کد خبر : 1821376 | 05 اردیبهشت 1401 ساعت 18:05 | 11.9K بازدید | 2 دیدگاه

بوی کباب بلند شده، آنها پاداش صعود را می‌خواهند

پاسخ خورشیدی به سوالات خبرنگاران و اتهامات

سرپرست پیشین تیم ملی فوتبال ایران نسبت به حواشی رخ داده در تیم ملی و جلسه‌‌ امروز کمیته‌‌ اخلاق توضیحاتی را ارائه کرد.

پاسخ خورشیدی به سوالات خبرنگاران و اتهامات

به گزارش "ورزش سه" مجتبی خورشیدی که امروز در کمیته‌‌ اخلاق برای توضیح پاره‌ای از مسائل حاضر شده بود، بعد از جلسه در جمع خبرنگاران حضور یافت و 16 دقیقه صحبت‌های آتشینی را به دفاع از خود به زبان آورد.

خورشیدی ضمن دفاع از عملکرد خود، توضیحاتی را پیرامون مبلغ دریافتی‌اش از فدراسیون فوتبال ارائه کرد.

مشروح صحبت‌های سرپرست پیشین تیم ملی را در ادامه می‌خوانید:

* 2 ماه است که مشغول تهمت و افترا هستند

به حرمت شما رسانه‌ها ایستادم تا صحبت کنم وگرنه قصد صحبت نداشتم؛ من 2 ماهه تمام است که صحبتی نکرده‌ام اما انواع و اقسام هجمه‌ها و تهمت‌ها و افتراها را زدند اما سکوت کردیم ولی چهارشنبه، پنج‌شنبه هفته‌ گذشته در شرایطی من آن بیانیه را صادر کردم که دیدم اگر حرف نزنیم، واقعا مظلوم واقع شده‌ایم و بیشتر هم مظلوم واقع می‌شویم.

* قرارداد من موجود است و 35 میلیون حقوقم بود

شما ببینید آمدند گفتند که خورشیدی حقوق نجومی و پاداش نجومی گرفته، کسی که نداند اذهان عمومی فکر می‌کنند ما در این وضعیت چقدر پول ‌گرفته‌ایم و یا کسانی دیگر از ما کمتر گرفته‌اند و ما از آن‌ها بیشتر گرفته‌ایم؛ حقوق من خیلی شفاف و روشن می‌گویم، قرارداد من هم موجود است و می‌توانم روی سایت‌ها بگذارم تا ببینند، 35 میلیون بوده که با کسورات آن چقدر می‌گرفتیم؛ حالا بماند.

* 12 اردو در بهترین شرایط برگزار کردم

آن 35 میلیونی که ما می‌گرفتیم بابت تمام مسئولیتی بود که شبانه‌روز در تیم ملی به گردن من بود، شما خودتان می‌دانید که اداره کردن 60-70 نفر در یک اردو چقدر سخت است؛ من 12 اردو برگزار کردم، کوچک‌ترین مشکلی نگذاشتم برای بازیکنان و کادرفنی و تیم ملی ایجاد شود و نشان دادم که مدیریت را بلد هستم و تیم را با برنامه‌ریزی مدونی که داشتیم؛ کاری کردیم که هیچ مشکلی نداشته باشد.

* از سیستمی اگر خارج شوم، دیگر پیگیر نیستم و دنبال کارم می‌روم

بعد از آن 12 بازی آمدیم و گفتند که شما کنار باشید، من هم رفتم؛ سیستم من همین‌گونه است، در هر باشگاهی هم که کار کرده‌ام، تا روزی‌که در آن باشگاه کار کنم، آنجا مشغولم و وقتی بیرون بیایم دیگر اصلاً فکر نمی‌کنم درباره‌ آدم‌هایی که آنجا حضور دارند و دنبال کارم می‌روم.

* یادتان بیاید که سال گذشته فوتبال‌مان کجا بود

این هجمه‌ها را ایجاد کردند که من مجبور شدم صحبت کنم؛ اولاً بگویم که من اسم آقای استیلی را آوردم، ایشان حقش است که در فوتبال‌مان سالی 500 میلیون بگیرد و اگر نگیرد در حق او ظلم شده است اما می‌گویم که شما می‌گویید خورشیدی حقوقش نجومی بوده، 35 میلیون من که در آن شرایط کرونا بوده و شرایطی که یک باخت می‌دادیم اوت می‌شدیم. سال پیش همین موقع را شما یادتان بیاید که چه وضعیتی داشتیم، اگر فوتبال‌مان به جام جهانی نمی‌رفت، 4 سال در این مملکت فوتبال نابود می‌شد.

