کد خبر : 1821899 | 08 اردیبهشت 1401 ساعت 15:41 | 16.2K بازدید | 3 دیدگاه

روزهای سیاه خاوی گراسیا در قطر

جانشین ژاوی یک قدم تا اخراج از السد

خاوی گراسیا، سرمربی اسپانیایی السد که جانشین ژاوی شده بود، اکنون در آستانه اخراج از این تیم قرار دارد.

جانشین ژاوی یک قدم تا اخراج از السد

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که انتظار می‌رفت السد با حضور در گروهی که تیم‌هایی نظیر الفیصلی، نسف قرشی و الوحدات اردن در آن حضور داشتند ، بتواند به‌راحتی راهی دور بعدی شود، اما در کمال ناباوری این اتفاق رخ نداد و آنها در پایان همان دور پنجم از دور مسابقات کنار رفتند.

نتیجه‌ای که به هیچ وجه باب میل قطری‌ها و هواداران السد نیست و حذف از لیگ قهرمانان آسیا پس از شکست در دیدار نیمه نهایی امیر کاپ قطر، باعث شده است تا خاوی گراسیا در آستانه اخراج از این تیم قرار بگیرد. مطلبی را که توسط روزنامه الرایة نوشته شده؛ در زیر می‌خوانیم:

کسب 7 امتیاز باعث شد تا السد در شرایط بسیار بدی قرار بگیرد و پیروزی برابر الفیصلی نیز هیچ سودی برای این تیم نداشت. نتیجه‌ای که السد به‌دست آورد، دور از انتظار بود و این عملکرد برای تیمی که بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال تصور می‌کردند که یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی باشد، مناسب نیست.

با توجه به درخشش السد در مسابقات قهرمانی لیگ قطر در دو فصل گذشته و در اختیار داشتن یک گروه خوب از بازیکنان، این انتظارات به‌وجود آمده بود که آنها در قامت یک مدعی ظاهر شوند اما السد تمام این مسائل را نادیده گرفت و در سطح متوسطی ظاهر شد تا خیلی زود در همان مرحله گروهی، از حضور در مسابقات خداحافظی کند.

1709612


هواداران السد انتظار عملکرد و نتایج بهتری نسبت به پنج دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا داشتند اما این عملکرد بسیار ناامید کننده بود و آنها در بازی آخر تنها به دنبال پیروزی بودند تا ارزش‌های خود را حفظ کنند.

از سوی دیگر خاوی گراسیا اسپانیایی پس از خداحافظی غم انگیز با لیگ قهرمانان آسیا، در بدترین دوران حضور خود در سال‌های اخیر قرار گرفته و در شُرف ترک السد قرار دارد، چرا که او در اولین آزمون واقعی خود پس از اینکه هدایت این تیم را برعهده گرفت و جانشین هم‌وطنش ژاوی شد، شکست خورد.

اگرچه گراسیا توانست کار ژاوی را در تورنمنت‌های محلی با قهرمانی در لیگی که در صدر قرار داشت به پایان برساند، اما پس از شکست در نیمه نهایی امیر کاپ مقابل الدحیل، از دور رقابت‌ها کنار رفت و همه امیدهای السد روی لیگ قهرمانان آسیا بسته شد.

السد نماینده پر ستاره فوتبال قطر برای ارائه یک عملکرد استثنایی، فصل 2011 را به‌خاطر می‌آورد که در آن قهرمان آسیا شد و در جام باشگاه‌های جهان نیز به رتبه سوم رسید. رقابت‌های امسال برای این تیم کابوسی با عملکردی متوسط در گروهی متوسط بود و نتایجی که شایسته نام السد، تاریخچه، توانایی‌ها و بازیکنانش است، به‌دست نیامد.

در این رقابت‌ها شاهد بیان جملاتی از سوی بازیکنان السد بودیم که پیش از این به عادت نداشتیم. همان‌طور که این اتفاق برای بغداد بونجاح رخ داد و او به انتقاد از سرمربی تیم پرداخت و اعلام کرد با وجود اینکه پست او مهاجم است و گل های زیادی را به ثمر رسانده، اما خاوی گراسیا از او در پست وینگر استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ها