کد خبر : 1821736 | 07 اردیبهشت 1401 ساعت 17:37 | 28.7K بازدید | 8 دیدگاه

گزارش مارکا؛

بنزما و پنالتی‌ چیپ؛ یاد زیدان و راموس بخیر!

پنالتی چیپ کریم بنزما در بازی شب گذشته برابر منچسترسیتی یک اتفاق بسیار ویژه بود.

بنزما و پنالتی‌ چیپ؛ یاد زیدان و راموس بخیر!

به گزارش "ورزش سه"، کریم بنزما به تازگی و همین 6 روز پیش دو پنالتی را مقابل اوساسونا از دست داده بود. ستاره فرانسوی همچنین در دو ماه گذشته چهار پنالتی خراب کرده بود. سه گل هم از این روش به ثمر رسانده بود اما اشتباهات متعدد بنزما را به فکر فرو برده بود. 

بنزما در دیدار برابر منچسترسیتی یک بار دیگر مجبور شد که پشت ضربه پنالتی بایستد. او چند راه پیش روی خود داشت؛ ضربه به سمت راست، چپ یا وسط اما نهایتاً تصمیم گرفت که از سرخیو راموس الگوبرداری کرده و با یک پنالتی چیپ دروازه منچسترسیتی را هدف قرار دهد.

1709353

بسیاری از هم‌تیمی‌های بنزما از این مسئله می‌ترسیدند. از طرفی بنزما نه‌تنها به آنها بلکه به کارلو آنچلوتی نیز خبر نداده بود که می‌خواهد این کار را انجام دهد. با این حال ستاره فرانسوی در دو جلسه تمرینی اخیر رئال مادرید پنالتی را تمرین کرده بود و نهایتاً این شهامت را به خرج داد که این‌گونه ضربه‌اش را بزند.

در واقع این ضربه پنالتی بنزما یاد و خاطره پنالتی‌های سرخیو راموس را زنده کرد و از طرف دیگر شاید ادای احترامی بود به زین الدین زیدان که در فینال جام جهانی 2006 مقابل ایتالیا و جان لوئیجی بوفون ضربه‌اش را به شکل چیپ زده بود. بنزما پس از بازی درباره موضوع گفت: "من به خودم اطمینان زیادی دارم، این کار را انجام می‌دهم و خوب است."

بنزما گلی که زد را با صدای بلند جشن گرفت زیرا می‌دانست چه کار پر ریسکی انجام داده و از طرف دیگر رئال مادرید به بازی برگشت و نهایتا به صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا امیدوار کرده است. او همچنین پس از پایان بازی وعده داد که در دیدار برگشت شبی جادویی در سانتیاگو برنابئو را رقم خواهند زد.

بنزما چهل و یکمین گل خود در این فصل را به ثمر رساند. او حالا در این فصل به آمار 41 گل در 41 بازی دست یافته و از این حیث به کریستیانو رونالدو رسیده است. این ستاره فرانسوی همچنین می‌تواند رکورد بیشترین گل زده در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا را که آن هم متعلق به کریستیانو رونالدو است؛ بشکند. رونالدو در فصل 14-2013 موفق شده بود 17 گل در یک فصل چمپیونزلیگ برای رئال مادرید به ثمر رساند در حالی‌که بنزما تا به اینجا 14 گل زده است. آقای گلی او تضمین شده است اما این که آیا می‌تواند به رکورد رونالدو برسد یا خیر مشخص نیست.

1709351

بنزما همچنین ششصدمین بازی خود برای رئال مادرید را انجام داد و با خنتو برابری کرد. او همچنین سیصد و بیستمین گل خود را برای رئال مادرید به ثمر رساند و اکنون تنها سه گل با نفر دوم بهترین گلزنان تاریخ رئال مادرید یعنی رائول گونزالس فاصله دارد.

دیدگاه‌ها