* دروغ می‌گویند، پاداش من مصوبه هیئت‌رئیسه داشت

ما تیم را به جام جهانی بردیم و بهترین نتایج را گرفتیم، بعد آمدند گفتند ما پاداش و ارقام نجومی دریافت کردیم؛ الان در کمیته‌ اخلاق هم تمامی مصوبات آن را نشان دادم و همه آن‌ها مصوبه دارند و هر کسی که می‌گوید مصوبه ندارد، بگوید تا من برایش شفاف کنم. مشکل ما این است که نمی‌توانیم مصوبات را بیرون بدهیم، کار غیرقانونی است اما در کمیته اخلاق رفتیم و گفتیم که طبق این بند و مصوبه ما این پاداش را گرفتیم.

* چرا آمار پاداش سرپرستان لیگ برتری را در نمی‌آورید؟

پاداش من با پاداش همه‌ عزیزانی که در کادرفنی بودند، یکی بوده است؛ همه یک عدد بودند، آقای اسکوچیچ با آقای قربانعلی‌پور مربی بدنساز تیم یک اندازه گرفتند یا مربی گلرهایمان یک رقم گرفتند. بروید آمار 16 تیم لیگ برتری را در بیاورید، شما که خبرنگار هستید، بررسی کنید پاداش سرپرست‌تان تیم لیگ برتری 20-30 درصد کادرفنی آن تیم است؟ یا به اندازه‌‌ سرمربی و بازیکن اصلی تیم پاداش می‌گیرد؟

* براساس قانون پاداش اعضای کادرفنی و مدیریتی یکسان بوده است

یک میلیارد و صد و سی میلیون تومان دریافتی من با تمام حقوق و ... بوده است؛ این مبلغ پاداش را مربی گلرهایمان، مربی بدنساز و همه‌‌ اعضای کادرفنی گرفته‌اند، آن‌ها نرفته‌اند که 200-300 میلیون بگیرند و من 900 میلیون دریافتی داشته باشم، پاداشی بوده که برای بردهای تیم ملی در نظر گرفته شده و قانوناً و عرفاً این را دریافت کردیم. عرفاً در تمام دنیا این پاداش‌ها را پرداخت می‌کنند و ما هم قانوناً دریافت کردیم.

* دوستان ادامه‌‌ بند 17 مصوبه هفتمین جلسه هیئت‌رئیسه را بخوانند!

لازم است که بگویم، در مصوبات جلسه‌ سوم هیئت‌رئیسه گفته بودند که کادرفنی و کادر مدیریتی تیم باید 100 درصد دریافتی را داشته باشند که ما گرفتیم؛ بقیه 10 بازی که ما 8 تای آن را در خدمت تیم ملی بودیم، در مصوبات ذکر کرده‌اند که کادرفنی باید 100 درصد دریافت کند اما اسمی از شخص سرپرست یا مدیر تیم آورده نشده، درست می‌گویند این دوستان؛ اما ادامه‌‌ بند 17 مصوبه‌‌ هفتمین جلسه‌‌ هیئت‌رئیسه آمده است که بقیه افراد طبق نظر ریاست فدراسیون فوتبال، دریافتی دارند، یعنی رئیس فدراسیون فوتبال تشخیص داده است که به ما پرداخت کند.

* سالی 500 میلیون هم برای حمید استیلی در این فوتبال کم است

می‌گویند که گر پرده در افتد، نه تو مانی و نه من؛ اگر من یک کلمه درباره‌ عزیز خودم و عزیز فوتبال ایران صحبت کردم، ببینید چقدر مسئله پیش آمده است. اگر قرار باشد که ما حرف بزنیم، خیلی حرف‌ها هست که بگوییم چه کسانی در این فدراسیون پول گرفته‌اند اما من هدفم آقای استیلی نبود، خودم قدردان زحمات‌شان هستم و می‌گویم در فوتبالی که خیلی‌ها دست چپ و راست‌شان را نمی‌شناسند و در تیم‌های باشگاهی خداتومان پول می‌گیرند، حمید استیلی سالی 500 میلیون هم بگیرد برای او کم است. اما این‌که من را مورد هجمه قرار دادند به‌خاطر دریافتی 35 میلیونی واکنش نشان دادم.

