کد خبر : 1821334 | 05 اردیبهشت 1401 ساعت 13:34 | 60.1K بازدید | 13 دیدگاه

تمجید روزنامه آبولا از عملکرد ستاره ایرانی پورتو

روزه‌داری نیز گلزنی طارمی را متوقف نمی‌کند

روزنامه آبولا پرتغال در گزارشی به تمجید از روزه داری مهدی طارمی پرداخت و نوشت که این مسئله نیز باعث کاهش کیفیت او نشده است.

روزه‌داری نیز گلزنی طارمی را متوقف نمی‌کند

به گزارش "ورزش سه"، موضوع روزه داری مهدی طارمی و زایدو سانوسی دو ستاره مسلمان پورتو همچنان مورد توجه رسانه های پرتغالی قرار دارد. در روزهای آغازین ماه مبارک رمضان بود که موضوع روزه داری طارمی و سانوسی به سوژه یکی از نشست های خبری سرجیو کونسیسائو تبدیل شد.

در جریان دیدار پورتو و اسپورتینگ نیز، طارمی و سانوسی در میانه های نیمه اول افطار کردند و ویدیو آن نیز در فضای مجازی پرتغال حسابی مورد توجه قرار گرفت. حالا نیز روزنامه معتبر آبولا در گزارشی به روزه داری طارمی پرداخته و اینکه بازیکن ایرانی پورتو با وجود سپری کردن ساعات طولانی گرسنگی، عملکرد بسیار خوبی در ترکیب تیمش دارد.

آبولا در گزارش خود نوشته است: روزه ماه رمضان و گرسنگی نیز باعث کم شدن گلزنی طارمی نشد. این بازیکن ایرانی در دو بازی اخیر لیگ چهار بار گلزنی کرد  و یک پاس گل نیز داد. او در پیروزی یک بر صفر مقابل ویتوریا گیمارش یک گل زد و در جریان برد پر گل 7 بر صفر مقابل پورتیموننزه نیز سه گل زد.

مهاجم پر اشتهای پورتو برای ادامه این روند گلزنی، به دیدار براگا می رود. او در گذشته نیز برابر این تیم عملکرد خوبی داشته و دو بار با پیراهن ریو آوه دروازه این تیم را باز کرده و در 5 دوئلی که با پورتو مقابل براگا داشته، دو بار موفق به گلزنی شده است.

1708735

هنوز یک بازی با ویزلا نیز در آخرین روز ماه وجود دارد، بنابراین دیدار با زرادخانه‌ها آخرین چالش طارمی قبل از پایان ماه رمضان خواهد بود. مراسمی از ستون دین اسلام بوده که به معنای عدم مصرف خوراکی ها اعم از مایعات و تنقلات از طلوع تا غروب خورشید است.

همانطور که سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو پیش بینی کرده بود، طارمی و زیدو دیگر بازیکن مسلمانان تیم، بدون از دست دادن عملکرد خوب خود، تیم را مدیریت کردند.

او در یکی از نشست های خبری گفته بود: «ما یک بخش پزشکی داریم که شامل بهترین متخصص تغذیه در جهان، ویتور هوگو است. قبل از ماه رمضان درباره آن صحبت کردیم و همه چیز برنامه ریزی شده است. اینگونه نیست که آنها در ماه رمضان کمتر در دسترس باشند. آیا آنها 100 درصد آماده هستند؟ آنها 1000 درصد آماده خواهند بود.»

کونسیسائو در ابتدای ماه رمضان این تضمین را داد که بازیکنان مسلمانش آماده باشند. برای طارمی، گلزنی های زیاد در ماه رمضان چیز جدیدی نیست. او فصل گذشته در دوران روزه داری در پنج مسابقه چهار گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد و کاملاً محدودیت های غذایی خود را دور زد.

دیدگاه‌ها