کد خبر : 1821592 | 06 اردیبهشت 1401 ساعت 23:40 | 109.4K بازدید | 94 دیدگاه

پنج گل در کیسه تیمی که می‌خواست صعود کند

حذف قطعی سپاهان با مشت آهنین الدحیل

تیم فوتبال سپاهان در شبی که به دنبال کسب پیروزی و امیدوار به صعود بود، با پنج گل شکست خورد و حذفی تلخ از آسیا داشت.

حذف قطعی سپاهان با مشت آهنین الدحیل

به گزارش "ورزش‌سه"، محرم نویدکیا برخلاف بازی رفت که تیمش عقب نشسته بود و به دنبال استفاده از ضدحملات بود در این مسابقه با اندیشه پیروزی و بدون محافظه کاری به زمین آمده بود و در همان دقیقه اول می‌توانست به گل برسد و حملات این تیم تا دقیقه 10 نیز ادامه داشت ولی در یک ضدحمله اولونگا بود که گلزنی کرد. در ادامه سپاهان توانست به گل تساوی با ضربه نژادمهدی دست پیدا کند ولی پیش از اینکه نیمه به پایان برسد در حالی‌که شاهد فرصت سوزی بسیاری از سوی نماینده ایران و بازیکنانش بودیم این الدحیل بود که توانست دو گل دیگر توسط اولونگا و ادمیلسون جونیور به ثمر برساند. در شروع نیمه دوم باز هم این تیم قطری بود که این‌بار توسط ساسی در سردرگمی مدافعان سپاهان به گل رسید تا جبران نتیجه سخت‌تر بشود. در ادامه حملات سپاهان روی ضربه ایستگاهی سروش رفیعی به گل تبدیل شد اما یکبار دیگر جونیور با حرکت تکنیکی خود مدافعین سپاهان و مظاهری را فریب داد تا اختلاف به سه گل برسد و ضمن اینکه الدحیل با ١۵ امتیاز صعودی مقتدرانه داشت، محرم و شاگردانش با نتیجه‌ای بسیار بد و با تلخی به ایران بازخواهند گشت.

🏆 هفته پنجم گروه D لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲
دیدار تیم‌های الدحیل قطر و سپاهان ایران
🏟 ورزشگاه: ملک عبدالله (بریده، عربستان)
داور: هنا هتاب (سوریه) 
تماشاگر: حدود ۱۰۰ نفر

🟨 اخطار
مادیبو (دقیقه ۱۲)، محمد موسی علی (دقیقه ۱۷) از الدحیل
امیر محمد محکم‌کار (دقیقه ۸۴) از سپاهان


🇮🇷 ترکیب سپاهان:
رشید مظاهری
امید نورافکن
محمد نژادمهدی
گئورگی گولسیانی
دانیال اسماعیلی‌فر
جلال الدین علی محمدی
مسعود ریگی (۶۴- یاسین سلمانی)
سروش رفیعی
محمدرضا حسینی(۶۴- رضا میرزایی)
میلاد جهانی(۷۲- امیر محمد محکم‌کار)
سجاد شهباززاده
سرمربی: محرم نویدکیا

1709114

🇶🇦 ترکیب الدحیل:
‌شهاب ممدوح
محمد موسی علی
‌محمد علاءالدین(۸۱- مبارک حمزه)
تائه هی نام(۸۱- عبدالرحمان مصطفی)
محمد النعیمی(۶۸- لوئیز جونیور)
مادیبو(۵۸- کریم بوضیاف)
فرجانی ساسی
یحیی عفیف
اسماعیل محمد
ادمیلسون جونیور
مایکل اولونگا
سرمربی: هرنان کرسپو

1709124

⚽️ شرح گل 
الدحیل (١-٠): الدحیل روی یک ضدحمله سریع با پاس دقیق نام تائه هی که چند بازیکن سپاهان را پشت سر گذاشت، با ضربه اولونگا در دقیقه ١٠ به گل اول رسید.

ویدئو: 250625


سپاهان (١-١): در دقیقه ٢٠ ارسال کرنر توسط سروش رفیعی با دخالت اسماعیلی‌فر به تیرک دوم رسید و نژاد‌مهدی در شرایطی که دروازه‌بان با واکنش خود توپ را برگرداند آن را به گل تبدیل کرد. کمک داور ‌این صحنه را به‌درستی گل تشخیص داد.