* برای زدن عزیزی‌خادم و همکارانش مهندسی خبر می‌شود

حضرت علی می‌گوید اگر می‌خواهید بین دو نفر قضاوت کنید، جای هر دو نفر خودت را بگذار؛ ‌تمام افراد کادرفنی این پول را گرفته‌اند و آن‌ها 200 میلیون نگرفته‌اند و من بخواهم رقم بیشتری بگیرم. ما این‌که یک مسیر رسانه‌ای را دنبال کنیم برای این‌که بخواهیم آقای عزیزی‌خادم را بکوبیم و در کنار ایشان، خورشیدی و ... هستند و کوبیده می‌شوند، این‌ها همه‌اش از قبل برنامه‌ریزی شده و مهندسی خبر می‌شود.

* چرا حراست صداوسیما عملکرد آن خبرنگار را بررسی نمی‌کند؟

شما حساب کنید ببینید یک برنامه‌‌ آقای ... در صداوسیما که من نمی‌دانم اگر همه جا حراست دارد، حراست صداوسیما بیاید بررسی کند که ایشان از روزی‌که آقای عزیزی‌خادم آمدند دارد تخریب می‌کند و تیم ملی را هم می‌کوبد؛ نشان دادم که جایگاهم، جایگاه اشتباهی نبوده و نشان دادیم که تیم را با بهترین نتایج تاریخ فوتبال ایران به جام جهانی رساندیم و لطفا این‌ها را ببینید. مدیریت اگر بالا سر تیم نباشد و درست اعمال نشود، در تیم ملی‌ای که 60-70 نفر را شما با خودتان می‌برید و باید تمام تیم پزشکی، تیم تدارکات، تیم پشتیبانی و ... کارشان را درست انجام بدهند و زحمات تمامی این‌ها بوده است.

* دوچرخه‌فروش از دبی سرپرست تیم ملی شد و کسی حرف نزد!

من شاید کمترین نقش را داشتم، درباره‌‌ ... هم باید تکمیل کنم که آن‌ها از ما دلخور بودند اما ما کارمان را در عمل ثابت کردیم؛ پیشکسوتان می‌گویند من نباشم و دست‌بوس آن‌ها هم هستیم، اما الان این مدیریت جدید آقای استیلی را گذاشته است، شاید فردا یک مدیریت جدید بیاید و شخص دیگری از اهالی فوتبال بیاورد و انتخاب کند. سوال من این است، شما بگویید که سرپرستان قبلی فدراسیون فوتبال همگی‌شان فوتبالی بودند؟ آیا همه‌شان مدیر بودند؟ دوچرخه‌فروش را از دبی آوردند هیچکس صدایش نیامد.

من ۱۹ سال قائم مقام راه آهن بودم، یک سال و نیم قائم مقام باشگاه استقلال بودم، کار فنی کردم.

او سپس خطاب به خبرنگاری که سوال می‌پرسید گفت: بقیه سکوت کرده‌اند و فقط شما سوال می‌پرسید. مشخص است برای چه آمده‌اید. من اگر می‌دانستم شما اینجا هستید اصلا نمی‌ایستادم.

* آیندگان درباره عزیزی خادم قضاوت می‌کنند
خورشیدی سپس ادامه داد: در زمان آقای دهداری، چند بازیکن استعفا دادند و رفتند و آیندگان که الان هستند می‌گویند کار بازیکنان درست بود یا کار آقای دهداری؟ آیندگان در مورد عملکرد آقای عزیزی خادم نظر می‌دهند. کاری ندارم که آقای عزیزی خادم به فوتبال برمی‌گردد یا نه که توصیه من به ایشان این است که برنگردد چون این فوتبالی که ما الان داریم جای آدم‌هایی مثل عزیزی خادم نیست. آقای عزیزی خادم آدم سالمی است و همه دوستان حتی کسانی که در هیئت‌رئیسه هستند به سالم بودن ایشان اعتراف می‌کنند. آقای میرشاد ماجدی به خود من گفت که ایشان آدم سلامتی هستند ولی بنا به دلایلی با هیئت‌رئیسه کار نمی‌کرد یا چنین مسائلی؛ ما کاری به این مسائل نداریم.

