تجربه کرده است. 
این ملی‌پوش آلمانی پیش از این شش قهرمانی در جام حذفی نیز با بایرن مونیخ به دست آورده و هفت بار نیز سوپرکاپ فوتبال آلمان را بالای سر برده تا یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال این کشور به حساب بیاید.
مولر همچنین در دو قهرمانی بایرن در رقابت‌های لیگ قهرمانان در یک دهه اخیر نیز عضوی از این تیم بوده و افتخار فتح شش‌گانه با این تیم را هم در کارنامه خودش به ثبت رسانده است تا آماری حسرت برانگیز برای بسیاری از بازیکنان آلمانی و حتی اروپایی داشته باشد.
این بازیکن آلمانی پس از پایان بازی شب گذشته گفت:«ما بدون شک امروز خواهان قهرمانی بودیم. در چند روز اخیر ناراحتی‌های زیادی پیش آمد اما قهرمانی در آلمان زیباترین اتفاق است. لیگ قهرمانان هم مهم است اما بوندسلیگاست که هواداران را به ورزشگاه می‌کشاند. احساس امروز به قدری خوب است که کار فکر کردن به جدایی از این تیم را دشوار می‌کند.»

 

1708396


این صحبت‌ها در حالی از سوی مولر مطرح شده که در چند هفته اخیر صحبت‌هایی درباره احتمال جدایی این بازیکن از بایرن به گوش می‌رسید. پیش از این بیلد مدعی شده بود که قرارداد این بازیکن تا سال 2024 با بایرن تمدید خواهد شد و پس از آن یک بازی خداحافظی برای او تدارک دیده می‌شود تا پس از سال‌ها افتخار آفرینی با پیراهن بایرن از این تیم جدا شود. 
به نظر می‌رسد که با توجه به شرایطی که بایرن در سال‌های اخیر در بوندسلیگا داشته، این بازیکن فرصت این را داشته باشد که رکورد جذاب خودش را دست‌نیافتنی‌تر کند.
تنها بازیکنی که در حال حاضر فرصت رسیدن به رکورد مولر را دارد، مانوئل نویر است که از سال 2011 با پیراهن بایرن به میدان رفته و در هر ده قهرمانی اخیر این تیم حاضر بوده اما این دروازه‌بان 36 ساله نیز به احتمال زیاد همزمان با این بازیکن در سال 2024 از این تیم جدا خواهد شد.

دیدگاه‌ها