ویدئو: 250626


الدحیل (٢-١): در دقیقه ٣۵ یک پاس عمقی زیبا اولونگا را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن کنیایی هم به زیبایی دروازه مظاهری را باز کرد.

ویدئو: 250627


الدحیل (٣-١): حرکت در عرض ادمیلسون در دقیقا ۴١ با شوت استثنایی او گل سوم بازی را ساخت.

ویدئو: 250628


الدحیل (۴-١): پاس در عرض ادمیلسون از چند بازیکن سپاهان رد شد تا در دهانه دروازه با ضربه فریانی ساسی در دقیقه ۵٠ به گل چهارم بازی بدل شد.

سپاهان (۴-٢): ضربه ایستگاهی سروش رفیعی در دقیقه ٨١ به گلی تماشایی بدل شد تا اختلاف به دو برسد.

ویدئو: 250632

الدحیل (۵-٢): حرکت تکنیکی ادمیلسون و دریبل نژاد‌مهدی که دیگر نفسی برای ادامه دادن نداشت، با ضربه کات‌دار این بازیکن به گل پنجم بازی و گل دوم خودش بدل شد.
 

💥 لحظات حساس
دقیقه یک- ارسال جهانی از سمت چپ در تیر دور با ضربه سر حسینی که هیچ یار مستقیمی نداشت همراه شد اما ضربه او را مدافع الدحیل از روی خط دروازه بیرون کشید.
دقیقه ۱۴- ضربه ایستگاهی نورافکن با اختلافی بسیار کم از کنار تیر عمودی دروازه الدحیل به بیرون رفت.
دقیقه ۱۵- باز هم در یک ضد حمله موقعیت نصیب بازیکنان الدحیل شد که این بار رشید مظاهری درخشید و ضربه نام تائه هی از درون محوطه جریمه سپاهان را با واکنشی دیدنی مهار کرد.
دقیقه ۲۳- توپ ارسالی به پشت مدافعان الدحیل به جهانی رسید و پاس او برای نورافکن سبب تک به تک شدن او شد اما مدافع سپاهان قدر این موقعیت را ندانست و دروازه‌بان الدحیل توپ را دور کرد.
دقیقه ۳۲- پاس در عمق زیبای حسینی، اسماعیلی‌فر را تک به تک کرد اما کنترل بد و ضربه ضعیف او مانع گل دوم سپاهان شد.
دقیقه ۳۴- پاس جهانی پشت مدافعان الدحیل، نورافکن را تک به تک کرد اما بی دقتی نورافکن در زدن ضربه نهایی موجب از دست رفتن موقعیت شد.
دقیقه ۳۹- توپ ارسالی به حسینی که از سمت راست فرار کرده بود رسید و او پس از اینکه وارد محوطه جریمه الدحیل شد با ضربه پای چپ دروازه حریف را نشانه گرفت که توپ به پای تیر عمودی دروازه برخورد کرد و توپ برگشتی نیز توسط شهباززاده زده شد که از بالای دروازه به بیرون رفت.

1709112
دقیقه ۵۱- ضربه ایستگاهی خطرناک جهانی از زاویه‌ای بسته را دروازه‌بان الدحیل به‌سختی راهی کرنر کرد.
دقیقه ۵۵- شوت نورافکن از سمت چپ محوطه جریمه الدحیل و از زاویه‌ای بسته نواخته شد که توپ با برخورد به تیر دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۶۱- توپ سر گردان در محوطه جریمه الدحیل با ضربه بی دقت رفیعی که از موقعیتی عالی نواخته شد به بالای دروازه رفت.
دقیقه ۶۶- فرار رضا میرزایی از میانه میدان و در حالی‌که تک به تک شده بود ثمری در پی نداشت و توپ را در نهایت دروازه‌بان جمع کرد!
دقیقه ۷۱- حرکت در عرض میرزایی پشت محوطه جریمه الدحیل و شوت پای چپ او که در دستان دروازه‌بان قرار گرفت.
دقیقه ۷۷- شوت ادمیلسیون از روی خط محوطه جریمه سپاهان با برخورد به پای تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.
دقیقه٧٨: چندین موقعیت متوالی در این بازی پرموقعیت برای سپاهان و الدحیل از دست رفت.
دقیقه ۸۹- در یک ضد حمله اولونگا با مظاهری تک به تک شد و پس از پشت سر گذاشتن او، دروازه را نشانه گرفت اما توپ او از بالای دروازه به بیرون رفت.