سرپرست سابق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا ماجدی هم در این جلسه حضور داشت عنوان کرد: نه نبودند. من قبلا روزی که رفتم استعفا بدهم ایشان را دیدم.

* اگر سرپرستان قبلی پاداش گرفته‌اند، من هم باید بگیرم
وی ادامه داد: الان روی ۵۰۰ یورو و ۲۰۰۰ یورو و ۱۰۰۰ یورو گیر کرده‌اید؛ عملکرد را ببینید. اگر می‌گویید آقای شریفی، مدیر رسانه‌ای و آقای ایکس و ... مسئولان رسانه‌ای سابق تیم ملی را بررسی کنید و ببینید آیا مسئولان رسانه‌ای، خبرنگاران و عکاسان تیم ملی در گذشته گرفته‌اند یا نه. اگر نگرفته‌اند بیاورید آنها را دار بزنید. اگر سرپرستان قبلی گرفته‌اند من هم باید بگیرم، آقای استیلی هم باید بگیرند ولی اگر آنها نگرفته‌اند و ما الان می‌گیریم، معلوم است که ظلم می‌شود.

خورشیدی در واکنش به اینکه در شرایطی که فدراسیون مشکل مالی داشت، درست بود که این میزان برای پاداش هزینه شود بیان کرد: با توجه به نتایجی که گرفته شده، این پاداش‌ها اصلا در فوتبال مبلغی نیست. حتی به کارمند‌های فدراسیون هم مبلغ ناچیزی از پاداش را دریافت کرده‌اند چون آنها هم زحمت می‌کشند، دپارتمان‌ها و کمیته‌ها هم همین‌طور. این مبالغ مصوبه هیئت رئیسه محترم بوده و آقای عزیزی خادم پرداخت کرده است و در قبال رفتن تیم به جام جهانی چیزی نبود. شما اگر می‌خواهید کسی را بکوبید، بکوبید ولی اینطور کوبیدن به خدا شرم آور است.

او در پاسخ به اینکه تیم ملی حتی مشکل لباس هم داشت گفت: هیچ مشکلی نداشت. بازیکنان پست گذاشتند اما دلیل پست گذاشتن هم چیز دیگری بود وگرنه فدراسیون فوتبال در حد توانش تلاش کرد؛ زمانی که آلشپورت بود زحمت می‌کشید و تمام لباس‌ها را می‌داد، بعد از آن هم تولیدی مجید آمد.

خورشیدی در پاسخ به اینکه در جلسه چه گذشت و آیا نماینده عزیزی خادم در جلسه حاضر شده بود عنوان کرد: من هیچ اطلاعی ندارم. من رفتم و لایحه و مستنداتم را خدمت کمیته محترم اخلاق دادم و آمدم.

* بوی کباب به مشام بعضی‌ها خورده است
او در واکنش به اینکه شنیده می‌شد این مبالغ باید برگردانده شود گفت: اینها برداشت‌های ذهنی افراد است که این حرف‌ها را می‌زنند. اگر قرار باشد خیلی از حرف‌ها زده شود، همه افرادی که الان در فدراسیون هستند مبلغ گرفته‌اند و از نظر من برای همه هم کم است. هر عزیزی که مبلغی را دریافت کرده کم هم هست چون همه تلاش کردند فوتبال بالا برود که از آن طرف ۵۰۰-۶۰۰ میلیارد به فوتبال برگشت داده می‌شود. اگر آن زحمات نبود برگشت داده می‌شود.

او تاکید کرد: الان تمام مشکل فوتبال ما این است که ۴۰۰-۵۰۰ میلیارد پول می‌آید و بوی پول و کباب برای خیلی‌ها شیرین است.

