کد خبر : 1821737 | 07 اردیبهشت 1401 ساعت 17:37 | 42.5K بازدید | 1 دیدگاه

یک دوقلو و یک برادر و یک پسرعمو؛ رحمان سبقت گرفت

عموزادها کشتی ایران را قرق می‌کنند!

رحمان عموزاد در 19 سالگی و از خانواده پر از کشتی گیر در حال تبدیل شدن به یک ستاره با سبکی خاص در دنیای کشتی است.

عموزادها کشتی ایران را قرق می‌کنند!

به گزارش "ورزش سه"، در چند سال اخیر کشتی ایران تحت تاثیر درخشش کشتی گیرانی همچون حسن یزدانی و بعد از آن امیرحسین زارع بوده و حالا نامی جدید به‌عنوان یک پدیده و ستاره ناظهور مطرح شده است. رحمان عموزاد که با اجرای فنون فوق العاده و کسب سه مدال طلای جهان در رده های نوجوانان و جوانان بارها مورد تحسین اتحادیه جهانی کشتی و رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفته بود، یکی، دو سالی است با وجود سن کم به رده بزرگسالان اضافه شده است. او در تجربه اول خود در مسابقات جهانی 2021 نروژ نتوانست خودی نشان دهد، اما با قهرمانی در کشور و اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا، این فرصت را در اختیار داشت تا بار دیگر نام خودش را بر سر زبان‌ها بیاندازد.
رحمان عموزاد در این مسابقات با نمایشی درخشان قهرمان شد و اوج کار او در فینال مقابل باجرانگ هندی نفر سوم المپیک و دارنده مدال نقره جهان بود. شاید کمتر کسی تصور می‌کرد جوان 19 ساله‌ای که از خلیل شهر(یک شهر کوچک در استان مازندران) آمده، بتواند یک عنوان دار المپیک را از پیش رو بردارد.
بعد از بازگشت از مسابقات قهرمانی آسیا در مغولستان دقایقی با رحمان عموزاد هم‌کلام شدیم. در ادامه مشروح گفت‌وگوی "ورزش سه" با پدیده جدید کشتی آزاد ایران می‌خوانید:
* نمایشی که در مسابقات آسیایی داشتی، حسابی مورد توجه قرار گرفت.
خدا را شکر می‌کنم که در مسابقات آسیایی توانستم به هدفم برسم و با مدال طلا برگردم. حس خیلی خوبی دارم که دل مردم کشورم را شاد کردم. حالا به هدف‌های بزرگتری که دارم فکر می‌کنم و دنبال مدال طلای بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی هستم. 
* خودت فکر می‌کردی بتوانی باجرانگ هندی را که جزو مطرح‌ترین ستاره‌های حاضر در مسابقات بود، شکست دهی؟
در اردوی آماده سازی تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و با کمک مربیان این کشتی گیر را آنالیز کرده بودیم. همه چیز روی برنامه پیش رفت و توانستم کشتی را کنترل کنم و به موقع از حریفم امتیاز بگیرم. 
1709355
* امسال دوست داری در کدام تورنمنت کشتی بگیری؛ بازی‌های آسیایی یا مسابقات جهانی؟
من سرباز کشورم هستم و هر تصمیمی که کادرفنی بگیرد، اطلاعت می کنم. من وزنم را هم تثبیت کردم و از این به بعد در همین 65 کیلو کشتی می گیرم.
* شما یک خانواده کاملا اهل کشتی هستید. برادرانت هم کشتی می گیرند؟
بله، ما 4 برادر هستیم که همه کشتی گیر بودیم. فرزاد برادر بزرگتر هست که قهرمانی آسیا و حضور در مسابقات جهانی را در کارنامه دارد. فرشاد هم که از من بزرگتر است، قبلا کشتی می‌گرفت، اما نتوانست به‌صورت حرفه‌ای دنبال کند. من و محمدعلی دوقلو هستیم. محمدعلی هم در کشور اول شده و عازم مسابقات جهانی جوانان است. مجتبی عموزاد هم پسرعموی من است که قهرمان آسیا و جهان در رده نوجوانان بوده و در بزرگسالان هم در کشور عنوان دار است. 
* اما تو در 19 سالگی خیلی بیشتر از همه برادرانت مشهور شدی و خیلی از کارشناسان معتقدند تو می‌توانی به یک ستاره بزرگ در دنیای کشتی مطرح شوی؟
به امید خدا سعی می‌کنم جواب این انتظارات را بدهم و بهترین مدال‌های جهان و المپیک را بگیرم. من هدف‌های بزرگی دارم و برای آن‌ها تلاش می‌کنم. جوان‌های دیگری هم داریم که می‌توانند مثل من مطرح شوند. 
1709356
* تو را با حسن یزدانی هم مقایسه می‌کنند‌
حسن آقا یزدانی الگوی ورزشی من است. در اردوها کنار او هستم و از حسن آقا خیلی چیزها یاد گرفتم. امیدوارم بتوانم راه او را ادامه دهم و جزو بهترین‌های دنیا باشم.

دیدگاه‌ها