کد خبر : 1821161 | 04 اردیبهشت 1401 ساعت 13:02 | 19.2K بازدید | 0 دیدگاه

کار بیشتری نیست که بخواهم انجام بدهم

تصمیم ناگهانی قهرمان بزرگ بوکس؛ خداحافظ

تایسون فیوری، بوکسور سرشناس، اعلام کرده که تصمیم به خداحافظی از دنیای ورزش حرفه‌ای دارد.

تصمیم ناگهانی قهرمان بزرگ بوکس؛ خداحافظ

به گزارش "ورزش سه"، دوران اوج، سقوط و پرواز دوباره فیوری احتمالا آخرین فصل از زندگی حرفه‌ای این بوکسور بریتانیایی باشد که با حفظ مقام قهرمانی سنگین وزن جهان با پیروزی برابر دیلیان وایت رقم خورده است. 
فیوری موفق شد در شش دور و برابر چشمان 94 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه ویمبلی در روز شنبه برابر رقیب هموطنش به پیروزی برسد. 
این ورزشکار 33 ساله پس از این مبارزه گفت:« من به همسر عزیزم قول دادم که پس از سه مبارزه با وایلدر دست از رقابت خواهم کشید و این کار را خواهم کرد. این سه گانه بسیار خوبی بود اما تصمیم من همین است.»
او با اشاره به برگزاری رقابتش در ورزشگاه ویمبلی اظهار داشت:« من پیشنهاد رقابت در ورزشگاه ویمبلی را دریافت کردم و باور داشتم که چنین رقابتی را به هواداران و هر فردی که در بریتانیا حضور دارد بدهکارم، این که در ویمبلی مبارزه کنم. فکر می‌کنم این دیدار آخر باشد. این پرده آخر برای جیپسی کینگ است. عجب راهی برای خداحافظی!»
رکورد او حالا 32 پیروزی از 33 بازی است و این تساوی خاطره‌انگیز در اولین بازی از سه دیدار او برابر دئونتی وایلدر بوده است. 
فیوری پس از عبور از سد وایت گفت:« من به تمامی افتخارات ممکن دست پیدا کرده‌ام. هیچ کار بیشتری نیست که بتوانم و بخواهم که آن را انجام دهم چون تمام قهرمانی‌های بوکس را تجربه کرده‌ام. اگر این بازی کامپیوتری بود، مطمئنا تا الان دیگر کاملا به پایان رسیده بود.»
حالا باید دید که آیا او این بار واقعا از رینگ بوکس خداحافظی کرده یا خیر، چرا که بعضی افراد پیش‌بینی می‌کنند که او بار دیگر به عرصه مبارزه برمی‌گردد اما هر اتفاقی که رخ دهد، او تا همیشه به عنوان شخصیتی محبوب، با استعداد، کاریزماتیک و جنجالی مورد احترام قرار خواهد داشت. 
وقتی که فیوری در سال 1988 سه ماه زودتر از موعد مقرر به دنیا آمد و پزشکان اعلام کردند که شانس بسیار کمی برای زنده ماندن دارد، افراد کمی بودند که حدس می‌زدند او روزی به یکی از بزرگترین و سرشناس‌ترین بوکسورهای تاریخ تبدیل شود.
با این حال این ورزشکار پر افتخار تصمیم گرفته که حداقل برای مدتی از دنیای ورزش حرفه‌ای دور باشد و به دوران جذاب و تماشایی رقابتش در رینگ خاتمه دهد. هرچند باید دید که آیا این واقعا خداحافظی همیشگی او از دنیای بوکس خواهد بود یا خیر.

دیدگاه‌ها