خورشیدی درباره اینکه آیا مبلغ یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون را هنگفت نمی‌داند گفت: اگر فقط برای من باشد مبلغ خیلی زیادی است ولی اگر برای تمام کادرفنی باشد که هیئت رئیسه محترم تشخیص داده‌اند این مبلغ داده شود به نظر من نه. این چیزی است که باید بدهند. شما ببینید کشورهای دیگر چقدر هزینه می‌کنند و ما چقدر.

* عزیزی خادم مظلوم واقع شد
او در واکنش به صحبت‌های خبرنگاری که گفت مگر قراردادها و شرایط ما مثل کشورهای دیگر است گفت: بعضا رقم‌های باشگاهی ما خیلی بالاتر است. اما به این نگاه کنید که تیم با این نتایج به جام جهانی رفته است. دل‌هایتان را در این ماه مبارک رمضان صاف کنید و اگر می‌خواهید حرفی بزنید خدا را در نظر بگیرید. به خداوندی خدا قسم من شرمنده هستم که می‌گویم آقای استیلی این مبلغ را می‌گیرد و ‌آقای استیلی باید سالی ۵۰۰ میلیون بگیرد و اگر ۴۹۹ میلیون بگیرد ظلم به فوتبال و ایشان است اما رقم ۳۵ میلیون من را در بوق و کرنا نکنید. من که از روزی که رفتیم کاری نداشتم و دنبال کارم رفتم ولی لااقل خدا را هم در نظر بگیریم. اگر می‌خواهیم کسی را بکوبیم و تخریب کنیم خدا را هم در نظر بگیریم. من از همینجا این را هم اعلام می‌کنم که آقای عزیزی خادم واقعا مظلوم واقع شدند؛ ایشان بهترین نتایج را گرفتند که در تاریخ هیچکس نگرفته بود.

خورشیدی در پاسخ به اینکه آیا عزیزی خادم در مجمع شرکت کنند گفت: بله؛ من نمی‌دانم ایشان چه برنامه‌ای دارد اما می‌خواهم بگویم که تصمیم مجمع هر چیزی باشد قابل احترام است. واقعا آقای عزیزی خادم مظلوم واقع شدند و این نتایجی که در تاریخ فوتبال گرفتند سالیان سال تکرار نخواهد شد و واقعا دستمزد ایشان را دادند و حق ایشان را ادا کردند.

* خوشحالم که احضار شدم
او درباره دلیل غیبت عزیزی خادم در جلسه امروز عنوان کرد: من نمی‌دانم؛ شاید الان داخل باشند. من هیچ اطلاعی از ایشان ندارم. به من گفته بودند ساعت ۴ بیا و آمدم.

خورشیدی افزود: ‌به قدری خوشحال شدم که من را به این جلسه خواستند که ‌بتوانم حرف هایم را بزنم چون خیلی مسائل را نمی‌شود به شما عزیزان گفت ولی آنجا می‌شود حرف‌ها را زد. من مسائلم را ارائه دادم.

او در واکنش به اینکه سلیمانی خزانه دار هم در جلسه بود؟ گفت: من ندیدم.

* فوتبال تبدیل به گوشت قربانی شده است
خورشیدی در خصوص اینکه آیا اسناد بعضی پاداش‌ها و ارزها امروز ارائه شد توضیح داد: من نباید ارائه کنم. همه اسناد در بخش مالی فدراسیون است. نگرانی از آن بابت نداشته باشید. به خدا کارهایی که شما و بعضی رسانه‌ها می‌کنند فقط و فقط به فوتبال ضربه می‌زند. فوتبال الان گوشت قربانی شده و وسط افتاده و هرکسی هم می‌خواهد یک تکه را به نفع خود بکند. افراد ضرر نمی‌کنند. من اگر اسم آقای ... را هم آوردم فقط به‌خاطر این بود ایشان دیروز خبر گرفته و آن مطالب را می‌زند؛ من می‌گویم اگر می‌خواهید کاری کنید خدا را در نظر بگیرید. چرا سند بقیه را نمی‌بینید؟ سند من را با بقیه تیم مقایسه کنید و ببینید بالاترم یا پایین‌تر. سرپرستان تیم ملی ایران ‌در مقدماتی جام جهانی روسیه و برزیل را ببینید و بررسی کنید که چقدر گرفتند. کمی خدا را هم در نظر بگیرید.

دیدگاه‌ها