1709109

 

📝 شرح بازی:
سپاهان که چیزی برای از دست دادن نداشت و برای صعود از مرحله گروهی نیاز به هر سه امتیاز دیدار با الدحیل داشت با تمام قوا و فشار سنگین روی دروازه الدحیل بازی را آغاز کرد. شاگردان نویدکیا از همان دقیقه یک بازی در خلق موقعیت موفق عمل کردند اما بی دقتی بازیکنان این تیم در استفاده از موقعیت‌ها مانع پیش افتادن شاگردان نویدکیا شد. با پیش کشیدن سپاهان، فضا برای مهاجمان فرصت طلب الدحیل فراهم شد تا روی ضد حملات خطرناک ظاهر شوند که همین اتفاق هم افتاد و این الدحیل بود که زودتر از سپاهان به گل رسید. با این وجود اما سپاهان توانست گل اول را جبران کند و بازی را به تساوی بکشاند اما در ادامه و تا پایان نیمه نخست الدحیل دو بار دیگر روی مهارت مهاجمانش و البته به لطف ضعف فردی بازیکنان دفاعی سپاهان به گل رسید تا تکلیف بازی در همان نیمه نخست مشخص شود.
مانند بازی‌های قبل سپاهان، این تیم در شروع نیمه دوم هم گل خورد تا دیگر هیچ امیدی به بازگشت و حتی تساوی در این دیدار نداشته باشد. با این حال سپاهان روند بازی خود را حفظ کرد و بی محابا و با ریسک بالا حمله می‌کرد که این امر موجب شد موقعیت‌های زیادی نصیب سپاهان شود اما چه سود که بازیکنان بی دقت این تیم استفاده‌ای از این موقعیت‌ها نمی‌بردند. با اضافه شدن میرزایی، حملات سپاهان از سمت راست شدت بیشتری گرفت و چند موقعیت خوب نیز روی فرارهای او به‌وجود آمد که باز هم هیچ گلی در پی نداشت. تلاش سپاهان در نیمه دوم، تنها در دقیقه ۸۲ و ضربه ایستگاهی زیبای رفیعی به ثمر نشست. الدحیل که با ادمیلسیون جونیور حسابی دفاع سپاهان را اذیت کرده بود در دقیقه ۹۰ گل پنجم را روی یک ضد حمله و باز هم به لطف اشتباهات فردی مدافعان سپاهان به ثمر رساند تا سپاهان با شکست ۵ بر ۲ در این بازی بدون توجه به نتایج دیگر دیدارها از مسابقات حذف شود.

1709113

📌 اتفاق ویژه:
با عدم صعود سپاهان از مرحله گروهی در این دوره، پنجمین حذف متوالی سپاهان از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رقم خورد. سپاهان در مجموع ۱۳ دوره حضورش در آسیا تنها سه بار موفق به صعود از گروه شده است.

🥇 بهترین بازیکن:
ادمیلسیون جونیور، وینگر چپ زهردار الدحیل که در این دیدار همه کار کرد و دو گل هم به ثمر رساند بهترین بازیکن این دیدار بود. ضمن اینکه اولونگا نیز توانست بار دیگر در مقابل نمایندگان ایران گلزنی کند و تعداد گل‌هایش را در دو بازی رفت و برگشت مقابل سپاهان به عدد سه رساند تا یکی از بازیکنان شاخص زمین باشد.

1709110

🔴 درحاشیه
*اولونگا که فصل قبل در دو بازی پنج گل به رشید زده بود، در این فصل هم سومین گل خود را مقابل این گلر به ثمر رساند؛ و البته هنوز زمان برای بهبود آمار خود دارد.

دیدگاه‌ها